Profile cover photo
Profile photo
Lin Alin
44 followers
44 followers
About
Posts

Post has attachment
SENGAL SENDI DAN LUTUT WALAUPUN USIA MASIH DI AWAL DUA 20AN
Walaupun sakit lutut sinonom dengan warga emas, namun ia juga tidak mustahil akan menyerang mereka yang berusia 20an. Rasa sakit yang menyucuk-nyucuk di bahagian sendi terutama lutut mudah menyerang mereka terutama s elepas  melahirkan anak , tidak berpanta...
Add a comment...

Post has attachment
JANGKITAN KUMAN DALAM DARAH BAHAYA KE?
Assalamualaikum semua, sudah lama saya tidak membebel di sini, naseb la dalam labtop ni xde labah-labah, kalu x penuh dah sawang bertali-tali dekat blog ni. haha... ok la sebenarnya hari ni saya nk share cerita pasal anak saya Sobirin . 2 minggu lepas Oyin ...
Add a comment...

Post has attachment
PENGEDAR BARANGAN SHAKLEE DI SEKITAR SEPANG DAN NILAI
" Mencegah lebih baik dari mengubati" .. ayat ni kebiasaannya kita dengarkan. Tetapi sejauh mana korang memahami maksudnya. Dan sejauh mana juga korang mengambil tindakan untuk memastikan kesihtan korang berada dalam keadan yang optimum. Pengedar sah barang...
Add a comment...

Post has attachment
RUAM SUSU MENYEBABKAN BAYI SENTIASA TERASA GATAL
Ruam biasanya mudah berkalu di kalangan bayi. Namun masalah ruam ini juga boleh mengjangkiti kanak-kanak dan juga orang dewasa. Kebiasaannya ruam kulit ini mudah berlaku dikawasan yang cepat berpeluh. Ia merupakan satu masalah yang sebenarnya hanya dapat di...
Add a comment...

Post has attachment
MAKANAN YANG BOLEH ELAKKAN RASA SAKIT DI BAHAGIAN SENDI
Korang penah tak rasa sakit-sakit sendi. Padahal umur belum pun masuk 40an kn....jangan kata korang, kawan-kawan saya sendiri pun yang anak baru sorang, lepas je beberapa bulan besalin terus mengadu sakit lutut la, sejuk-sejuk kaki la, sakit urat belikat la...
Add a comment...

Post has attachment
GEJALA BOTAK DI USIA MUDA DI SEBABKAN OLEH MASALAH KELIMUMUR YANG DASYAT
Kerosakkan rambut yang krital kadangkala boleh mengganggu aktiviti harian kita tidak kiralah di dalam situasi apa pun. Misalnya, memakai tudung, tertededah kepada cuaca yang panas terik atau sejuk. Semuanya akan menyebabkan Rambut kita semakin tidak sihat. ...
Add a comment...

Post has attachment
RISAUNYA ANAK MENANGIS SEWAKTU PERTAMA KALI KE SEKOLAH, Cara atasinya
Esok adalah hari pertama untuk anak- anak mula bersekolah. Sempat juga petang tadi berborak dengan seorng sahabat yang sibuk membuat persiapan akhir untuk anak sulung beliau memulakan persekolahan. Bercerita punya cerita sambil berkongsi pengalaman menghant...
Add a comment...

Post has attachment
TIP MENABUNG WALAUPUN GAJI KECIL
Masalah ini memang da sinonim dengan kita sekarang, ''Bagaimana nak menabung kalu gaji asyik habis je? siap berutang lagi ada la". A taupun yang selalu kita dengar  '' menyimpan? kalau gaji besar boleh la menyimpan. Mesti ada banayk lebihan duit bila da tol...
Add a comment...

Post has attachment
TIPS UNTUK MERANCANG KELUARGA BERKESAN
Dari hasil belekan sebuah buku kesihatan pagi tadi, saya ingin kongsikan sedikit ilmu yang saya rasa agak merungsinkan fikiran  ibu yang baru sahaja mendapat bayi baru. Ye la kan, baru je beberapa bulan melahirkan bayi selepas merasakan keasikatin bersalin,...
Add a comment...

Post has attachment
KETAHUI CARA MEMBUAT NASI ARAB KABSA YANG MELETOP.
Nasi Arab Kabsa sudah semakin mendapat perhatian ramai rakyat Malaysia. Terdapat pelbagai cara hidangannya bergantung kepada cita rasa masing- masing. Untuk saya sekeluarga, boleh dikatakan sebulan hambir 3 hingga 4 kali juga la kami akan keluar mencari ked...
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded