Profile cover photo
Profile photo
Mohd Ghazali Abdullah
564 followers
564 followers
About
Mohd Ghazali Abdullah's posts

Post has attachment
Jom Buat Setem Sendiri
Seronok kan kalau boleh buat setem sendiri. Bukan khayalan lagi, memang menjadi kenyataan, gambar sendiri dah boleh dijadikan setem. 20 keping setem kat atas tu cuma RM15. Setiap satu setem bernilai 60 sen dan boleh digunakan untuk sebarang urusan pos. Tahn...

Post has attachment
Gambar Raya Aidilfitri 2017 Kami!
Selamat hari raya! Agak lewat update blog pasal raya.. Sibuk beraya la tu.. hehe. Tak apalah kan, masih di bulan Syawal.  Tahun ni tema baju raya kami hijau, sempena kempen cintai alam sekitar. Ambil gambar pun ala-ala ada kaitan dengan alam sekitar. Biar n...

Post has attachment
Poskad Animasi Aidilfitri 2017
Bahang Aidilfitri makin terasa. Tahun ini ada satu kelainan ditampilkan oleh Pos Malaysia dengan mengeluarkan poskad animasi Aidilfitri. Biasa kita lihat kad hari raya, tapi kali ini, poskad hari raya Pos Malaysia ada tarikan tersendiri. Saya telah membelin...

Post has attachment
Sawah Padi dan Pakaian Tradisional sempena Hari Guru 2017
Bagaikan berada di sebuah perkampungan Melayu, dengan sawah padi menghijau ditambah pula dengan pakaian tradisional Melayu. Inilah tema sambutan hari guru di SMKAM bagi tahun 2017. Cikgu-cikgu yang sporting memakai pakaian mengikut tema. Ada yang sanggup me...

Post has attachment
Konsep SATU Ahmad Faiz pelajar Kelainan Upaya (OKU)
Konsep SATU yang diamalkan oleh Ahmad Faiz b Ibrahim, pelajar Kelainan Upaya (OKU) kategori Palsi Serebrum, ternyata membuahkan hasil. Beliau merupakan salah seorang pelajar terbaik STAM 2016 Kelantan yang mendapat 10 mumtaz (cemerlang). SATU yang dimaksudk...

Post has attachment
Rumah Shafei Menjuarai acara Perbarisan 2017
Tahniah kepada pasukan perbarisan rumah Shafie kerana telah menjuarai pertandingan perbarisan sempena Kejohanan Balapan dan Padang 2017. Naib Johan pasukan perbarisan rumah Maliki, Ketiga rumah Hanafi dan Keempat rumah Hambali. Semua pasukan perbarisan tela...

Post has attachment
Maliki Menjuarai Acara Tarik Tali 2017
Setiap kali berlangsungnya acara tarik tali, ramai yang tidak dapat mengawal perasaan menyokong pasukan masing-masing. Bagi peserta tarik tali pula, sepenuh tenaga digunakan untuk memastikan pasukan masing-masing memenangi acara tersebut. Tahniah kepada pas...

Post has attachment
Mug Kung Fu Panda 3 yang Comel
Comel tak koleksi mug terbaharu saya? Hehe.. Rasanya ini mug hadiah percuma kalau beli ubat gigi Darlie sebab ada nama Darlie pada mug ini. Habis tu macamana saya dapat mug ni kalau tak beli ubat gigi Darlie? Hmmm biarlah rahsia.. apa yang penting lukisan k...

Post has attachment
Apa yang saya boleh bantu pesakit Kanser?
Membaca berita atau melihat sendiri penderitaan pesakit kanser, memberi kesedaran kepada kita betapa beruntungnya kita kerana masih diberi kesihatan yang baik dalam meneruskan kehidupan ini. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Tiada siapa yan...

Post has attachment
Rakaman Seloka Bersahut Radio Kelantan FM
Akhirnya dapat juga saya menyumbangkan suara dalam rancangan Seloka Bersahut radio Kelantan FM. Hehe... Program sempena Bulan Bahasa Melayu 2017 ini berlangsung dengan penuh meriah di dewan Al Ghazali SMKAM. Selain mewakili sekolah dalam program rakaman Sel...
Wait while more posts are being loaded