Profile cover photo
Profile photo
Ecah Shaimi
922 followers -
Bukan Sekadar Nukilan
Bukan Sekadar Nukilan

922 followers
About
Ecah's posts

Post has attachment
Tips Perkahwinan Jarak Jauh(PJJ)
Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.. Alhamdulillah..kembali semula setelah hampir setahun meninggalkan laman blog ecah ni.Waduhhh..gayanya busy baget deh!😂😂😂      Oklah,julung kalinya menapak di laman ini.Ecah mulakan dengan perkongsian ilmu dunia...

Post has attachment
~After 3 Years~
Assalamualaikum dan salam sejahtera..... Hampir 3 tahun tidak menjenguk laman blog sendiri..Tempoh yang agak lama menyepi dalam dunia blogger. Masa zaman belajar sahaja menjadi ghairah untuk menulis dan berkongsi cerita serta mengalaman dalam laman ini. Sej...

Post has attachment
Kehilangan itu bukan melemahkan, malah menguatkan!
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.... "Saya belajar sesuatu dalam satu tempoh yang agak lama apabila kita kehilang seseorang. Yup, ia bukan mengajar kita erti lemah atau kecewa.Tapi ia mengajar kita kuat.Kuat untuk menghadapi kehilangan itu. Andai kita le...

Post has attachment
~Alhamdulillah,ke Peneng ke Kita~
As Salamualaikum dan Salam Sejahtera... Alhamdulillah..syukur tak terhingga..semalaman tak dapat tido dengan lena menanti keputusan penempatan yang pada awalnya hanya ketahuan tarikh penempatan sahaja dan perlu menghubungi Bahagian Pendidikan Islam..DupDapD...

Post has attachment
~Oh,Teacher To Be..~
As salamualaikum dan salam sejahtera.. Alhamdulillah, hari ni hari yang mengembirakan.. Buka je FB hari ni tengok2 ..waaaahhh 16 Jun 2014 keputusan penempatan akan diumumkan..Oh My..Excitednyeeeee Cik Cah.. Lepas ni buleh doh nak buat persiapan apa yang pat...

Post has attachment
~Customer Is 1st~
As salamualaikum dan Salam sejahtera.... Hi sahabat ...Di sini Ecah nak kongsi sikit pengalaman yang mungkin dapat dijadikan pengajaran buat semua. Bukan nak bergosip ..bukan juga nak mengumpat..hanya berkongsi pengalaman..  Ceritanya begini... Ahad lepas E...

Post has attachment
~Pendeknya Masa~
As salamualaikum dan salam sejahtera.. "Awak,sedar tak sekarang ni masa berlalu dengan cepat?masa kecik2 dulu lambat je masa satu hari tu nak habis.sekarang ni,tengok jam kejap je masa jalan.mungkin tanda nak kiamat kan?" Katanya dia. "eh,macam tu?Hurmmm,no...

Post has attachment
Tersalah Cinta
As Salamualaikum dan Salam Sejahtera.. Dalam hidup, kamu mungkin mencintai orang yg salah, tapi kesalahan yang ada membantumu menemukan orang yg tepat. Sekian wassalam..

Post has attachment
Allah Lebih menyayangi mu..
As salamualaikum
dan salam sejahtera buat sahabat semua.. Selasa yang lepas
,tanggal 8 April 2014 jam 5.20 petang,Salah seorang Sepupu yang sangat rapat
dengan Ecah,Zariman Bin Sakri a.k.a Sulong  telah mehembuskan nafas terakhirnya di
Hospital Kajang . Dik...

Post has attachment
Wait while more posts are being loaded