elving bond
elving's posts

Österdalälven.Älvdalen
Jag drog tidigt från stugan och var på plats kl 8 . Det
vakade lite överallt och det var små  grå
nattsländor som var på menyn. Den första jag kastade på var en lite Öring  som verkligen hoppade loss flugan . Sen fick
jag en halvkilos  som verkligen var vac...

Ätran
Jag mötte upp Gustav vid två det var ett fint regn och ca 20 grader. vi gick upp till spångarna
där vi stannade i 2,5 timma . Jag såg inte ett vak Gustav tog en liten Öring
och en gäng små abborrar på nymf  med
nappindikator. Vi var sen resten av tiden vid ...

Ätran , trögt
Ett stilla duggregn och 13 grader var förutsättningarna när jag kom fram till Veka vid fyra. Min tanke var att idag kommer sländorna stå länge på vattnet. Men vad fel jag hade det fanns ju nästan inga sländor. Visserligen möttes jag av ett vak när jag klev ...

Ätran . Äntligen på torrt
Rapporten från igår gav mersmak , Tyvärr var det strålande sol vilket inte var bra i det låga vattenståndet. Jag var på plats vid två och började i Veka ,där väckte jag Anders som låg och slumrade i solen. Vi snackade en stund och spanade vak , men det var ...

Hökensås.Prinsasjöarna
Ensam hemma en fredag kväll med sommarvärme lockade inte , det fick bli en tur till Åsen. Jag var uppe strax före sju och det var 24 grader när jag packade ur bilen.Det var mycket folk så jag gick in till mina ställen i den norra delen . Där var det snabba ...

Ätran
Jag var där strax efter kl 1 det var 15 grader och mulet ,ån var väldigt låg. Simon kom efter knappa timmen , under tiden spanade jag i ruinpoolen utan att se ett enda vak, och nästa inga sländor. Vi var i Veka och såg två vakande småfiskar och det kläckte ...

Dalarna , Nås , Gusjön
Efter legat och rensat ogräs och annat som hör till när man startar upp stugan inför säsongen så blev det ett par timmar på Lördag em i Gusjön. Det var så där magiskt tyst som det bara kan bli när man är en bit utanför civilisationen. Jag fick första påslag...

Havsörings Premiär
Vi skulle ner till Göteborg och fira Simon som fyllde år i fredags. Eftersom det skulle bli kaffe på em så kontaktade jag Gustav och frågade om vi skulle kunna hinna med Havsörings fiske innan. Gustav är pålitlig så vid halv tio var vi plats i en sandvik so...

Premiär på Hökensås.Strandgölen
Bilderna som Martin lagt ut var det som avgjorde att det fick  bli en eftermiddag i Strandgölen . Vädret var strålade sol och 13 grader, men som så många gånger tidigare var det en hård vind in mot parkeringen. Vi såg omedelbart några lekfiskar som höll på ...

Montana Dag 9, Craig,Missouri
Solen sken från en klarblå himmel och en frisk vind drog över älven , det skulle bli en hård dag. Sture valde att fiska vid öarna och vi andra åkte till The Korner. När vi kom fram såg vi att samma gäng som var det sist hade ockuperat stället. Men dessa gen...