Profile cover photo
Profile photo
Alia Alang
2 followers
2 followers
About
Alia Alang's posts

Post has attachment
Tiba-tiba...
...teringin sangat nak makan kuih sepit peanut butter. huhuhu Rasanya sangat 'rich', berat dan sedap!Mula-mula makan memang tak sedap, aku siap kata tak mau makan dah sebab kena sekeping pun dah muak. Tapi, masa raya yang lepas, boleh dikatakan akulah yang ...

Post has attachment
Keratosis pilaris
Diagnosis diri sendiri. Mungkin genetik, mama pun ada. Mula-mula jadi dekat kaki, tapi tak ambil kisah sangat. Bila jadi kat tangan, terus risau! hahahaha.. P/S-Dah tak cantik, mulus sudah tangan aku, terutamanya tangan kanan. :(

Post has attachment
Perkembangan Diet II
Tak banyak berat turun sejak mula berdiet balik. Tambahan pula datang bulan. Tapi pinggang dah ada penurunan! Tadi saja je ukur, 44.5 inci! Ya Allah, gembira tak terkata. Patutlah baju kurang rasa besar semacam dan sangat selesa dipakai. Sebelum ini selalu ...

Post has attachment
Aku tau..
Aku tau, kehidupan di alam maya kebanyakkannya palsu. Aku tau, banyak kajian menyatakan media sosial penyebab kemurungan. Aku tau, tak perlu untuk aku bandingkan kehidupan aku dengan mereka. Aku tau, tak patut untuk aku cemburu dengan kehidupan mereka yang ...

Post has attachment
....
Tadi aku pergi temuduga di satu agensi. Ada satu mamat ni, bila aku tengok dia semacam dah lama aku kenal dia. Dia ada iras-iras kawan aku masa diploma. Aku perasan dia dah habis isi borang, aku dengan selambanya tanya dia, nak tekan loceng ke, sebab loceng...

Post has attachment
Wayang percuma
2 hari aku berkampung di NU Sentral. Wayang percuma punya pasal.  Hari Sabtu, hari pertama dibuka kepada umum untuk wayang percuma. Aku sampai awal. 10.40 pagi. Tapi tiket hanya dapat diambil pada pukul 12.21 tengahhari!  Bayangkan, aku beratur dari depan k...

Post has attachment
Semuanya dah dirancang dengan sempurna..
Berat sungguh rasa hati. Berat sungguh nak belajar dan kerja di dalam bidang yang lain selain sains. Sungguh, hati ini masih sayang dengan sains. Setiap kali tengok rencana berkaitan sains, aku tersenyum seorang diri. Rasa seronok sangat. Tak dapat digambar...

Post has attachment
Cepatlah...
Kadang-kadang rasa macam tak bersyukur pula.. Ye la, berat dah turun lebih 20kg, tapi aku masih nak berat turun cepat-cepat lagi. Baru-baru ni , berat statik. Ini kali pertama berat aku statik sepanjang buat diet atkins. Hampir 2 minggu berat aku macam tu j...

Post has attachment
Demam Pinocchio
Pinocchio yang aku maksudkan ialah drama siri Korea bukan cerita dongeng klasik kanak-kanak tu. Seronok juga jalan cerita drama ni. Lain daripada yang pernah aku tengok dulu-dulu. Tak sabar menunggu episod akan datang. Aku ingat nak tengok kat internet, tap...

Post has attachment
Macam pelik pula
Aku mula hantar resume balik. Tiba-tiba teringat, 'Eh, aku belum perbaharui berat badan aku!' :P Memang rasa pelik sangat dulu berat aku sangat...erm...apa ye perkataannya... berat? Aku tak pernah hantar resume berat kurang daripada 120kg. hehehe Beberapa b...
Wait while more posts are being loaded