Profile cover photo
Profile photo
Adnin Roslan
2,183 followers
2,183 followers
About
Adnin Roslan's posts

Post has attachment
Betul ke Allah cintakan aku?
Dapatkan NOVEL Tarbiah yang cukup padu ini! Tulisan penulis bestseller, Ustaz Adnin Roslan dan Siddiq Amin. Novel KETIKA CINTA MENYENTAP, ia bukan novel cinta. Tetapi, ia novel tentang realiti masyarakat yang kian hanyut dengan cinta! Dapatkan segera! "Usta...

Post has attachment
Macamana nak kahwin tanpa couple?
Tulisan ini adalah BAB 2 dalam buku SURAT UNTUK ORANG YANG PUTUS CINTA tulisan Ustaz Adnin Roslan yang bakal terbit Ogos 2017 ini. Assamualaikum semua! Artikel
ni saya tulis sebab ramai sangat orang tanya saya: “Ustaz,
nak tanya.. Kalau tak couple, macamana...

Post has attachment
Kenapa aku HIDUP?
Dulu saya anak tunggal (sampai sekarang
pun), ayah kandung saya dah bercerai dengan ibu, dan saya tinggal dengan arwah
ayah tiri saya masa tu di kawasan bandar. Masa tu saya sekolah rendah. Ibu saya
kerja kilang, balik pukul 9.30 malam, arwah ayah tiri saya...

Post has attachment
CADANGAN UNTUK INDUSTRI HIBURAN MALAYSIA
Bismillah. Insyallah, pada kali ini, kami ingin
memberi beberapa cadangan kepada industri hiburan Malaysia.  Cadangan ini saya amat berharap agar ianya dapat di baca oleh penerbit-penerbit, pengarah, pelakon, penyanyi, dan semua jiwa-jiwa yang terlibat bagi...

Post has attachment
Kenapa perlu mencarut?
Mencarut
hari ni seakan di anggap “biasa”. Bahkan, ramai orang yang guna perkataan yang
berunsur carutan sebagai medium penulisan, percakapan dan sebagainya. Bukan tu
je, ramai yang rasa mencarut tu lambang kehebatan, lambang ke”cool”an, lambang
kemachoan d...

Post has attachment
Apa beza BALA dan UJIAN?
Takkan kita nak kena azab seperti umat-umat terdahulu baru kita nak kembali pada Allah? Muhasabah. Ada
sekali, saya kenal seorang pakcik yang agak tua, umur sekitar 60-an. Pakcik
ni sakit, dan bukan takat sakit, tapi anak-anaknya langsung tak menjenguk dan ...

Post has attachment
Riyak yang tersembunyi?
“ Aku
tak nak bagi ceramahla…” Kata Ahmad Sunsudin Bin Sardin kepada kawan
baiknya, Ayob. “ Apahal
pulak ni Sunsudin? Jangan.. Kau kena terus bagi ceramah…” Pujuk Ayob. “Umat
memerlukan kau. Ceramah kau ramai orang dengar…” Ayob menambah. Sunsudin
hanya dia...

Post has attachment
Mengumpat itu tanda pengecut?
“Orang
yang mengumpat ni pengecut dan takde maruah, hati kotor dan buruk akhlaknya…” Tulah
pesanan seorang ustaz kepada saya. Sentap jugaklah. Tapi bila fikir-fikir
balik, memang itulah hakikatnya. * Bismillah. Insyallah,
topik kali ni agak hangat sikit, ...

Post has attachment
KETIKA CINTA MENYENTAP : Prolog
Hmm… Aku selalu fikir. Kenapa, kenapa setiap kali bila aku
nak buat baik, mesti ada orang kutuk. Setiap kali aku nak berubah, mesti akan ada
orang pertikai dan ungkit kisah silam aku. Kenapa tiap kali aku nak ajak orang
buat baik, aku akan di label dengan p...

Post has attachment
Betul Ke Mak Ayah tak memahami?
Bismillah. Sekarang, saya nak ulas tentang isu mak ayah, yang mana, ia adalah isu yang sangat penting dan ianya sangat ada kena mengena dengan diri kita sebagai seorang anak. Ye, anak muda. Isu mak ayah ni isu yang sangat perlu kita fahami, sebab, ia sangat...
Wait while more posts are being loaded