Profile cover photo
Profile photo
Cik Jatt
12 followers
12 followers
About
Cik Jatt's posts

Post has attachment
Ketahui Bagaimana Gadis Ni Hilangkan Masalah Jerawat Yang Telah Dialaminya Selama 10 Tahun
Ada orang yang dilahirkan dari muda sampai la ke tua takde masalah jerawat. Ada orang yang waktu sekolahnya muka penuh jerawat, tapi bila usia dah makin bertambah licin pula kulitnya. Ada orang yang waktu sekolahnya muka licin je, tapi bila dah semakin meni...

Post has attachment
Public
Gigi Susu Perlu Dicabut Atau Dibiarkan Bila Gigi Kekal Mula Tumbuh?
Siapa yang takut dengan doktor gigi? Bukan budak-budak je yang takut doktor gigi ni, tapi mak budak pun takut. Saya la tu :) Anak-anak saya pun ada juga perasaan takut nak jumpa doktor gigi. Tapi masih dalam kawalan la. Baru je minggu lepas kakak Aina jumpa...

Post has attachment
Public
Tips Turunkan Berat Badan Dengan Betul Tanpa Perlu Berlapar
Dah lama pula rasanya tak berkongsi tips kurus atau kurangkan berat badan ni. Kebetulan pagi tadi kakak saya tag saya kat Facebook, dia tengah berazam nak kurangkan berat badan balik katanya. Kakak saya ni, jenis yang cepat naik berat badan, memang pernah s...

Post has attachment
Public
Tips Bagaimana Ibu Bekerja Berjaya Menyusukan Anak Dan Kekal Cergas
Assalamualaikum Nama Kak Enan, Noor Hartini Binti md Saad, seorg ibu bekerja yang
mempunyai 4 permata hati. Kak Enan ingin berkongsi pengalaman Kak Enan
ketika sebelum mengenali Shaklee dan setelah mengambil vitamin Shaklee
ini. Seriusly dulu Kak Enan me...

Post has attachment
Public
Luka Kulit Melecur Cepat Sembuh Tanpa Ubat
Pernah tak kulit anda melecur teruk. Terkena air panas ke, minyak panas ke, seterika ke, dan sebagainya. Sakit dan pedih tu memang makan berhari-hari juga la sementara luka tu nak sembuh. Kalau kita yang dah dewasa ni pun dah sakit, inikan pula kalau budak-...

Post has attachment
Public
Rahsia Kulit Cerah Gebu, Tiada Lagi Masalah Kulit Berbelang Dan Sunburn Teruk
Sinaran matahari sebenarnya bagus untuk kulit. Ianya mampu memberi vitamin D iaitu ketika sinar matahari pagi sebelum jam 9.00 pagi. Tapi, sekiranya kulit kita terlalu terdedah kepada matahari sepanjang hari, ini akan membeli lebih banyak kesan negatif. Sel...

Post has attachment
Public
Cara Mudah Hilangkan Ulser Yang Pedih Dan Menyakitkan
Ulser di bahagian mulut mungkin perkara biasa bagi sesetengah orang. Sesiapa sahaja tidak kira jantina dan umur boleh dijangkiti ulser sama ada di bahagian lidah, dinding dalam mulut atau sekitar tekak. Apabila berlaku ulser, seseorang akan mengalami bebera...

Post has attachment
Public
Hilangkan Katarak Atau Selaput Mata Dengan Berkesan Tanpa Pembedahan
Masalah katarak atau selaput mata adalah masalah yang agak sinonim di kalangan warga emas, terutamanya mereka yang ada masalah kencing manis. Kebiasaannya seseorang yang menghadapi masalah katarak akan mula mengalami kekaburan penglihatan dan silau apabila ...

Post has attachment
Public
Cara Tambah Susu Ibu. Perlukah Ibu Menyusu Ambil Supplement ?
Alhamdulillah semakin ramai yang dah sedar tentang kepentingan supplemen, bukan semata-mata untuk menjadikan susu yang sikit tiba-tiba menjadi banyak, tapi untuk faedah bersama anak dan ibu. Ramai ibu menyusu yang bertanya: “Ada tak apa-apa yang boleh hilan...

Post has attachment
Sakit Tumit Hingga Tak Boleh Berjalan? Apa Rawatan Terbaik Untuk Sembuh
Baru-baru ini saya dihubungi oleh seorang customer yang bertanyakan tentang supplements yang sesuai untuk membantu masalah sakit tumit beliau. Sakit tumit ni, bukan boleh dibuat main-main atau dipandang remeh. Memang sakit sangat bila nak berjalan. Sakit ni...
Wait while more posts are being loaded