Post has attachment
I look around and here in Ireland as in France and Italy you can see the signs of the recession. In Galway I bought a novel by an Irish writer and he speaks on the influence of the dooming period in human life. Here people go back to their products, proud of being Irish. In 25 years Ireland has changed a lot, and now they make business on ruins, attractions. Fair, it is the same all over the world. Yesterday great cycling day on Aran islands. Poor bum!
PhotoPhotoPhoto
17/08/14
3 Photos - View album

Post has attachment
Here we are visiting Connemara, near Galway. While Sofia is playing with Irish kids and she is having a lot of fun, we visit the countryside. Many people look at us and we are worried that the dog can be a problem. But eventually they ask what breed the dog is. Irish people love dogs we have also visited a castle and Lola was with us. A beautiful surprise.
Photo
Photo
13/08/14
2 Photos - View album

Post has attachment
Today we strolled in Galway. It is a very lively town with many second hand bookshops, organic food shops and restaurants and pubs. "It is a very dry season" said the waiter to us. Unbelievable there is a shower every hour! In spite of this we have really enjoyed our time and Irish people. They are amazing and friendly. 
Photo

Post has attachment
😍😍😍😍 tanta preoccupazione, trova il veterinario in Germania per le pastiglie contro i vermi, poi alla fine hanno controllato il chip con lo scanner e le vaccinazioni per la rabbia e deve esserci la data di rinnovo! Insomma felici abbiamo lasciato la Francia, i cani sono in macchina in un'area ben areata. Tra un'ora cerchiamo una spiaggia inglese per far correre Lola libera!
Photo

Post has attachment
In attesa che Sofia finisca il suo campus in Germania con Lola abbiamo approfittato dell'ospitalità francese. Bellissima la cattedrale st. Etienne con le vetrate di Chagal. Un po' di attesa per la Lola annoiata!
Photo

Post has attachment
Metz - davanti alla cattedrale
Photo

Post has shared content
Concordo assolutamente :-) !!
Ho fatto il  primo viaggio con due bambine di undici anni  e Pepe (un anno e mezzo!!) nel 2008 :  in auto da Firenze a Marsala!!!! oltre 1.500 Km !!! E' stata una vera avventura…. ma meravigliosamente indimenticabile!! Ecco la partenza !!!!
Photo

Post has attachment

Viaggiare, è sempre stata la nostra passione. Viaggiare per parlare con le persone, per conoscere la gente per strada e le loro abitudini, viaggiare per scoprire. E' sempre stato un obiettivo da condividere. Oggi siamo ancora qui,  alle prese con un nuovo progetto: questo si chiama Irlanda. La scusa è che Sofia deve imparare l'inglese, la verità è che non ci siamo ancora stati insieme e quindi la nuova sfida ci piace. Dico sfida perchè viaggiare con cane e bambini è sempre una sfida. Bellissima, dico bellissima perchè fare divertire tutti, ognuno con le proprie esigenze non è cosa scontata.

Post has attachment
Tanti anni fa viaggiando con il mio primo cane Tek, un uomo mi avvicinò sulla spiaggia di Tofino, a Vancouver Island, in Canada. Sorpreso della distanza percorsa con un cane di quelle dimensioni, mi chiese se avevo letto "Travels with Charley". Conoscevo Steinbeck, ma il libro fu una sorpresa
Wait while more posts are being loaded