Piotr Słotwiński
Communities and Collections
View all

Park krajobrazowy wzdłuż rzeki Algar. Skały, wodospady, źródełka, dawna tama i kanał. KLIK:

W niewielkiej wiosce Guadalest znajduje się co najmniej kilka różnych muzeów, mniej lub bardziej interesujących. Mieszkańcy żyją z turystów, więc jest jak jest ;-) Chyba najbardziej na uwagę zasługuje Muzeum Solniczek i Pieprzniczek, reklamujące się jako "jedyne w Europie". Więcej:

W małej wiosce Guadalest wznoszą się ruiny XI wiecznego zamku św. Józefa. Wybudowany jeszcze przez muzułmanów podczas arabskiej okupacji, pierwotnie nosił nazwę L'Alcazaiba. Rozpościera się niego wspaniały widok na okolicę, z sadami cytrusów, migdałowców i gajami oliwnymi.

W Benidorm, pomiędzy Alicante a Calpe, znajduje się Terra Natura Benidorm, otworzony w 2005 roku spory ogród zoologiczny, w którym żyje ok. 1500 zwierząt z 200 gatunków. Ogród został zaprojektowany tak żeby pokazać zwierzęta żyjące w stanie najbliższym naturze. Nie ma ciasnych klatek, są naprawdę spore wybiegi. Duże wrażenie zrobił pokaz umiejętności drapieżnych ptaków. KLIK:

W kilku krajach na świecie McDonald sprzedaje piwo. Okazuje się, że w Hiszpanii również a przynajmniej - w Alicante. Zamówiłem, spróbowałem. Więcej:
Hiszpania: piwo z McDonalda
piotrslotwinski.com

Kolejny dzień spędziliśmy w Alicante, nieco większym mieście na Costa Blanca. Więcej:
Hiszpania: Alicante
piotrslotwinski.com

Calpe ma swoją pasjonującą historię, obecnie jest to jednak miasto żyjące głównie z turystyki i - w znacznie mniejszym stopniu - z połowu ryb. Nad miastem góruje charakterystyczna skała, Peñón de Ifach.
Hiszpania: Calpe
piotrslotwinski.com

Z Cork do Alicante lecieliśmy przez Birmingham. I tak się złożyło, że akurat wskutek awarii radaru na lotnisku - wszystkie loty albo odwołano albo przesunięto. Nasz - o prawie 3 godziny. Dobrze że jeszcze wczoraj przed północą przysłali sms-em i e-mailem powiadomienie o tym, więc mogliśmy pospać nieco dłużej ;-) Więcej:
Hiszpania: przyjazd do Calpe
piotrslotwinski.com

Najbliższy tydzień spędzimy w Hiszpanii. Lecimy z Cork do Alicante, tam wypożyczymy samochód i pojedziemy do Calpe gdzie będziemy mieszkać, plażować i zwiedzać okolicę. Zaopatrzyliśmy się w dwa przewodniki, jeden ogólnie o Hiszpanii, drugi z rejonu w którym spędzimy ten tydzień. No, to w drogę ;-)
Hiszpania: przewodniki
piotrslotwinski.com

Dzisiaj w Cork miała miejsce procesja różańcowa. Informowały o tym m.in. plakaty rozwieszone "na mieście" kilka tygodni temu. Uczestnicy zebrali się o godz. 14:00 przed biblioteką na Grand Parade i rozpoczęli publiczne odmawianie różańca. Następnie pod hasłem "Odmawiaj Różaniec" wyruszyli w procesji do St. Mary's Church, dominikańskiego kościoła przy Pope's Quay.