115 Photos - Dec 30, 2015
Photo: Over Mysen på vei til Trollhättan fra KjellerPhoto: Captain Skifte følger med på flygeplanenPhoto: Finale bane 12 til Trollhättan FlygplatsPhoto: Trollhättan-Vängersborg Flygplats (ESGT)Photo: Captain Skifte førte oss trygt til TrollhättanPhoto: Captain Katz har overtatt styringen fra Trollhättan til ÄngelholmPhoto: Viaredssjöen med Borås i midten øverstPhoto: NRO på plass på Ängelholm-Helsingborg Flygplats (ESTA)Photo: Eksperten slukker tørsten til NROPhoto: Sykkelen til Fuel-mannenPhoto: Det er kø for fuel på ÄngelholmPhoto: Alle mann klare til neste etappe fra Ängelholm til BornholmPhoto: Cleared for take-off runway one fourPhoto: Climb-out runway one four fra ÄngelholmPhoto: Farvel til ÄngelholmPhoto: Ängelholm CityPhoto: Helsingør og Helsingborg, korteste strekk over vann mellom Sverige og Danmark.Photo: I lav høyde over flate Sør-SverigePhoto: It's a Bird... It's a Plane... Yes, It's a Plane!Photo: NRO kaver seg gjennom et virvar av luftromPhoto: GoPro #2Photo: Bøllen bakPhoto: The Flying Legends på nye eventyr anno 2015Photo: Captain Galde sørger for en behagelig tur med fin utsikt for passasjerenePhoto: Kryssingen over havet fra Sør-Sverige til Bornholm starter straksPhoto: Før vi har startet å krysse havet ser vi BornholmPhoto: Vi nærmer oss BornholmPhoto: Rønne, hovedstaden på BornholmPhoto: Like før land nåPhoto: Den lille byen Hasle nord for RønnePhoto: Vi passerer Rønne mens vi er på finalen til BornholmPhoto: Captain Galde har full kontroll ned mot bane 11 på Bornholm Lufthavn (EKRN)Photo: Det blåser frisk motvind på BornholmPhoto: Vel fremme i Bornholm, siste leg første dag på vei mot BerlinPhoto: NRO er parkert, og vi setter nesen mot RønnePhoto: Relativt dødt mens vi venter på taxiPhoto: Velfortjent pils og vin i solnedgangen i RønnePhoto: NRO klar for start neste dagPhoto: Action ved fuelpumpaPhoto: Det er litt liv på Bornholm Lufthavn, med en aldri så liten Airbus A321 til stede.Photo: Rett etter avgang fra bane 11Photo: Right turn ut mot TysklandPhoto: Bornholm Lufthavn med Rønne oppe til venstrePhoto: Midt over det baltiske havPhoto: Autopiloten flyr, men Captain Skifte fartøysjefPhoto: Tyskland i siktePhoto: Langs Jasmund Nasjonalpark nord i TysklandPhoto: Stena Line på vei til Sverige fra TysklandPhoto: Det er varmt og tydeligvis folksomt på stranda utenfor Binz nord i TysklandPhoto: Long final til bane 13 på PeenemündePhoto: Short final til bane 13 på PeenemündePhoto: Vel fremme på Peenemünde Flugplatz (EDCP), som var en viktig flyplass for Luftwaffe under 2. verdenskrig.Photo: NRO får et velfortjent påfyllPhoto: Captain Skifte og Captain Galde på Peenemünde FlugplatzPhoto: Og så spoler vi frem til Berlin, hvor kameramann og fartøysjef Katz har ført oss til Strausberg Flugplatz (EDAY) utenfor BerlinPhoto: Captain Skifte og Captain Katz på Strausberg FlugplatzPhoto: Det tar en hel evighet å komme oss inn til Berlin fra Strausberg etter hundervis av bytter fra den ene S-bahn til den andre, så det ble ikke så mye tid til strabaser i Berlin. Dette er dagen etter, hvor vi forsøker å nå Strausberg litt raskere enn det tok å komme oss derfra dagen i forveien.Photo: Togbytte på Berlin-LichtenbergPhoto: Jeg tror vi er på rett veiPhoto: En Antonov AN-2 utenfor terminalen på Strausberg FlugplatzPhoto: Captain Skifte tar seg av det praktiskePhoto: NRO og EGMB har hatt stirrekonkurranse hele nattenPhoto: Vi er i lufta igjen på vei fra Berlin til Praha, som tar en times tid. Her har vi nettopp passert grensen mellom Tyskland og Tsjekkia. Hurra!Photo: Byen Děčín rett over grensen til TsjekkiaPhoto: Vi suser over åsene nord i TsjekkiaPhoto: Tsjekkiske landsbygderPhoto: En fin bru et eller annet sted nord i TsjekkiaPhoto: Captain Galde styrer skutaPhoto: Der er flyplassen!Photo: Et av de høye hinderne rundt Letnany.Photo: Landingsrunden ligger over en del bebyggelsePhoto: Der er Praha!Photo: Finalen til bane 05L på Letnany Airport (LKLT).Photo: Endelig fremme i Praha på Letiště Letňany!Photo: Gjengen etter å ha fløyet hele veien fra Oslo til Praha for egen maskinPhoto: LN-NRO får overnatte sammen med D-EDHN og PH-GUD, mens vi tar kvelden i Praha.Photo: Hmmm, tror jeg velger grønn sone jeg.Photo: Gressbanen på LetnanyPhoto: På vei til t-banen.Photo: Noen trener på landingsrunderPhoto: Med tre kalde Pilsner Urquell skåles det for en knallbra flytur til Praha, endelig destinasjon for årets tur.Photo: Praha by nightPhoto: Dagen etter. Captain Katz har ført oss til flyplassen Mnichovo Hradiště 20 minutters flytur nordøst for Praha.Photo: Flyplassens hyggelige crew håndpumper (!) fuel til flyet vårt fra en gammel fueltruckPhoto: NRO og AVGAS-fueltruckenPhoto: En ganske laidback flyplass dettePhoto: Stille og rolig på den tsjekkiske landsbygdaPhoto: Et annet fly gittPhoto: NRO fuelet opp og klarPhoto: Avgang fra bane 07 på Letiště Mnichovo HradištěPhoto: Farvel Mnichovo og farvel TsjekkiaPhoto: Et kullkraftverk i Tyskland på vei mellom Mnichovo og Barth.Photo: Her graves det etter kull.Photo: Overhead Cottbus-Drewitz Flugplatz. Et annet småfly har nettopp landet på banen.Photo: Captain Galde nyter utsiktenPhoto: Der borte er PolenPhoto: Grensen mellom Tyskland og Polen er denne elvenPhoto: Captain Skifte flyr oss til BarthPhoto: Strake veien inn mot Ostseeflughafen Stralsund-Barth.Photo: Der er Barth Airport (EDBH)Photo: Kun en kort stopp på Barth for fuel og en matbitPhoto: NRO snurrer rundt på bane 09 og er straks klar for avgangPhoto: Så bærer det tilbake over havet til SverigePhoto: Et Norwegian-fly på vei inn til Kastrup passerer over rett over ossPhoto: Der var vi i Sverige igjenPhoto: Eslövs flygfältPhoto: Vegeholms SlottPhoto: Det bades i varmen i sjøen utenfor ÄngelholmPhoto: Tilbake på Ängelholm FlygplatsPhoto: Captain Galde fører NRO ned på bane 14 på Ängelholm Flyplats (ESTA)Photo: En relativt stor businessjet som så ut til å bare ha 3 passasjererPhoto: På vei hjem igjen forbi GöteborgPhoto: Bygevær på full fart over Nord-Europa. Det klaffet perfekt, og vi kom oss hele veien ned til Praha og tilbake igjen før bygene satte inn.Photo: Captain Skifte setter flyet ned igjen på Kjeller en time før stengetid.Photo: NRO får seg en velfortjent hvil etter å ha blitt fløyet fra Praha og hjem igjen på én dag