Profile cover photo
Profile photo
wan nazihah wan ishak
12 followers
12 followers
About
wan nazihah's posts

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment
Manis tanpa gula
Bila sebut manis, ramai terfikir gula. Dalam hidup kita gula pasir memang tak dapat lari. Boleh kata kena ada. Dalam kek, air minuman, makanan, ais krim, jajan. Manis, sedap, tapi ada risiko dia sendiri (klik SINI ) Tapi, boleh tak kita buang gula yang kita...

Post has attachment
Ibu kena minum susu?
Bagi ibu mengandung dan menyusu anak, ada doktor maklum untuk banyakkan minum susu. Betul tak? Kenapa ibu dan bakal ibu perlu ambil lebih susu? Bagi bakal ibu, susu mencukupkan keperluan nutrien seperti vitamin A & D, kalsium dan protein. Tambah lagi, waktu...

Post has attachment

Post has attachment
Aliran Tunai: Ambil Tahu
Aliran tunai? Apa tu? Hehe, saya pun dulu macam tu juga. Pernah dengar tapi tak tahu benda apa dan fungsi dia. Iya lah, bukan buat bisnes pun, dan bukan orang akaun. Tapi, kuasa aliran tunai ni, yang memberitahu keselamatan kewangan kita. Masih boleh berbel...

Post has attachment
Susu punca gemuk?
Sebut pasal susu, ada yang suka, ada yang tidak suka. Ada sekali bila saya bercerita pasal susu , seorang kawan balas "Saya sedang diet sekarang.." Saya cuma balas, " Susu tak akan rosakkan diet awak. Ikut atas jenis susu yang awak ambil" Sekali lagi saya d...

Post has attachment

Post has attachment
Pertandingan di hari raya yang annoying
2 minggu terakhir nak raya, ramai yang kelam kabut.  Ye lah, pakat tengokm checklist, takut ada tertinggal; tiket balik, condition kereta untuk balik, baju raya, cuti (approved ke tidak) dll. Aku yang tak berapa ada checklist ni pun join je kemeriahan kelam...

Post has attachment
Pinjam untuk benda tak perlu? Kenapa?
Cuba tengok tajuk surat khabar pertama tu: Orang Melayu paling ramai pinjam PPW. PPW tu Pemberi Pinjam Wang. Senang cerita, Ah Long dan Ceti. Kenapa ya? Ikut laporan, orang kita pinjam untuk benda yang tak perlu. Banyak untuk berbelanja, untuk menunjuk deka...
Wait while more posts are being loaded