Post is pinned.Post has shared content
OP Sureste de México Chiapas – Veracruz – Oaxaca

+Ingress +Resistencia Satélite +Resistencia Águila México +Resistencia Dragón + Resistencia Chiapas

+John Hanke +evil witch +Krizar Ashiel +Linda Besh +Kevin Hagan +Jonny +Joe Bowser +Ruth Alfasso +Sarah Jean +Keo O +Santiago LD +Aquaman Pex +Mario Hernández +Cesar Roque +Edgar Rivas EDRICO +Antonio Chico

#Ingress #Resistance #OPSuresteMexico #RAM #ICRM #RSM

ENGLISH BELOW

El sureste de México, región comprendida por los Estados de Veracruz, Oaxaca, Chiapas, es la de menos densidad poblacional, pero rica en recursos naturales, historia y tradición.

Nuestra aventura empezó en Coatzacoalcos Veracruz el Viernes 21 de Abril. Nuestro objetivo: cubrir la mayor área posible de Chiapas desde el extremo sureste de Veracruz, una labor ardua y difícil para tres agentes en campo que gustamos de la aventura, las vacaciones y la convivencia familiar.

Estando en Coatzacoalcos intentamos establecer comunicación con los agentes locales, sin embargo el contacto con el agente @Atterigner fue establecido el Sábado durante nuestro trayecto a Chiapas.

El domingo continuamos la planeación desde nuestro pequeño cuartel improvisado en Puerto Arista, los trazos y los posibles candidatos para hacer la OP. Decidimos sacar esa noche llaves de Tonalá para usarlos como base izquierda inferior del triángulo. La primer desventaja apareció al percatarnos de los pocos portales y su cercanía en la Ciudad, sin embargo decidimos seguir adelante con el plan.

Originalmente teníamos contemplado usar portales de Tapachula como ancla, pero enlaces activos que salían de Tuxtla Gutiérrez lo impedían.

El Domingo 23 de abril establecimos contacto con los agentes de la Resistencia Chiapas @Tuzho, @necvir, Cesar Caba y @asantiagor los cuales principalmente juegan en Tuxtla. Nos recomendaron no usar los portales de Tapachula como ancla debido a que es una zona predominante de agentes Iluminados.

Decidimos entonces usar un portal de Mazatán, un poblado cercano a Tapachula como ancla, desde él había línea de vista hacia Nanchital, el cual es cercano a Coatzacoalcos. Ese día por la noche decidimos también usar un portal de Puerto Madero como plan B.

Miércoles 26 de Abril, emprendimos nuestro viaje de regreso, no sin antes haberles dejado tarea a los agentes Iluminados de Tapachula en los portales de dicha localidad para mantenerlos ocupados y darnos un margen para poder llevar con éxito la Operación. Quedaban por delante muchos kilómetros e incertidumbre de que algún agente fuera a impedir la operación.

Comenzamos a las 09:26 por conectar Mazatán con Puerto Madero y de ahí trasladarnos a Tonalá. A las 12:00 conectamos Tonalá con Mazatán y Puerto Madero y procedimos a movernos hacía Veracruz. Después de varias horas de viaje y varios imprevistos, como un trailer de huevos accidentado en la carretera, llegamos por fin a Ixhuatlán del Sureste, lugar desde donde lanzaríamos las primeras capas y quitaríamos un enlace que estorbaba para las capas posteriores.

Finalmente llegamos a Nanchital, exploramos el lugar y conocimos al agente @Atterigner, amo y señor de Nanchital – Coatzacoalcos, el cual nos dio la bienvenida y nos ayudó a orientarnos rápido con los demás portales, volvimos a tirar ya los 4 agentes en campo las multicapas. Las capturas y visitas únicas a todo lo que da, intercambiamos llaves y terminamos la Operación a las 19:00.

Datos de la OP:

Comando Dragón
Resistencia Chiapas

Intel:
Incognito, queremos agradecer su valioso tiempo que nos dedicó :D

Enlaces establecidos: 50
Control Fields: 30
Capas: 7
MUs: 1,350,000

Orgullosamente Mexicana XD

English version:

Southeastern Mexico is a region comprised by the states of Veracruz, Oaxaca, Chiapas, is the least populated, but rich in natural resources, history and tradition.

Our adventure began in Coatzacoalcos Veracruz on Friday, April 21. Our objective: to cover the largest possible area of Chiapas from the extreme southeast of Veracruz, an arduous and difficult task for three agents in the field who enjoy adventure, vacations and family coexistence.

Being in Coatzacoalcos we tried to establish communication with the local agents, however the contact with the agent @Atterigner was established on Saturday when we already departed to Chiapas.

On Sunday we continued planning from our small improvised barracks in Puerto Arista, the traces and the possible candidates to do the OP. We decided to take keys from Tonala Portals that night to use them as the lower left base of the triangle. The first disadvantage appeared when noticing the few portals and their closeness in the City, however we decided to go ahead with the plan.

Originally we had contemplated using Tapachula portals as an anchor, but active links coming out of Tuxtla Gutierrez prevented it.

On Sunday, April 23, we contacted the Resistance agents Chiapas @Tuzho, @necvir, Cesar Caba and @asantiagor who mainly play in Tuxtla. We were recommended not to use the Tapachula portals as an anchor because it is a predominant zone of Enlightened agents.

We then decided to use a portal to Mazatan, a town near Tapachula as an anchor, from which there was line of sight to Nanchital, which is close to Coatzacoalcos. That night we decided to also use a Puerto Madero portal as plan B.

Wednesday, April 26, we set out on our return trip, not without having left the enlightened agents of Tapachula some gifts on the portals of that locality to keep them busy and give us a margin to carry out the Operation successfully. There were many miles ahead and uncertainty that any agent would prevent the operation.

We started at 09:26 to connect Mazatan with Puerto Madero and from there we move to Tonala. At 12:00 we connected Tonala with Mazatan and Puerto Madero and proceeded to move to Veracruz. After several hours of travel and several unforeseen events, such as an derailed trailer on the road, we finally arrived to Ixhuatlan del Sureste, from where we would launch the first layers and remove a link that would hinder the subsequent layers.

Finally we arrived at Nanchital, we explored the place and we met the agent @Atterigner, master and lord of Nanchital - Coatzacoalcos, who welcomed us and helped us to orient ourselves quickly with the other portals, we returned to throw and the 4 agents in the Multi-layered field. The captures and unique visits to everything that gives, we exchange keys and we finish the Operation at 19:00.

OP data:

Dragon Command
Resistencia Chiapas

Intel:
Incognito, we want to thank you for your valuable time dedicated to us: D

Links established: 50

28/4/17
26 Photos - View album

Post has shared content
Les compartimos nuestra ultima aventura internacional

Sharing with you our latest adventures
Chile, El Sur del Mundo
Abril 2018

+Ingress +NIA Ops +Resistencia Satélite +Resistencia Águila México +Resistencia Chile +Ingress Chile

+John Hanke +evil witch +Krizar Ashiel +Kevin Hagan +Jonny +Joe Bowser
+Ruth Alfasso +Sarah Jean +Santiago LD +J Antonio Blanquel G (agradecimiento especial) +Mario Hernández +Mauricio Villarroel +hugo osvaldo +Francisco F.W. +Paulina Correa Saldivia +MasterWikie +Juan Bertero +Alejandro Garcia +Camila Arias +Italo Bavestrello +Catalina Reyes +Adonai Miguel +Aquaman Pex

#Ingress #Resistance #IngressChile #Mexico-Chile #ChileElSurdelMundo #RAM #ICRM #RSM #WhereDidIngressTakeYouToday

ENGLISH BELOW

A donde nos llevó Ingress ésta vez?
Santiago una Ciudad Cosmopolita con gente amigable que pertenece a la XIII Región Metropolitana; Viña del Mar y Valparaiso ubicadas en la V Región de Valparaiso. Chile está protegido por 4 fronteras naturales: al norte está el desierto de Atacama, al sur está La Patagonia, al oeste está el Océano Pacífico y al este la Cordillera de los Andes. Sur del mundo allá vamos!!!

A 6600 km de distancia de nuestro querido México, atravesando el Océano Pacífico para llegar a nuestro tan anhelado destino, Santiago. Link Established!! en términos ingreseros.

Nuestro recorrido empieza por las calles de Las Condes, Comuna del sector nororiente de la ciudad de Santiago; eje comercial, centro financiero y turístico de la capital chilena, donde predomina en el paisaje La Cordillera de los Andes, Mall Parque Arauco, Parque Araucano, Mall Costanera Center. Por la noche, tuvimos la oportunidad de estar en un show de bailes típicos, música y una cena deliciosa acompañada de sus exquisitos vinos. Una experiencia muy agradable de la cultura Polinésica. Otro lugar al que no podíamos dejar de conocer fue la Viña de Concha y Toro, en donde conocimos la historia del vino en Chile, principal atracción enológica de Santiago. Se encuentra en Pirque, Valle del Maipo, zona privilegiada para la producción de vinos de calidad mundial. Paseamos por los jardines, el parque y el exterior de la casona, residencia de verano de la familia Concha y Toro hacia fines del siglo XIX. Recorrimos el jardín de variedades de uvas, lugar con 26 cepas de uvas viníferas. Visitamos el viñedo de Pirque viejo. Degustamos los vinos. Conocimos las bodegas de guarda y la leyenda asociada al origen del vino Casillero del Diablo. Al atardecer fuimos a Valle Nevado, un centro de ski, ubicado en la Cordillera de los Andes a 3600 metros de altura a nivel del mar (es una cadena de montañas en América del Sur y la más larga de la Tierra). Desde aquí pudimos contemplar la magnitud de La Cordillera de Los Andes y respirar aire puro, es un lugar increíble!!. Es el inicio de otoño en Chile y su paisaje es de gran tranquilidad. En el camino encontré muchas capturas y visitas únicas!!.

De vuelta en la ciudad, caminamos por la calle Isidora Goyenechea, Avenida Apoquino, cenamos mientras hacíamos pausa para terminar el mosaico de Chile – Costanera.

El recorrido de su Centro Cívico comenzó con una visita al remozado Palacio de la Moneda, sede del gobierno de Chile, continuando por la Plaza de Armas, corazón de la capital, donde se ubican la Catedral de Santiago, el Museo Histórico Nacional y el edificio del Correo Central, ex Palacio de los Gobernantes. El Mercado Central y sus mariscos exóticos (Centolla). Los Paseos Ahumada y Huérfanos, ejes de las actividades comerciales de la ciudad, y en los monumentos históricos nacionales como el Club de La Unión, la Casa Central de la Universidad de Chile, la Biblioteca Nacional y el Cerro Santa Lucía, lugar de la fundación de Santiago el 12 de febrero de 1541 por Pedro de Valdivia. El Barrio Bellavista, tiene gran variedad de restaurantes; el Cerro San Cristóbal, principal pulmón verde de la capital que ofrece una vista panorámica de todo Santiago. Tomamos Mote con huesillo, delicioso! No sin antes terminar el banner de Ciudad de Santiago.

Viña del Mar, La Quinta Vergara, su Reloj de Flores, su deliciosa comida en Tierra de Fuego, paseo por sus calles, comimos Sopaipillas chilenas y berlines. No podíamos pedir más para este día inolvidable que disfrutar de un Pisco Tradicional, sus vinos espumosos y carmenere; caminar en la playa, jugar con la arena y correr para que el mar no te alcance.

Valparaíso, cuyo centro histórico ha sido declarado Patrimonio Cultural de la Humanidad por la UNESCO, un lugar acogedor con casas sobre el cerro, con pendientes muy pronunciadas en donde tienen preferencia los autos en subida, todo al pie del Pacífico. Sin dejar de contemplar y disfrutar la vista maravillosa de sus pintorescos Ascensores. “La Sebastiana” una de las 3 casas de Pablo Neruda quien fue poeta y Premio Nobel de Literatura; consulta obligatoria a los Carabineros de Chile y por supuesto probar su comida típica en el J. Cruz.

San Antonio, parada obligatoria donde varios chilenos salieron rumbo a México; sí, 6 Links para encontrarse con mexicanos, portales mexicanos para formar 3 Control Fields en los estados de Chiapas y Veracruz, con más de 6000 km de distancia que ahora están en el registro de nuestro scanner, 2 links más desde Veracruz a Chiapas. Detrás de ello, un maravilloso equipo de chilenos, ecuatorianos, norteamericanos y mexicanos bien organizados; sin duda una experiencia única. El hecho de poder comunicarte, por el gusto de conocernos, por el gusto de apoyarnos, nace una amistad que perdurará. Sólo puedo decir Gracias! a todos mis nuevos amigos chilenos por el trato que nos dieron, nosotros valoramos mucho su tiempo, realmente nos llevamos una grata experiencia al conocer gente tan linda como ustedes! Sin conocernos nos apoyaron y eso cuenta mucho para nosotros! Yo no sé si regresemos a Chile, pero por lo pronto nos queda el recuerdo y los gratos momentos quedarán por siempre en estas imágenes.

English version

Chile, South of the World
April 2018

Where did Ingress take you today?
Santiago a Cosmopolitan City with friendly people that belongs to the XIII Metropolitan Region; Viña del Mar and Valparaiso located in the V Region of Valparaiso. Chile is protected by 4 natural borders: to the north is the Atacama Desert, to the south is Patagonia, to the west is the Pacific Ocean and to the east the Cordillera de los Andes. South of the world there we go!

At 6600 km away from our beloved Mexico, crossing the Pacific Ocean to reach our much desired destination, Santiago. Link Established !! Ingress speaking of course.

Our tour begins in the streets of Las Condes, a district of the north-east sector of the city of Santiago; commercial axis, financial and tourist center of the Chilean capital, where the Andes mountain range predominates. Parque Arauco Mall, Parque Araucano, Costanera Center Mall. At night, we had the opportunity to be in a show of typical dances, music and a delicious dinner accompanied by its exquisite wines. A very pleasant experience of the Polynesian culture. Another place we could not miss was the Viña Concha y Toro, where we knew the history of wine in Chile, the main wine attraction in Santiago. It is located in Pirque, Valle del Maipo, a privileged area for the production of world-class wines. We walked through the gardens, the park and the exterior of the house, the summer residence of the Concha y Toro family towards the end of the 19th century. We toured the garden of grape varieties, place with 26 vines of wine grapes. We visited the old Pirque vineyard. We tasted the wines. We knew the cellars of guard and the legend associated to the origin of the Casillero del Diablo wine. At dusk we went to Valle Nevado, a ski resort, located in the Andes Mountains at 3600 meters above sea level (it is a chain of mountains in South America and the longest on Earth). From here we could contemplate the magnitude of the Cordillera de Los Andes and breathe pure air, it is an incredible place! It is the beginning of autumn in Chile and its landscape is of great tranquility. On the way I found many captures and unique visits!

Back in the city, we walked along Isidora Goyenechea Street, Apoquino Avenue, we had dinner while we paused to finish the mosaic of Chile - Costanera.

The tour of its Civic Center began with a visit to the renovated Palacio de la Moneda, seat of the government of Chile, continuing through the Plaza de Armas, the heart of the capital, where the Cathedral of Santiago, the National Historical Museum and the building of the Central Post Office, former Palace of the Rulers. The Central Market and its exotic seafood (giant spider crab). Los Paseos Ahumada y Huérfanos, axes of the commercial activities of the city, and in national historical monuments such as Club de La Unión, Central House of the University of Chile, National Library and Cerro Santa Lucía, place of foundation of Santiago on February 12, 1541 by Pedro de Valdivia. Barrio Bellavista has a wide variety of restaurants, Cerro San Cristóbal, the main green lung of the capital that offers a panoramic view of all of Santiago. We tried Mote with huesillo, delicious! Not before finishing the banner of Ciudad de Santiago.

Viña del Mar, La Quinta Vergara, its Flower Clock, it’s delicious food in Tierra del Fuego, walk through its streets, we ate Chilean Sopaipillas and Berlines. We could not ask for more for this unforgettable day than enjoying a traditional Pisco, its sparkling wines and carmenere wine; Walk on the beach, play with the sand and run from the tides.

Valparaíso, whose historic center has been declared a World Heritage Site by UNESCO, a cozy place with houses on the hill, with very steep slopes where cars have a preference on the rise, all at the Pacific rim. While contemplating and enjoying the wonderful view of its picturesque lifts. "La Sebastiana" one of the 3 houses of Pablo Neruda who was a poet and Nobel Prize for Literature; asking directions to the Carabineros de Chile and of course try their typical food in the J. Cruz restaurant.

San Antonio, mandatory stop where several Chileans left for Mexico, Yes, 6 Links to meet with Mexicans, Mexican portals to form 3 Control Fields in the states of Chiapas and Veracruz, with more than 6000 km distance that are now in the registry of our scanner, 2 more links from Veracruz to Chiapas. Behind it, a wonderful team of well-organized Chileans, Ecuadorians, North Americans and Mexicans; No doubt a unique experience. The fact of being able to communicate, for the pleasure of knowing ourselves, for the pleasure of supporting us, is born a friendship that will last. I can only say Thank you! To all my new Chilean friends for the treatment you gave us, we value your time a lot, we really got a nice experience to meet extraordinary people as you! Without knowing us you supported us and that counts a lot! I do not know if we will return to Chile, but for now we have had the good times and the pleasant moments will remain forever in these images.

PhotoPhotoPhotoPhotoPhoto
25/4/18
84 Photos - View album

Post has shared content
New Anomalies. New Scanner...soon?
Also Niantic taking care of lodging arrangement? 😱
Agents, thanks to your hard work compiling information from across the Portal network, our research is complete. We’ve discovered numerous Anomaly-like XM events -- many of which seem to share structural similarities to our past experiences with XM Anomalies. Further, the document we discovered yesterday has itself shed light on a near-term XM aberration. (see: http://nian.tc/2N)

In addition, we are monitoring chatter that Faction specific Safe Haven lodging will appear near these Anomaly Zones for the first time to shield Agents from unnecessary XM exposure. More info to come. #anomalyintel

Ingress Year 5!
Agents,
It's our five year anniversary! To celebrate, we have a special event planned for you that will run for the next two weeks.

During this time the following changes will be in effect:
Double AP increase.
Agents can place two L7 and two L8 resonators per person per portal.
Agents can use up to 4 mod slots per portal.
A free key locker, fracker, beacon bundle will be available in the in-app store.

Post has shared content
Tres medallas este fin de semana /
3 badges achieved this weekend
PhotoPhotoPhoto
10/8/17
3 Photos - View album

Tenemos MD proximamente!!
Mission Day Mexico City
missiondaymexicocity.splashthat.com

Post has shared content
This what we know about this new items to be released. Several questions arise though:
Would be available only in Japan?
Is it true July 11 release time?
Would them be available through portal network?
What would be the duration of the effect of this items on portals?
Are planned to be portals mods or portal add ons like frackers?
New Ingress item will appear in XM network
During the #AgentOlympiad in Japan Ingress announced a new item.

The new mod ITOEN transmuter+/- has following feature:
By hacking portals with ITOEN transmuter+, you will get more defensive items like resonator, shield. With transmuter-, you tend to obtain offensive items.

Are you following our Telegram news ticker?
The fastest way to be up to date: https://t.me/RGNNticker

Post has shared content
Información importante. No se deben comprar ítems en tiendas no autorizadas.

Important. Don't buy items from unknown/unauthorized sources.
Agents,
As mentioned awhile back, we are committed to limiting the impact of third-party seller networks in Ingress. We will now be removing items from the game that were purchased from these unauthorized sellers. This means that any items illegitimately obtained through third-party websites or services will disappear from inventories - even if these items were passed to other players unknowingly.

Illegitimate items that are in a legitimate capsule will be removed from the capsule. Legitimate items in illegitimate capsules will be emptied from the capsule and then the capsule will be deleted. We appreciate your cooperation and continued support of our efforts to keep Ingress fair and fun for all Agents.

As always, feel free to ask questions in the comments and we will do our best to try to answer as many as we can.

¡Agentes!
Les invitamos a conocer la ciudad de Merida.

A divertirte y conocer los monumentos históricos.
A conocer su historia y deleitarte con su gran gastronomía.

Convivir con agentes mientras participas en el #MissionDay Mérida, Yucatan

No olvides registrarte para confirmar tu participación y poder obtener la medalla del Mission Day habiendo concluido las misiones.

Para dudas puedes contactar a @DidierD o a @PIUduck a través de telegram.