Profile cover photo
Profile photo
Nasrul Berjaya
About
Posts

Post has attachment
Mengapa Sukar untuk Mencapai Matlamat?
Adalah perkara yang mudah untuk menetapkan matlamat yang besar bagi menghasilkan perubahan yang besar dalam kehidupan kita. Matlamat kita sering berkaitan dengan kewangan, kecergasan dan pembelajaran. Kita mingkin mahukan apa-apa sahaja. Pada masa yang sama...
Add a comment...

Post has attachment
5 Sebab Mengapa Anda perlu Mengajar KEWANGAN PERIBADI kepada Anak-anak Anda
Kebanyakan daripada remaja hari ini kurang tentang ilmu kewangan. Apa yang mereka tahu, apabila tiada wang boleh minta daripada ibu bapa.  1- Mengajar mereka mangawal impulsnya. Apabila anak-anak/remaja melihat suatu iklan sama ada melalui media massa atau ...
Add a comment...

Post has attachment
zebra
Kuda Belang
Kuda Belang
macammacamgambar.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
lion
Raja Binatang | SINGA
Raja Binatang | SINGA
macammacamgambar.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Add a comment...

Post has attachment
Amalan Bebas Hutang
Ko dah baca 'Tips Bebas Hutang' . Ni pulak saya nak bagi amalan bebas hutang khas untuk umat Islam. Maklumlah kita hidup ni mengikut kehandak Allah SWT. Kita hanya mampu berusaha tapi Dia yang menentukan. 1. Baca doa ni 3 kali pagi dan petang. Baca bahasa m...
Add a comment...

Post has attachment
Tips Bebas Hutang
Bila dah berhutang mesti hidup rasa tidak tenang. Tidur tak cukup, mandi tak basah, makan tak kenyang. Mana taknya bila hutang dah serabut menguasai diri. Kalau ada sesiapa yang suka ada hutang banyak dengan gembiranya berkata "Yeah..aku banyak hutang"..sam...
Add a comment...

Post has attachment
Tips Kewangan
Bismillahirrahmanirrahim, Sekali-sekala mesti belajar jugak ilmu kewangan ni.. Barulah hidup rasa lebih selesa. Taklah sampai lesap je duit tu. Ok.. Perkara pertama yang anda perlu lakukan ialah buat cacatan perbelanjaan harian. Berapa yang yang anda belanj...
Add a comment...

Post has attachment
Teknik Menabung Berkesan tanpa Sedar
Ingat masa zaman kecik-kecik dulu ayah saya belikan satu tabung besar yang diperbuat daripada kertas. Penuh dengan duit syiling. Baiklah, bagaimana nak menabung ni?? 1. Simpan duit pada awal bulan. Simpan awal-awal dan jangan keluarkan lagi. Kalau simpan hu...
Add a comment...

Post has attachment
onerepublic-video, picture, lyric counting stars
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded