Nurhazirah Zulkifli
1,033 followers
Posts

Travelog Singapore : Selamat Tinggal Singapore
Assalamulaikum.  Sebelum itu selamat berpuasa to all muslim. Semoga ramadhan kali ini penuh dengan kebaikkan dan amal ibadah. 😀😀 . Seperti yang dijanjikan, aku akan ceritakan pula tentang perjalanan pulang aku dari Singapore - Larkin Station - Terminal Be...

Travelog Singapore : Universal Studios Singapore
Assalamualaikum.  Semalam lepas update pasal Pusing-Pusing Singapore, ramai yang tanya mana sambungan seterusnya. Maka nya, aku pun dengan rajin akan ceritakan part seterusnya. Hari kedua aku di Singapore adalah pergi ke Universal Studios Singapore. Yeaaayy...

Travelog Singapore : Pusing-Pusing Singapore
Assalamualaikum Sebab cuti semester panjang sangat maka nya terancangla trip nak ke Singapore seorang diri. Tapi kat sana ada kawan la. Memang dah lama bercadang nak pergi sana tapi masing-masing sibuk. Bila dapat tahu kawan cuti terus booking tiket flight ...

Rojak & Cendol Shah Alam Sek 24
Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Ok guys sebab aku suka makan suka mencuba makanan so terdetik pulak rasa nya nak kembali menulis blog pasal tempat makanan nie. Siapa yang tak suka makan, semua suka makan tau. Nyumm nyumm sedap. Hahaha. Tempat aku nak kon...

Travelog Vietnam : Kembara Bandar Ho Chi Minh City - Day 3 & Day 4
Assalamualaikum & Salam Sejahtera.... Memandangkan cuti mid sem seminggu nie tak buat apa-apa, jadinya aku dengan senang hati nya nak sambung cerita pasal percutian aku di Vietnam tempoh hari..... Bus dari Dalat - Ho Chi Minh City gerak jam 12 malam. Masuk ...

Travelog Vietnam : Kembara Bumi Dalat City - Day 2
Salam dan Salam Sejahtera Dalat City.....  Meh meh iolls nak sambung cerita pasal vacation tempoh hari. Aku sampai Dalat jam 430 pagi. Memang gelap lagi time tu then sejuk nya hingga ke tulang. Sweater pulak tak bawak keluar. K iolls menyesal. Hahahaha. Seb...

Travelog Vietnam : Kembara Bumi Ho Chi Minh - Day 1
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Lepas dah kongsikan tentang budget, sekarang aku nak kongsi pengalaman manis & pahit semasa kami jelajah bumi motorsikal. Why bumi motorsikal ? Sebab, kebanyakkan mereka menggunakan motorsikal sebagai pengangkutan utama....

Travelog Vietnam : Itinerary & Budget Ho Chi Minh & Dalat, Vietnam
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Memandangkan ramai yang bertanya tentang itinerary & budget, so aku dengan ringan tangan update untuk kalian. Seriously, tak banyak duit pun aku keluarkan untuk ke negara motorsikal ini. Tapi jika anda datang untuk shopp...

Travelog Krabi, Thailand : Budget Ke Krabi, Thailand
Assalamualaikum. Masih dalam mood kat Krabi lagi laa. Sob sob sob. Memandangkan cuti semester lame sangat so plan laa nak pergi Krabi, Thailand. Booking tiket flight bulan 2 perginya bulan 5. Haha. 18 -22 May iaitu minggu lepas seminggu aku kat bumi Krabi, ...

Short Escape : Krabi, Thailand
Assalamualaikum. Moh sambung update pasal Trip To Krabi. Aku kat Krabi 5 hari 4 malam. Memang seronoklaa. Rase taknak balik pun ade. Hahaha. Perjalanan dari KLIA 2 ke Krabi Airport memakan masa 1 jam 25 minit. Flight kiteorg tengahari so sampai je sampai je...