Profile

Cover photo
Kakcik Nur
Attended Sekolah kebangsaan Bukit Merchu, Kuala Kangsar
Lives in kuala lumpur
1,797 followers|4,740,860 views
AboutPostsPhotosYouTube

Stream

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Jangan bersedih duhai ayah dan ibu...
...anakmu tidak lagi boleh pulang seperti selalu bukan kerana telah lupa kepada ayah dan ibu tapi kerana tuntutan hidup tidak lagi sama seperti dahulu segala-galanya kian menekan dan menusuk kalbu duhai ayah dan ibu ampunkan anak-anakmu hutang piutang negar...
 ·  Translate
1
ibrahim kunnikkal's profile photo
 
Asslamu alyekkum 
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Ada tak menteri yang nak cadangkan agar rakyat guna kereta lembu sahaja?...
Tadi En Suami tukar 4 biji tayar kereta.  Sebelum GST dulu, yang dibayar hanyalah harga tayar. Upah pekerja pun tak perlu bayar.  Sekarang GST punya pasal, kenalah keluarkan RM72.00 lebih dari harga 4 biji tayar yang dibayar itu.  Sebab bawa wang tunai cuku...
 ·  Translate
1
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Tamar (kurma) untuk mengatasi lapar dan dahaga waktu berpuasa...
Alhamdulillah, hari ini sudah 10 Ramadhan 1436H.  Sekejapan sahaja kan?  Terlalu pantas masa berlalu. Beberapa hari kebekangan ini, aku kehilangan selera makan.  Cuba makan nasi, tapi bagai tersekat di tekak.  Tak boleh hendak dipaksa-paksa.  En Suami sebol...
 ·  Translate
Alhamdulillah, hari ini sudah 10 Ramadhan 1436H.  Sekejapan sahaja kan?  Terlalu pantas masa berlalu. Beberapa hari kebekangan ini, aku kehilangan selera makan.  Cuba makan nasi, tapi bagai tersekat di tekak.  Tak boleh he...
1
ibrahim kunnikkal's profile photo
 
Ramadan kareem
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Sebak hatiku...
entah... tiba-tiba sahaja aku rasa begitu hinggakan terhenti bacaanku Ya Allah... ampunkan mereka janganlah kerana hatiku yang luka tidak tenang jadinya hidup mereka mereka tak tahu apa-apa mungkin mereka rasa mereka sudah cukup 'gagah' lalu orang lain semu...
 ·  Translate
1
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Jiranku sangat susah hati...
...bila dia tahu aku pergi bercuti lalu pada satu waktu hampir dinihari pada suamiku dia bertanya sendiri 'benarkah isterimu pergi bercuti?' 'atas alasan apa dia kau bawa sekali?' 'siapakah yang membelikan tiket untuk dia ke Delhi?' aduhai jiranku... jangan...
 ·  Translate
1
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Jalan-jalan di Pasir Gudang dan Johor Bahru...
...keluar dari rumah pada petang 8/6/2015 dan tiba semula ke rumah pada malam 12/6/2015... Menginap di Hotel Selesa dan bersarapan di sana Sempat singgah di Hutan Bandar tapi disebabkan hujan lebat, tak sempatlah hendak meninjau keseluruhan kawasan sekitar....
 ·  Translate
...keluar dari rumah pada petang 8/6/2015 dan tiba semula ke rumah pada malam 12/6/2015... Menginap di Hotel Selesa dan bersarapan di sana Sempat singgah di Hutan Bandar tapi disebabkan hujan lebat, tak sempatlah hendak menin...
1
Add a comment...
In her circles
429 people
Have her in circles
1,797 people
Zarina Yohyi's profile photo
Bondaku Hebat's profile photo
joey chen's profile photo
Yunez Izzati's profile photo
Liya Hanif's profile photo
Karukord jagau's profile photo
M IBRAHIM DERAMAN's profile photo
Nor Shuhada Nasir's profile photo
Siti Norizam Ishak's profile photo

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Hikmah membalas makian dengan ketenangan...
Terbaca di lama sosial tentang seorang selebriti yang sangat suka terlibat dengan kontroversi bertanya tentang tempat makan yang sedap. Maka disebutkanlah oleh seorang wanita tentang nama satu tempat.  Memang sebutannya kedengaran kasar jika mengikut dialek...
 ·  Translate
1
Add a comment...

Kakcik Nur

commented on a post on Blogger.
Shared publicly  - 
 
Gambar yang akhir tu memang menggoda (durian), tapi di bulan Ramadhan ni tak berani nak makan banyak2...

Sekarang ni musim durian datang lagi tapi harganya masih mahal. :(
 ·  Translate
Assalam... Hari ke-8, kehidupan kembali seperti biasa, semangat mengebu-gebu.  Sebelum balik kerja, text en.Abe set date seperti biasa...jumpa kat surau sebelum solat teraweh nanti. Kawan tolong belikan karipap frozen Ci...
2
nasa mulia's profile photo
 
beli 2 biji jer kakchik, rm15, oklah sebab teringin sgt....tu pun 3 hari baru habis...
 ·  Translate
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Padamu ku bersujud (dendangan Afgan)...
Ku menatap dalam kelam Tiada yang bisa ku lihat Selain hanya nama-Mu Ya Allah Esok ataukah nanti Ampuni semua salahku Lindungi aku dari segala fitnah Kau tempatku meminta Kau beriku bahagia Jadikan aku selamanya Hamba-Mu yang slalu bertakwa Ampuniku Ya Alla...
 ·  Translate
1
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Hari ibu, hari bapa - aku dan suami tak mengharapkan apa-apa...
...lagipun bukan tradisi kami meraikannya. Kami tak  perlukan hadiah atau ucapan dari anak-anak. Cukup sekiranya anak-anak mengerti bahawa kasih kami kepada mereka tak pernah luak. Cukup andainya mereka tidak menyebabkan perasaan kami terkoyak. Memadailah s...
 ·  Translate
1
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 
Ramadhan - bukan bulan untuk berpesta makan...
...dan akhirnya menjadi pembaziran. Ingatlah dengan segala 'kesempitan' yang kita rungutkan kebelakangan ini. Harga barang yang tiba-tiba naik - belum lagi dengan GSTnya. Harga minyak yang turut naik - sila faham, bukan hanya 10 sen setiap kali isi, tapi 10...
 ·  Translate
1
Add a comment...

Kakcik Nur

Shared publicly  - 
 ·  Translate
Kalau belum baca catatan sebelum ini, jemputlah baca di sini : http://kakciknurseroja.blogspot.com/2015/06/kembara-bali-perjalanan-bermula.html http://kakciknurseroja.blogspot.com/2015/06/kembara-bali-mari-kita-mula-mengembar...
1
Add a comment...
People
In her circles
429 people
Have her in circles
1,797 people
Zarina Yohyi's profile photo
Bondaku Hebat's profile photo
joey chen's profile photo
Yunez Izzati's profile photo
Liya Hanif's profile photo
Karukord jagau's profile photo
M IBRAHIM DERAMAN's profile photo
Nor Shuhada Nasir's profile photo
Siti Norizam Ishak's profile photo
Education
  • Sekolah kebangsaan Bukit Merchu, Kuala Kangsar
Basic Information
Gender
Female
Other names
kakciks
Apps with Google+ Sign-in
  • Clash of Clans
Story
Tagline
Aku adalah aku
Introduction

Wanita biasa yang tiada kemegahan apa-apa

Bragging rights
Ibu kepada 4 anak lelaki
Work
Occupation
account
Employment
  • account, present
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
kuala lumpur
Previously
kuala kangsar