Profile cover photo
Profile photo
Ummiarissa Mahdi
1,115 followers
1,115 followers
About
Ummiarissa Mahdi's posts

Post has attachment
Azam Tahun Baru 2017 Dan Bersedekah Rezeki
Januari 2017 telah ke penghujung untuk menggantikan Februari 2017.Masih berjalan lancar kah azam baru kita tahun ni? Ekonomi Malaysia dalam keadaan tak menentu,maka kita sendiri yang perlu merencanakan perjalanan hidup kita dengan lebih teratur.Langkah berj...

Post has attachment
Selamat Hari Raya Aidilfitri-Raya sederhana tahun ni
Lama tidak update blog,atas sebab kesibukan saya menguruskan taska,anak-anak dan keluarga.Tahun ini giliran saya beraya di Kuala Lumpur.Walaupun awal lagi sudah bercuti,saya hanya pulang ke Kuala Lumpur pada hari isnin kerana menguruskan hal-hal yang berkai...

Post has attachment
Jerebu oh Jerebu!
Pagi-pagi lagi Alia sudah keluar memandu untuk ke pejabat.Kelihatan jam di dalam kereta menunjukkan 15 minit lagi ke pukul 8 pagi.Lampu kereta dipasang agar yang tidak jelas di hadapan kelihatan jelas. Memang jarak penglihatan sangat terhad.Kalau kereta di ...

Post has attachment
Akhirnya cuti sekolah pun bermula!!!!!
Memang ternanti-nanti cuti sekolah ni.Bukan anak-anak aje yang sukakan cuti,ibu-ibu kat rumah pun nak juga cuti.Tapi apalah maknanya bercuti jika masih dirumah kan.... Jadi kita mesti keluar dari rumah,Yeahhhhh!!!! Okaylah.Sebenarnya tak ke mana-mana pun.Ha...

Post has attachment
Aktiviti Membuat Bendera Malaysia
Sempena menyambut hari kemerdekaan Malaysia yang ke 58 dengan tema 'Sehati Sejiwa'...anak-anak Taska Mutiara Ibu tidak ketinggalan untuk mencipta sebuah bendera. Dengan bantuan pengasuh dan juga hanya menggunakan bahan-bahan murah dan mudah didapati akhirny...

Post has attachment
Sotong Masak Kunyit
Bulan puasa ni apa yang tak sedap di tekak?Semuanya terliur nak makan kan.Lagi-lagi kalau ke bazar Ramadan.Hmm kalau bawa duit banyak...banyak jugalah habisnya..ye tak? Macam biasalah surirumah hari-hari fikir nak masak apa untuk juadah berbuka kan. Saya bu...

Post has attachment
Rindunya zaman pakai public phone
Entah mengapa saya sudah mulai bosan dengan gajet-gajet yang kini hampir semua orang mampu.memilikinya terutamanya handphone.Bezanya sama ada handphone seseorang itu lebih mahal lebih banyak kegunaanya. Hampir kesemua handphone ada aplikasi we chat,instagra...

Post has attachment
Bento Yang Sangat Kreatif
Saya dah lama takde entry pasal makanan.Tiba-tiba dapat idea bila mana kawan sekolah menengah lama saya dulu sering post gambar-gambar bekalan makanan yang sering dia bekalkan kepada anak-anaknya untuk ke sekolah. Bento ni dalam bahasa Jepun.Jadi dia selalu...

Post has shared content
Haii
HAMPIR SEMINGGU MINUM AIR MAYAT
Assalamualaikum... Agaknya kondominum mana la tu ye yang penghuninya dah seminggu Minum dan mandi air mayat sebab ada mayat dalam tangki air diaorang. Mau ada yang pindah nanti tu sebab trauma punya pasal. mayat tersebut dikesan selepas penghuni mengadu bau...

Post has attachment
Jom ke Kelantan dan menginap di D'Family Homestay Pengkalan Chepa
Wait while more posts are being loaded