Polski Klub Alpejski
Polski Klub Alpejski - jest ogólnopolskim stowarzyszeniem sportowym, formalnie istniejącym od 2000 roku. Naszymi głównymi celami statutowymi są: popularyzacja alpinizmu, organizacja wypraw w góry wysokie, krzewienie kultury górskiej. Na koncie mamy ponad 170 wypraw na pięć kontynentów, podczas których działaliśmy w: Himalajach, Tien Szanie, Pamirze, Atlasie Wysokim, Andach, Kaukazie, Ałtaju, Górach Elburs, Ruwenzori, Alpach Japońskich, Alpach Nowozelandzkich oraz w Górach Żółtych.

Polski Klub Alpejski's posts

Na Chan Tengri nasi w C2. Brawo ekipa!

Sukcesem zakończyła się akcja na Matterhornie, Lwią Grań pokonał zespół w składzie: Mikołaj Lau, Sławek Suchorowski, Kamil Kuzak oraz Adrian Gawrysiak. Serdeczne gratulacje!

Nasz klubowy instruktor Denis Urubko przesyła pozdrowienia z Kaukazu, na którym szykuje się do wyprawy w Tien Szan. Na zdjęciu zawody w podciąganiu na drążku, wiadomo kto wygrał... .

Wyruszyła klubowa wyprawa w Tien Szan. Celem ekipy w składzie: Tomek Lewański, Łukasz Borkowski, Jurek Duda i Paweł Kajzerek, jest Chan Tengri. Trzymajcie kciuki!

Trwa drugie w tym sezonie szkolenie z alpinizmu w francuskim Chamonix. Po zakończeniu części skalnej przeszliśmy do realizacji bloku śnieg/lód. Udało się też zrobić aklimatyzację w masywie Mont Blanc, a że grupa miała powera zaliczyliśmy wejście na szczyt. Dla Bogusia Magrela było to 143 wejście na czterotysięcznik alpejski. Obecnie grupa restuje i kończy wykłady m.in. z teorii budowy stanowisk.

Pierwsze wejście na Gran Paradiso w tym sezonie, zespół Mikołaja Laua w komplecie na szczycie, gratulacje.

Trwa drugie szkolenie z alpinizmu w Chamonix. Kończymy zajęcia na skale i przenosimy się na lodowiec, czas na śnieg i lód.

Zacieśniamy współpracę z firmą Nordhorn, polskim liderem rynku skarpet dla wyczynowców. Jak ważna jest ochrona stóp i ile od niej zależy wie każdy wspinacz, biegacz czy trekkers. Tym bardziej cieszymy się, że nasi instruktorzy mogą działać ubrani właśnie w wyroby tej marki!

Mimo słabych zapowiedzi meteo wczoraj zdecydowaliśmy się na wejście na Gerlach. Decyzja opłaciła się, nie było ani deszczu ani burzy. Natomiast górne partie Żlebów Darmstadtera i Batyżowieckiego nadal pokryte są grubą warstwą śniegu, dlatego czekan i raki okazały się niezbędne. Obie drogi dawno nie chodzone (bez widocznych śladów na śniegu). Na grani suchutko i nawet trochę widoków było, nie spotkaliśmy żadnego zespołu. Dzięki wszystkim za uczestnictwo.

Grań Studel, Grossglockner. Wszystkim uczestnikom gratulujemy sukcesu i dziękujemy za wyprawę!