Szkoła Podstawowa Nauczanie Wczesnoszkolne

„Mistrz szybkiego mnożenia”

11 kwietnia 4 uczniów z klas 2 i 3 wzięło udział w konkursie matematycznym „Mistrz szybkiego mnożenia” organizowanego przez szkołę Azymut w Pruszkowie. Zadaniem uczestników konkursu było rozwiązanie poprawnie jak najwięcej przykładów w ciągu 3 minut. Uczniowie musieli nie tylko wykazać się umiejętnością szybkiego mnożenia w zakresie do 100 ale także jak najszybciej wprowadzać wyniki do komputera, ponieważ do przeprowadzenia konkursu posłużyła aplikacja.

I miejsce w kategorii 2-ich i 3-ich klas zajęli gospodarze. II miejsce wśród drugoklasistów zająłem ja. III miejsce zajęli pozostali koledzy. Wszyscy uczestnicy dostali pamiątkowe dyplomy i medale.

W przyszłym roku wracam po złoto.

Franek Wojciechowski, klasa II c

P. S. Jeśli ktoś chce się sprawdzić czy jest mistrzem szybkiego mnożenia lub poćwiczyć swoje umiejętności matematyczne niech zajrzy na stronę www.thatquiz.org/pl-1/matematyka/arytmetyka/
PhotoPhotoPhotoPhoto
17.05.2018
4 Photos - View album

Dzień Qultury w klasie II A

Czy wiecie, że nieopodal Grodziska znajduje się niewielka miejscowość, która urzeka malowniczością swego położenia. Walory krajobrazowe i obronne tego miejsca spowodowały, że w XV w. zbudowano tu reprezentacyjną siedzibę, która wielokrotnie była rozbudowywana, a w połowie XVII w. przybrała formę barokowego zespołu pałacowego z rozległym ogrodem. Pałac gościł wiele znakomitych osobistości polskich i zagranicznych. Bywali tu: Zygmunt III Waza, Władysław IV, Jan Kazimierz, Jan III Sobieski. Gośćmi pałacowymi byli także malarze literaci, dziennikarze. Obecnie pałac jest najważniejszym ośrodkiem kulturalnym regionu. Odbywają się tu liczne koncerty, wystawy, spektakle teatralne, warsztaty i plenery.
Radziejowice, bo to o nich mowa stały się naszym celem podczas Pierwszego Szkolnego Dnia Qultury. Tuż po godzinie 8.30, z przystanku przy ulicy J. Chełmońskiego autobusem trasowym udaliśmy się w naszą podróż. Niecałe 20 minut później byliśmy na miejscu. Pałac urzekł nas swoim pięknem. Najpierw zwiedzaliśmy zakamarki pałacowe i podziwialiśmy przepiękną galerię obrazów Józefa Chełmońskiego, malarza , który związany jest z ziemią grodziską. Potem zapraszano nas do pałacowej restauracji na przepyszne lody. Następnie spacerowaliśmy po przepięknym parku, który od 1817 roku uznawany jest za park krajobrazowy. Podziwialiśmy pomniki przyrody i rzeźby wielu znanych osobistości związanych ze światem kultury. Kolejnym punktem naszej wycieczki był spektakl teatralny "Pan Twardowski" w radziejowickim Centrum Kultury Powozownia. Przedstawienie było zabawne i bardzo nam się podobało. Po krótkim odprężeniu na placu zabaw i małej przekąsce zwiedziliśmy położone nieopodal pałacu inne zabudowania. Naszą uwagę przykuła Arka Noego. Wycieczkę zakończyliśmy w Szkole w Radziejowicach. Zostaliśmy tam zaproszeni przez klasę I B i ich wspaniałą panią wychowawczynię. To urocza, niewielka szkółka jest o dwadzieścia lat starsza od naszej. Podziwialiśmy prace plastyczne naszych młodszych kolegów, którymi pięknie ozdobiona jest ich sala lekcyjna.
To była fantastyczna wycieczka!
To był wspaniały Dzień Qultury!

Uczniowie z klasy II A
10.05.2018
122 Photos - View album

Wycieczka do Bolimowa

24 kwietnia uczniowie z klasy I C i II A udały się do Bolimowa do warsztatu garncarskiego. Podpatrywaliśmy pracę garncarza, zobaczyliśmy etapy powstawania naczyń glinianych oraz wysłuchaliśmy legend i opowiadań związanych z Bolimowem. Mogliśmy spróbować swoich sił na kole garncarskim, toczyliśmy naczynia, a także ręcznie lepiliśmy z gliny. Dodatkową atrakcją było malowanie farbami akwarelowymi wypalonych naczynek. Na koniec mieliśmy ognisko z kiełbaskami. Pogoda i humory nam dopisały. To była udana wycieczka!!!
27.04.2018
118 Photos - View album

Wigilia w klasie II A

Jak obyczaj stary każe,
według ojców naszej wiary,
pragniemy złożyć Wam życzenia
w dzień Bożego Narodzenia.
Niech ta gwiazdka betlejemska,
która świeci nam o zmroku,
doprowadzi Was do szczęścia
w nadchodzącym Nowym Roku.

27.12.2017
58 Photos - View album

Klasa II A i III B na Warsztatach ABC zdrowego żywienia na SGGW.
20.12.2017
146 Photos - View album

Mikołajki w Gnieźnie!!!

W poszukiwaniu Świętego Mikołaja klasa II A, III A i III B udały się na dwudniową wycieczkę do Gniezna. Podróż rozpoczęliśmy 5 grudnia wczesnym rankiem. Pierwszym przystankiem na szlaku piastowskim była Fabryka Bombek. Podglądaliśmy jak powstają wspaniałe ozdoby świąteczne. Sami też wzięliśmy udział w warsztatach bombkowych. Każdy z nas zrobił wspaniałe bombki, które zawisną na naszych domowych choinkach. W fabrycznych zakamarkach czuć było obecność starszego pana z siwą brodą. Następnie dla relaksu udaliśmy się do mikołajkowej sali zabaw. A tam dopiero się działo...skakaliśmy, fikaliśmy. Odprężeni i zrelaksowani udaliśmy się na spotkanie z historią do Muzeum Początków Państwa Polskiego. A potem był spacer po Gnieźnie. Odwiedziliśmy Bazylikę prymasowską Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, gdzie znajdują się Drzwi Gnieźnieńskie. To matka polskich kościołów. Na nocleg udaliśmy się do Wenecji. :)
To niewielka miejscowość położona niedaleko Żnina. Mieszkaliśmy w Ośrodku Przystań Wenecka. Wieczór spędziliśmy mikołajowo!!! Najpierw smaczny posiłek, a potem zabawa, zabawa, zabawa. Następnego dnia Mikołaj z samego rana odwiedził Przystań Wenecką. Niestety my jeszcze spaliśmy. Ale zostawił dla każdego słodki upominek, nie w skarpecie, (chyba nie mógł znaleźć) a na stoliku. Po śniadaniu udaliśmy się do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji jedno z największych w Europie skansenów kolei wąskotorowej. To miejsce fascynujące dla miłośników historii techniki. Uroku dodaje mu piękne położenie pomiędzy Jeziorem Weneckim i Biskupińskim u stóp Zamku Diabła Weneckiego. W zamkowych ruinach szukaliśmy Mikołaja, ale ani jego, ani diabła nie spotkaliśmy. Następnie udaliśmy się do Biskupina, gdzie zwiedzaliśmy skansen archeologiczny. Osada w Biskupinie powstała ok. 2700 lat temu w okresie kultury łużyckiej. To niezwykle ciekawe miejsce. Potem wróciliśmy do ośrodka na obiad. No i stało się. W końcu do nas przyszedł - Święty Mikołaj!!!
Zadowoleni i szczęśliwi wyruszyliśmy w drogę powrotną.
To był wspaniały mikołajkowy czas.

Uczniowie klasy II A

16.11.2017
11 Photos - View album

Święto Niepodległości

Klasy I - III z okazji Narodowego Święta Niepodległości wykonały przepiękne prace plastyczne o tematyce patriotycznej.