Profile cover photo
Profile photo
alwi abu yamin
54 followers
54 followers
About
alwi's posts

Post has attachment
KAMBING YANG PANDAI BERAK DUDUK
Aku pergi ladang seorang rakan penternak. Dan aku jumpa ini. Oh whats that? Closer.... shitting? I'm sorry to disturb you sir! Please continue your business....

Post has attachment
DIA PUNYA TELINGA..
Aku 'lemah betul' tengok anak kambing bertelinga sebegini. Entah kenapa aku ada 'soft spot' untuk mereka. Dah built in kot dalam genome aku. Dan biasanya kambing bertelinga sebegini memang nakal. Suka menggigit.  Dan aku terhibur geli hati melihat telatah t...

Post has attachment
THE KIDS AND THE PROTOCOL
Sebahagian anak anak kambing di alwigoatfarm baru baru ini. Dalam operasi pedaging apalagi tenusu, disiplin dalam mengikuti protokol atau Standard Operating Procedure adalah lebih penting daripada mencipta protokol. Kita ni suka buat macam macam protokol (p...

Post has attachment
PROGRAM JELAJAH AGROPRENEUR MUDA : $2.6 JUTA DILEPASKAN HARI INI
Zon Utara (Penang dan Perak). Yang diadakan pada hari ini. Di RTC Gopeng. Pagi tadi aku pi RTC Gopeng. Fashionably late. The last one to register. Aiiii ada isu sikit pagi pagi tadi. Isu yang tidak memerlukan tisu, baik tisu muka mahu pun tisu tandas. Tapi ...

Post has attachment
SEJAK BILA KO JADI SARJAN?
Angsa aku ada kecelaruan identiti. Setiap pagi semasa kambing keluar meragut, akan memastikan dirinya berada di hadapan dan memekik mekik kepada kambing kambing yang berbaris di belakangnya. Nampaknya banyak binatang binatang dalam alwigoatfarm ada isu psik...

Post has attachment
BILA NENEK KEPADA NENEK BERANAK
Aku ada 5 ekor betina asal di ladang, yang masih aku simpan untuk tujuan observasi prestasi mereka. Maksud betina asal ialah kambing betina yang pertama kali aku beli dimana umur sebenarnya tidak diketahui. Tetapi apa yang aku tahu, 10 tahun dahulu, semasa ...

Post has attachment
GENGKAMBING! ASSEMBLE!
Kali ini gengkambing.com berkumpul di Lalah River Goat Farm (LRGF), Negeri Bersembilan. Pemiliknya ialah Pak Es Emdi, old boy Malay College Kuala Kangsar (MCKK). Ada sapa sapa lagi geng MCKK yang bela kambing? Nak berkenalan lah. Orait. Ini kali kedua aku s...

Post has attachment
WELCOME FIZKAMBINGFARM!
Aku nak ucap selamat berblogging kepada saudara Hafizal dari Taiping, seorang pengembala kambing. Juga ucapan selamat datang kerana sudi menyertai saf pembiak. Bersama sama kita berjuang mmberikan yang terbaik untuk upacara Qurban dan Aqiqah umat Islam di M...

Post has attachment
PELAWAT - MUDA ITU ASET
Aku didatangi seorang pelawat muda remaja yang sangat berminat dengan kambing. Umur baru 16, dan dah mula terfikir untuk bela kambing sebagai pekerjaan utama.  Amir namanya. Datang bersama bapanya, Saiful Azanif. Bercadang membuka ladang kambing di Perlis. ...

Post has attachment
HAI NAMA SAYA UPIN!!
Ini adik saya Ipin! Umur kami baru dua hari. Buat masa ini kami budak baik dan taat segala perintah. Tapi beberapa hari lagi, kami akan transformasi kepada budak nakal yang bakal menggeramkan tuan kami hingga dia tertonggeng tonggeng menepuk nepuk dahinya y...
Wait while more posts are being loaded