Profile cover photo
Profile photo
Shima Rostam
132 followers -
Ikhlas dan tulislah dari hati agar cerita itu sampai ke hati pembaca
Ikhlas dan tulislah dari hati agar cerita itu sampai ke hati pembaca

132 followers
About
Posts

Post has attachment
Bab 7 :SE Puasa dan Raya #NurHisyam
Nur memerhati tingkah laku Nisa yang bersahaja. Tangannya lincah menambahkan biskut-biskut ke dalam balang untuk di bawa ke depan. Walaupun dia tersenyum, namun Nur tahu hatinya sedang menangis, terluka. Dalam diam Nur memerhati, belas melihat wajah polos a...

Post has attachment
Bab 6 : SE Puasa dan Raya #NurHisyam
"Cantik" Bisik Angah tanpa sedar keluar perkataan itu dari bibirnya. Matanya masih lagi ralit memerhatikan Aryana yang sedang berbual-bual dengan Umi dan Kak Long. Manakala dia sambil menyuap nasi himpit ke dalam mulut sambil memerhati gerak geri Aryana yan...

Post has attachment
Bab 5 : SE Puasa dan Raya #NurHisyam
Berhimpit-himpit di tengah-tengah keghairahan warga kota membeli belah sempena menyambut Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi merimaskan Nur. Namun oleh sebab baju raya punya pasal, dia buat-buat tak kisah. Hatinya berlagu riang seriang lagu-lagu hari raya ...

Post has attachment
BAB 4 : SE Puasa dan Raya #NurHisyam
"Bi ru.. adik rasa tahun ni kita pakat
pakai warna birulah," kemudian dia terdiam mendengar orang sebelah sana
bercakap. Mulut terherot ke kiri tanda tidak suka dengan apa yang didengari. Hisyam
memerhati tanpa menegur. Sekejap kelihatan Nur menilik muka di...

Post has attachment
Bab 3 : SE Puasa dan Raya #NurHisyam
"Sudahlah sayang… bulan-bulan puasa ni
tak baik marahkan orang." "Abang ni tak bagi sokongan langsung.
Lelaki tadi tu kecewakan hati adik abang tau. Suka suki dia je buat orang macam
tu. Masa nak sungguh-sungguh mengayat, bila tak nak dibuat tak retinya, di...

Post has attachment
Cinta bas Express Bab 3
“Sarrah dah fikir
masak-masak ke?” Mak Eton memandangnya, belas. Sarrah senyum dan
angguk. “ Ya Mak Eton. Sarrah nak bawa adik tinggal sekali. Lagipun dialah satu-satunya
keluarga yang Sarrah ada.” Mak Eton diam.
Nyilu hatinya mendengar kata-kata itu. Sarra...

Post has attachment
Bab 2 : SE Puasa dan Raya #NurHisyam
Hari pertama puasa, Nur mengidam macam-macam.
Onde-onde, akok kedut, nasi kerabu dan juga air tebu. Murtabak pun macam sedap
jugak. Sedapnya kalau apa yang dia nak makan tu ada untuk buka puasa nanti. Nur
berangan-angan. Kalau di kampung, umi akan bertanya ...

Post has attachment
Cinta Bas Express : Bab 2
Zairil geleng
kepala. Sudah dua minggu Yafit termenung, teringatkan gadis yang ditemui di
dalam bas express. Orang tegur tak mahu dengar. Gadis itu tak wujud. Kalau
wujud pun bukan manusia tapi makhluk Allah S.W.T yang lain. “Sudah-sudahlah
kau ingatkan gad...

Post has attachment
Bab 1 : SE Puasa dan Raya #NurHisyam
"Yeah! Esok puasa," hampir melompat
Nur apabila mendengar pengumunan oleh Penyimpan mohor besar raja-raja. Hisyam
menggelengkan kepalanya. "Bukan main lagi suka. Tapi puasa penuh
ke tak?" sindir Hisyam secara halus. Sengaja ingin mengusik isterinya.
Biasala...

Post has attachment
Cinta Bas Express : Bab 1
Salammm Semua...  Next Mini Novel terbaru dalam proses pertukangan... Semoga terhibur...  Gadis itu kaku di tempat duduknya. Yafit pandang sekilas. Samar-samar lampu jalan membuatkan dia tidak dapat melihat dengan jelas wajah gadis itu. Namun dia yakin, ten...
Wait while more posts are being loaded