Hr Rabarberpolisen
Hr Rabarberpolisen's posts

Post has shared content
Andra morgonen i rad som vi hade stranden för oss själva. Maria hade gjort pannkakor, smörgås och ägg. Det kokta ägget har blivit något av vårat signum. Så badar vi när andan faller på. Sen anlände allmogen. Igår kostade jordgubbarna 20:-, idag 25:-.…

Vi tog frullen vid Evedalsbadet. Läste och solade i tre timmar. Sen åt vi sill och potatis på ballen. Det kallas semester. Maria frågar mig vad befryndad betyder. Vi gissar och googlar. På TV pågår touren. Ska ansluta till klungan när de kommer till sista…

Cyklade ner till Lidl och köpte en hink. Kantvindsåkning i touren. Det hänger tvätt på torkvindan och den är vår. En typisk  mellandag, om du frågar mig. Imorgon bad och sen Ikea. Det står inte hugget i sten. Vi har semester. Snart ska jag hämta lakanen.…

Post has shared content
Jag kan flyga. Åter igen på ballen. Allsången blåser bort. Vi får skråla framför tv:n. Whole Lotta Love. Lyssnar på Winwood. Tjejerna dåsar. Var är brevbäraren. Har skickat efter tvenne sladdar. Rätt ska vara rätt. Forum för fårskallar. Filmen var i…

Vi tog en frulle på stranden. Läste och tjabbade. Det blåste nordan så vi cederade badet. Sen köpte vi förnödenheter. Gick in från ballen p.g.a. kallt. Vilodag på touren idag. Spammar bilder då jag inte har kontroll på Chromebook. Ska försöka hitta en…

Har förstått att bilderna fallerat.Åtgärdat. Att blogga med Chromebook kräver sin tribut.Trägen vinner. Jag testar, därför finns jag.Nu touren. God middag!

Post has shared content
Enligt legenden reste Gustav Vasa  Ale stenar.Som äreminne över sin 8:e kröning.Kolla aldrig en bra story.Nu har jag bockat av detta landmärke på min bucket list. Jag gillade Skåne och Österlen.Havet gör sitt till.Nästa gång ska vi bada.Kanske redan i…

Vi sitter på ballen och smälter maten. Maria, Alicekatten och jag. Återigen skiner moder sol över Småland. Funderar på livets turer Vi startade i gryningen och kom fram till Ystad vid ettsnåret. Maria och svärfar därfram, svärmor och jag därbak. Maria kör…

Vi laddar batteriet. Slötittar på touren. Imorgon beger vi oss till Skåne. Maria vill ha närkontakt med lemurer. Hennes vilja, min lag. En gång i tiden hade jag kusiner i Rosengård. Det var på det glada 70-talet. Vi låg på Sibbarp och jag tog minicykeln…

Post has shared content
Det går på halvfart. Molnen låg täta i morse. Vi skippade beachen och loppade istället. Hittade fyra LP, trots att jag inte var först till kvarn. Handlade förnödenheter och tvättade. Slit och släp; det är inte annat. Denna dag ett balkongliv. Touren har…