Profile cover photo
Profile photo
Khairani Maisurah Hassan
9 followers
9 followers
About
Posts

Post has attachment
:: Nak buat pizza tiba-tiba jadi roti canai ::
Kononnya pagi tadi nak buat pizza untuk sarapan. Walaupun tiada dalam perancangan awal, tapi sebab semalam pergi Tesco beli barang, terus rasa nak buat pizza... ececeh... maka teruslah cari barang dengan konfiden huhuhu.. Pagi ni bangun semangat le nak mula...
Add a comment...

Post has attachment
:: Paya Indah Wetland Dengkil ::
Ini nak throwbac k sikit aktiviti masa cuti sekolah yang lalu. Sesekali seronok juga bawa anak-anak  back to nature kan... Kali ini abahnya En Pari bawa kami berkunjung ke Paya Indah Wetland yang mana lokasinya terletak di daerah Dengkil. Tak jauh mana pun ...
Add a comment...

Post has attachment
:: Kembali ke sekolah... rutin biasa ::
Assalamualaikum.... Minggu ini sudah memasuki minggu kedua tahun 2017 dan juga minggu kedua persekolahan. Selepas bercuti selama sebulan lebih macam tu, abang dan kakak kembali ke sekolah dengan menggalas tanggungjawab yang lebih mencabar....tahun peperiksa...
Add a comment...

Post has attachment
:: Setahun berlalu...dan kini 2017 ::
Bismillahhrrohmanirrohhiiim... Hampir setahun sejak entry terakhir. How time flies.... Ini bukan semangat baru, bukan juga azam baru tapi setelah setahun sepanjang 2016, aku mula rasa rindu nak menggerakkan jari jemari mengetuk bait-bait huruf di keyboard A...
Add a comment...

Post has attachment
~Tahun baru 2016~
Assalamualaikum... Salam tahun baru... eh?? hari ni dah 31 Januari pun kan...baru terasa nak menaip.  Cepat betul masa berlalu.....masa memang takkan pernah menunggu Kali ini hendak bercerita pasal buku lah... dah lama sangat ni tak borak-borak perihal buku...
Add a comment...

Post has attachment
~ Surprise... surprise....and... surprise ~
En.hubby bukan jenis yang tunjuk romantik... bukan jenis selalu nak sebut I love you ke, hari-hari nak sms/wassap ke melainkan kalau ada apa-apa hal... akan tetapi dia tetap ada cara tersendiri menunjukkan kasih sayangnya auuuwww maksudnya dia tetap romanti...
Add a comment...

Post has attachment
Breastfeeding ; Baik untuk bayi, Baik untuk Ibu
Cerita pasal breastfeeding atau penyusuan susu ibu ni kan terus teringat pengalaman aku sendiri menyusukan ketiga-tiga anak... si abang, si kakak dan adik. Walaupun masing-masing breastfeed tak lama tapi Alhamdulillah mereka dapat juga menikmati hak mereka ...
Add a comment...

Post has attachment
2 Muharram 1437H - The Arc Cafe, Cyberjaya
Alhamdulillah hari ini berpuasa. Hari ini agak letih jadi macam malas nak masak tambahan lagi lauk-lauk basah dalam peti sejuk pun dah kehabisan. Wassap en hubby ajak makan di luar heheh... nasib dia ok saja. Tadi berbuka dengan kurma, air, roti saja... seb...
Add a comment...

Post has attachment
Riadah Cuti Awal Muharram, Taman Botani, Taman Wetland
Dah banyak hari dok fikir cuti awal Muharram nak buat apa ye? Atau nak pergi mana-mana ke? Dalam kepala ni terfikir kalau pergi kayuh basikal di Taman Botani Putrajaya ni best jugakkan. Bawa si kecil tu sambil beriadah dengan abah, abang dan kakak. Tapi dal...
Add a comment...

Post has attachment
1 Muharram 1437H
Salam Maal Hijrah... salam tahun baru. Urrmmmm boleh tahan lama juga blog ni sepi tanpa entry, tanpa cerita, tanpa kisah. Hari ni tetiba jari rasa nak menaip pulak.   Agaknya apa azam baru tahun ni ya? Buku lama sudah ditutup, kembali dengan lembaran buku b...
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded