Profile

Cover photo
Jun Cupcakekasih
63 followers|17,012,594 views
AboutPostsPhotosYouTube

Stream

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Negatif Positif
Assalamualaikum TERIMA kasih ustaz atas tips pagi ini! Bagi saya usia 50 adalah usia bonus. Entah esok lusa mati. Jadi saya tak mahu dibazirkan dengan hal negatif. Memanglah soal dosa pahala ni hanya Allah swt saja yang tahu tapi Rasulullah s.a.w dah ajar c...
 ·  Translate
Assalamualaikum TERIMA kasih ustaz atas tips pagi ini! Bagi saya usia 50 adalah usia bonus. Entah esok lusa mati. Jadi saya tak mahu dibazirkan dengan hal negatif. Memanglah soal dosa pahala ni hanya Allah swt saja yang tah...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Hamba Tetap Hamba
Kuliah Muslimah Ustazah Nur Alina Masjid AlFalah, Subang Jaya 18 April 2015 ( Perhatian: Nota ini diterbitkan di laman blog ini sebagai arkib untuk semua catatan kuliah dalam simpanan Admin, juga sebagai rujukan Admin. Jika pembaca ada sebarang kemusykilan ...
 ·  Translate
Kuliah Muslimah Ustazah Nur Alina Masjid AlFalah, Subang Jaya 18 April 2015 (Perhatian: Nota ini diterbitkan di laman blog ini sebagai arkib untuk semua catatan kuliah dalam simpanan Admin, juga sebagai rujukan Admin. Jika ...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Tunggu Di Pintu Syurga
Assalamualaikum "Orang perempuan nak masuk syurga mudah. Taat kepada Allah swt, taat Rasulullah saw, jaga solat dan jaga suami. Masuklah syurga," kata Ustaz Badlisyah, berdasarkan sebuah hadith Rasulullah. Kenyataannya: Kalau bersuamikan lelaki yang alim, c...
 ·  Translate
Assalamualaikum "Orang perempuan nak masuk syurga mudah. Taat kepada Allah swt, taat Rasulullah saw, jaga solat dan jaga suami. Masuklah syurga," kata Ustaz Badlisyah, berdasarkan sebuah hadith Rasulullah. Kenyataannya: Kal...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Montok Gebu
Assalamualaikum Angan-angan nak diet tapi masih ke laut. Hari-hari saya memasak seperti orang kenduri. Ada lima mulut nak disuap. Jadi kena sentiasa kreatif kat dapur. Maklumlah anak tengah membesar jadi selera pun besar. Saya suka masak kalau semua yang di...
 ·  Translate
Assalamualaikum Angan-angan nak diet tapi masih ke laut. Hari-hari saya memasak seperti orang kenduri. Ada lima mulut nak disuap. Jadi kena sentiasa kreatif kat dapur. Maklumlah anak tengah membesar jadi selera pun besar. ...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Bahagia
Bahagia itu Luas Maknanya (Kitab La Tahzan) Nikmat bahagia tidak boleh diukur hanya dengan harta benda dan pangkat sahaja kerana ia juga boleh dihayati jika dilihat dengan 'mata iman'. Jika kita faham dan kita amal, maka kita juga boleh menikmati bahagia. 1...
 ·  Translate
Bahagia itu Luas Maknanya (Kitab La Tahzan) Nikmat bahagia tidak boleh diukur hanya dengan harta benda dan pangkat sahaja kerana ia juga boleh dihayati jika dilihat dengan 'mata iman'. Jika kita faham dan kita amal, maka kita...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Kelebihan Arafah
Kelebihan Arafah (Ustaz Haji Hashim bin Haji Karim) 1. Padang Rukun Haji. 2. Padang turun ayat al-Quran terakhir (penyempurnaan agama Islam). 3. Padang Haji wada'. 4. Padang mengeluarkan airmata Saidina Umar. 5. Padang pertemuan Adam dan Hawa. 6. Padang kea...
 ·  Translate
Kelebihan Arafah (Ustaz Haji Hashim bin Haji Karim) 1. Padang Rukun Haji. 2. Padang turun ayat al-Quran terakhir (penyempurnaan agama Islam). 3. Padang Haji wada'. 4. Padang mengeluarkan airmata Saidina Umar. 5. Padang pertem...
1
Add a comment...
In her circles
25 people
Have her in circles
63 people
Nik Daniel's profile photo
Sari Othman's profile photo
Jun Cupcakekasih's profile photo
Sewa Kereta Shah Alam's profile photo
lilred farah's profile photo
Effi Rahmat's profile photo
adi wira's profile photo
Esbee Ai's profile photo
sl na's profile photo

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Sesak
Assalamualaikum DAH bulan Mei. Tak lama lagi kita akan menyambut Ramadhan. Masa semakin cepat berlalu. Tak sempat nak pergi Pesta Buku kerana tak sanggup nak meredah jem yang keterlaluan dan parking pun perlu berebut-rebut. Anak setuju untuk duduk di rumah ...
 ·  Translate
Assalamualaikum DAH bulan Mei. Tak lama lagi kita akan menyambut Ramadhan. Masa semakin cepat berlalu. Tak sempat nak pergi Pesta Buku kerana tak sanggup nak meredah jem yang keterlaluan dan parking pun perlu berebut-reb...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Hamba Tetap Hamba
Koleksi Kuliah Muslimah Ustazah Nur Alina Masjid AlFalah, Subang Jaya 18 April 2015 ( Perhatian: Nota ini diterbitkan di laman blog ini sebagai arkib untuk semua catatan kuliah dalam simpanan Admin, juga sebagai rujukan Admin. Jika pembaca ada sebarang kemu...
 ·  Translate
Koleksi Kuliah Muslimah Ustazah Nur Alina Masjid AlFalah, Subang Jaya 18 April 2015 (Perhatian: Nota ini diterbitkan di laman blog ini sebagai arkib untuk semua catatan kuliah dalam simpanan Admin, juga sebagai rujukan Admi...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Ada Akal, Pakai
[Wahai anak-anak,  cahayamata bonda Semoga catatan ini masih wujud walaupun selepas jasad ibumu sudah beribu-ribu tahun pupus dimamah bumi"] BACA, faham dan hadam. Tapi,  jangan pernah mengamalkan satu zikir pun,  selagi kamu tidak pernah berguru  secara be...
 ·  Translate
[Wahai anak-anak, cahayamata bonda Semoga catatan ini masih wujud walaupun selepas jasad ibumu sudah beribu-ribu tahun pupus dimamah bumi"] BACA, faham dan hadam. Tapi,  jangan pernah mengamalkan satu zikir pun,  selagi k...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Layan Orang Mengidam
Assalamualaikum ...macam mengidam pulak! Asyik teringat pulut kuning jer. Jadi semalam buat pulut kuning.  Kat rumah ni memang ramai peminatnya. Sebelum ni saya jarang masak pulut kuning jadi tak ambil pusing pun kaedah memasaknya. Kalau nak makan, order je...
 ·  Translate
Assalamualaikum ...macam mengidam pulak! Asyik teringat pulut kuning jer. Jadi semalam buat pulut kuning.  Kat rumah ni memang ramai peminatnya. Sebelum ni saya jarang masak pulut kuning jadi tak ambil pusing pun kaedah memas...
1
1
Dilah Naim's profile photo
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Nikmat Yang Tersirat
Tanggungjawab Sesama Muslim ( Ustaz Ahmad Dusuki Abdul Rani, Kuliah Dhuha,  11 Mac 2013) 1. Menjawab salam (kalau org kirim salam pun kita wajib jawab). 2. Melawat orang sakit. 3. Mengiringi jenazah. 4. Mendoa orang bersin. 5. Memenuhi undangan majlis (wala...
 ·  Translate
Tanggungjawab Sesama Muslim (Ustaz Ahmad Dusuki Abdul Rani, Kuliah Dhuha, 11 Mac 2013) 1. Menjawab salam (kalau org kirim salam pun kita wajib jawab). 2. Melawat orang sakit. 3. Mengiringi jenazah. 4. Mendoa orang bersin. 5...
1
Add a comment...

Jun Cupcakekasih

Shared publicly  - 
 
Cerita Raya di Lembah Tengah
Assalamualaikum SEKEJAP saja 1 Syawal berlalu, hari ni dah seminggu. Bagi kami sekeluarga, meriahnya kalau semua ahli keluarga dah berkumpul semeja. Saya ada enam beradik, empat di Lembah Kelang, dan dua lagi tinggal di luar kawasan. Adik ke-4, Dr N dan sua...
 ·  Translate
Assalamualaikum SEKEJAP saja 1 Syawal berlalu, hari ni dah seminggu. Bagi kami sekeluarga, meriahnya kalau semua ahli keluarga dah berkumpul semeja. Saya ada enam beradik, empat di Lembah Kelang, dan dua lagi tinggal di luar...
1
Add a comment...
People
In her circles
25 people
Have her in circles
63 people
Nik Daniel's profile photo
Sari Othman's profile photo
Jun Cupcakekasih's profile photo
Sewa Kereta Shah Alam's profile photo
lilred farah's profile photo
Effi Rahmat's profile photo
adi wira's profile photo
Esbee Ai's profile photo
sl na's profile photo
Basic Information
Gender
Female
Story
Introduction
THE First Editor of Cosmopolitan Malaysia
Former Assistant Editor Jelita Magazine
Writing is my passion
Baking & Decorating Cakes is my hobby
I love Islam
Links
Contributor to