Profile cover photo
Profile photo
Amir Rofie
692 followers -
Manchester is RED
Manchester is RED

692 followers
About
Communities and Collections
Posts

Post has attachment
Aquascape: Kemaskini tangki laman aqua (Jan 2018)
Assalamualaikum wbt dan selamat sejahtera. Sebelum penulis mula berbicara, izinkan penulis mengucapkan selamat tahun baru 2018 (walaupun dah kat 3 minggu berlalu). Hari ini penulis nak kemaskini sedikit tangki aquascape milik penulis yang dah lama tidak ke ...
Add a comment...

Post has attachment
Bonsai: Kemaskini Ficus2 (Oct 2017)
Assalamualaikum wbt dan selamat sejahtera. Entri kali ini penulis nak kemaskini pokok Ficus2 pula. Pokok ini agar subur dan cepat sekali mengeluarkan daun-daun baru dan besar-besar pulak tu. Plan penulis adalah untuk mencantas dahan-dahan panjang supaya dah...
Add a comment...

Post has attachment
Bonsai: Kemaskini Ficus1 (Oct 2017)
Assalamualaikum wbt dan Selamat Sejahtera. Entri kali ini, penulis ingin kemaskini pokok Ficus1 pula. Pokok ini penulis tidak berikan perhatian sangat sebab nampak macam tahan lasak. Walaupun lasak, proses siraman tidak diabaikan Cuma dari segi pemilihan da...
Add a comment...

Post has attachment
Bonsai: Kemaskini Bebuas2 (Oct 2017)
Assalamualaikum wbt dan Selamat Sejahtera. Entri hari ini penulis nak kemaskini sikit untuk pokok bonsai Bebuas2. Pokok ini penulis beli pada bulan Sept. 2017. Setakat hari ini, sudah nampak beberapa dahan baru yang tumbuh. Pasu untuk pokok ini masih penuli...
Add a comment...

Post has attachment
Bonsai: Kemaskini Bebuas1 (Oct 2017)
Assalamualaikum wbt. Apa khabar semua? Pagi ini penulis nak kemaskini sikit progress Pokok Bebuas1. Baru-baru ini penulis ada jugak kemaskini tapi tiada apa-apa aktiviti yang dilakukan. Cuma kemaskini pertumbuhan daun-daun baru sahaja. Hari ini penulis pagi...
Add a comment...

Post has attachment
Bonsai: Tukar pasu (re-potting) Santalia4 (Oct 2017)
Bonsai Santalia / Wrigthia Religiosa - Santalia4 (Oct 2017) Assalamualaikum wbt dan Selamat Sejahtera. Hari ini penulis meluangkan masa untuk melihat-lihat pokok bonsai selepas membuat rutin harian iaitu menyiram pokok-pokok tanaman milik penulis. Tergerak ...
Add a comment...

Post has attachment
Sarapan di IKEA
Assalamualaikum wbt. Apa khabar semua?. Hari ni penulis bawak keluarga untuk bersarapan di IKEA alang-alang nak beli barang kat sini. Isteri penulis bercadang nak beli lampu untuk ruang tamu atau ruang makan di IKEA. Pada masa yang sama juga nak beli pakaia...
Sarapan di IKEA
Sarapan di IKEA
amirofie.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Bonsai: Pokok baru - Santalia5 (Oct 2017)
Bonsai Santalia5 (Oct 2017) Assalamualaikum wbt dan selamat sejahtera kepada semua pengunjung BOAR. Hari ni penulis just nak kongsi cerita pasal rezeki penulis dapat pokok baru (selepas ini penulis akan namakan pokok ini sebagai Santalia5) pemberian seorang...
Add a comment...

Post has attachment
Add a comment...

Post has attachment
Amir Rofie commented on a post on Blogger.
Assalam, ada baja khas ke untuk kekalkan daun pokok ni warna merah dan berbunga? Biasa tengok pokok ni tapi tak pernah tengok yang berbunga.
WW : Bunga 53
WW : Bunga 53
warisanpetani.blogspot.com
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded