Profile cover photo
Profile photo
Puan Jiha
92 followers -
From Engineer to a Work At Home Mom
From Engineer to a Work At Home Mom

92 followers
About
Puan's posts

Post has attachment
Review Movie 'THE BOSS BABY'. Must Watch...
Weekend baru ni bawa anak-anak berjalan. Since anak-anak nampak trailer The Boss Baby, asek la tanya bila nak tengok. So bawa la juga. Bila check kat GSC online, almost full house. Kat Queensbay yang available row paling depan. Oh No.... So try tengok kat G...

Post has attachment
Migrain Teruk Boleh Menyebabkan BUTA
Sakit kepala atau migrain adalah disebabkan perubahan tertentu pada otak. Ia akan menyebabkan sakit kepala yang teruk yang sering disertai dengan sensitif kepada cahaya, bunyi, atau bau. Tahukah anda yang migrain boleh menyebabkan kehilangan penglihatan ata...

Post has attachment
Penghidap Diabetes Lelaki ada risiko MATI PUCUK!!
Ya MATI PUCUK . Itu adalah risiko komplikasi orang lelaki yang ada DIABETES. Sekarang tak perlu tunggu tua untuk ada diabetes atau kencing manis ni. Tengok sahajalah pemakanan harian kita sendiri, Berapa gelas teh tarik kita minum sehari. Berapa banyak sudu...

Post has attachment
Bayaran Balik PTPTN Supaya Tak Kena Blacklist dan Saman
Hutang PTPTN bila nak bayar? Jiha nak share cara buat bayaran balik PTPTN . Sebab kalau korang tak bayar PTPTN ataupun ada tunggakan, korang akan di blacklist dan juga saman untuk tindakan mahkamah. Aduhai, tapi yang penting, hutang memang wajib bayar. Alha...

Post has attachment
Puan Sabariah Tidak Perlu Jalani Pembedahan Katarak Mata Lagi
Katarak ni sering berlaku apabila kita meningkat usia. Mata akan berasa kabur kerana ada selaput pada anak mata.  Katarak tidak berjangkit, kalau ada pada sebelah mata, ianya tidak akan berjangkit pada mata yang satu lagi. Hari ni saya nak kongsikan kisah P...

Post has attachment
Plantar Fascitis @ Sakit Tumit Sampai Susah Nak Berjalan
Plantar Fascitis ialah masalah pada tumit kaki. Ligamen yang menyambungkan tulang tumit kepada jari dipanggil Plantar Fascia dan ianya akan menjadi lemah, membengkak dan iritasi. Ini akan menyebabkan kesukaran untuk berdiri mahupun berjalan. Plantar Fasciti...

Post has attachment
Rawatan Resdung Bertahun Tidak Berkesan, Ikhtiar dengan Set Resdung Ini...
Resdung dah bertahun-tahun tetapi masih tak jumpa rawatan yang dapat menyelesaikan masalah resdung ni. Ada orang resdung , bersin nya tidak henti-henti dan ada orang penuh pula jerawat yang menyakitkan satu muka. Boleh efek kehidupan harian kan. Apa nak bua...

Post has attachment
Cegah Keradangan Penyelamat Anda Menderita Penyakit Kronik
Keradangan ni lah sebenarnya punca terjadi nya pelbagai penyakit. Contoh : Sakit jantung, keradangan nya adalah pada arteri, kalau sakit arthiritis pula, keradangan pada sendi. Bila makan ubat, ubat bantu untuk redakan symptom penyakit tu, tetapi tak rawat...

Post has attachment
Buasir Semasa Hamil Buat Ibu Takut Nak Meneran di Labour Room
Kebanyakan ibu hamil akan mengalami masalah sembelit dan buasir. Ada kes yang buasir terkeluar semasa proses melahirkan anak akibat tidak dirawat dengan segera semasa hamil. Buasir semasa hamil boleh diatasi dan ibu tidak perlu risau insiden buasir terkelua...

Post has attachment
Cucuk Insulin Tetapi Masalah Kencing Manis Masih Ada
Muak dengan rutin menyucuk insulin setiap hari. Ini lah yang terpaksa dihadapi oleh kebanyakan pesakit yang mengalami masalah kencing manis. Lebih mengecewakan apabila bacaan gula dalam darah tetap juga tidak stabil. Sel tidak dapat menyerap Insulin Insulin...
Wait while more posts are being loaded