Profile

Cover photo
Md Zulnazri Hamzah
Works at Kementerian Pelajaran Malaysia
Attends SK Bohor Baru
Lives in Bandar Bera
31 followers|297,116 views
AboutPostsPhotosYouTube+1'sReviews

Stream

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
 
Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa atas segala galanya ο»Ώ
 ·  Translate
1
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
 
Satu budak hitam, ada atas karpet ο»Ώ
 ·  Translate
1
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
 
Lama dah tak update. Selamat hari raya ο»Ώ
 ·  Translate
1
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
 
..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Seorang raja mempunyai. seorang hamba lelaki. Pada semua keadaan, hamba tersebut selalu berkata:
"Rajaku jangan berkecil hati dan kecewa kerana Allah itu baik dan apa yang Allah lakukan adalah sempurna, tiada kesilapan".

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Pada suatu hari, mereka pergi memburu dan haiwan buas telah menyerang raja, hamba raja itu berjaya membunuh haiwan itu tetapi tidak dapat menyelamatkan satu jari baginda.

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Marah dan tanpa menunjukkan rasa terima kasih, Raja berkata: "Jika Tuhan adalah baik, saya tidak akan diserang dan hilang satu jari."

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Hamba itu menjawab: "Walaupun semua ini terjadi, saya hanya boleh berkata kepadamu: "Allah adalah baik dan semua yang Dia lakukan adalah sempurna, Dia tidak pernah salah."

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Marah dengan jawapan itu, raja memerintahkan supaya hamba itu dimasukkan ke dalam penjara.

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Ketika dibawa ke penjara, katanya kepada raja lagi: "Allah itu baik & sempurna."

Beberapa hari kemudian, raja ditinggalkan sendirian untuk memburu dan telah ditangkap oleh orang asli yang menggunakan manusia untuk di korbankan.

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Saat raja itu mahu dikorbankan, orang asli itu mendapati bahawa raja tidak mempunyai satu jari, dia dibebaskan kerana dia dianggap tidak "lengkap" untuk dipersembahkan kepada tuhan mereka.

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Sekembalinya ke istana, ia memerintahkan supaya hambanya dibebaskan dan berkata: "Kawan, Allah adalah benar-benar baik untuk saya. Saya hampir tewas tetapi kerana kekurangan satu jari. Saya dilepaskan."

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Tetapi saya mempunyai satu soalan; "Jika Tuhan begitu baik, mengapa Dia membenarkan saya untuk meletakkan anda di dalam penjara?"

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Hambanya menjawab; "Raja, jika saya belum dimasukkan ke dalam penjara, saya akan pergi dengan anda, dan akan dikorbankan, kerana saya tidak mempunyai jari yang hilang."

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Semua yang Allah izinkan terjadi adalah baik dan sempurna, Dia tidak pernah salah.

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ

Sering kali kita mengeluh tentang hidup, dan pemikiran negatif dalam diri kita membunuh positif dalam diri kita... Jadi berfikir positif dan percaya Allah pada setiap masa ....

πŸƒ ..πŸƒ ..πŸƒ ..

Allah mengetahui mengapa dia memilih anda untuk membaca mesej ini hari ini...Kerana Allah Itu Baik Dan Sempurna...

πŸƒ Allah itu baik dan sempurna...

πŸƒ ..πŸƒ πŸƒ ..πŸƒ ..

Bangun hari ini....

Anda bangun dari atas katil, walaupun tak berapa empuk. Tapi ada orang bangun dari kaki lima jalanan.

Anda menghidupkan enjin kereta tetapi tidak boleh. Bateri kong! Ada orang hilang kereta malam tadi kerana dicuri atau kemalangan.

Susah nak kejutkan anak bangun tidur. Hish budak ni, apa nak jadi. Tapi ada jiran saya beberapa bulan yang lalu, waktu nak kejut anak bangun tidur, anaknya telah kembali bertemu Pencipta.

Anda sudah bosan bekerja kerana 1001 macam perkara tak kena di tempat kerja. Pagi ini ada bapa yang menyara keluarga dibuang kerja.

Anda rasa bosan dengan pasangan anda. Pagi ini ada orang yang telah kehilangan suami atau isteri.

Anda rasa jemu dengan makanan pagi yang disediakan pasangan anda. Anda komplen. Hari ini ada orang yang hanya boleh makan pakai tiub aje kerana kanser mulut.

Anda rasa pakaian anda tak cukup? Ada orang hanya ada 3 helai baju aje.

Anda rasa kecewa kerana kerja dah berpuluh tahun tapi masih tiada simpanan ataupun harta. Semalam ada orang meninggalkan dunia tanpa membawa apa-apa kecuali sehelai kain kapan.

Anda rasa tanggungjawab terlalu besar. Banyak sangat benda nak buat. Anda rasa rimas dengan expectation sekeliling terhadap anda. Malam tadi ada saudara kita yang dijemput Allah memohon untuk dihidupkan semula .

Syukurlah walau apa jua keadaan anda masih mampu untuk berbuat kebaikan & sentisa berusaha menjadi golongan orang yang beruntung...ο»Ώ
 ·  Translate
1
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
 
Cukai GST haram kepada umat islam?

Ok.

Doh tu guane dengan cukai lain?

Halal ke?

Zakat kepada setiap individu yang beragama islam dan bukan islam dikenakan cukai.

Duit Zakat kemana perginya? Adakah disalurkan dengan baik? Dengar cerita setiap tahun dikutip sampai berjuta juta ringgit.

Entah lah, kedengaran suara suara orang awam yang memerlukan bantuan zakat dari pihak yang berkenaan, macam macam kerenah birokrasi dikenakan. Berapa ramai yang memerlukan bantuan zakat dan yang dihulurkan bantuan? Ada statistik dop?

Malaysia sekarang bukan seperti Malaysia dulu. Memang islam dalam perlembagaan negara adalah agama rasmi tapi adakah Malaysia ni negara islam? Yang mengamalkan sistem islam sepenuhnya? Hukum Allah guane cerita? Sistem pemilihan pemerintah ikut cara mana?

Bila ditanya, marah, bila ditegur, jawab mereka kalau tak suka sila pindah keluar dari Malaysia...

Apa apa pun aku kecewa dengan Malaysia sekarang.

Apa yang Tan Sri P Ramlee filemkan betul betul terjadi sekarang.
Dan apa yang Hang Jebat cakap "raja adil disembah, raja zalim disanggah" memang betul pun.

Nak tak nak terpaksa terima hakikat. Memang Allah izinkan ianya berlaku tapi adakah Allah redha dengan apa yang Dia izinkan? Allah izinkan sesuatu perkara adakah Allah redha dengan perkara tersebut?

ο»ΏCukai bukan GST je, macam macam jenis cukai yang ada ditekan kepada rakyat. Tapi GST ni Miskin dan kaya semua tak berkecuali kena... ο»Ώ
#GST ο»Ώ
 ·  Translate
1
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
 
Seringkali kita tidak menghargai apa yang ada pada kita. Tapi menyesal kerana tidak menghargai apa yang sudah tidak lagi bukan menjadi milik kita ο»Ώ
 ·  Translate
1
Kudin Mydin's profile photo
 
Yupο»Ώ
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
1
Faizal Rahman's profile photoMd Zulnazri Hamzah's profile photo
2 comments
 
R25. ο»Ώ
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
 
Hujan dah turun. Alhamdulillah ο»Ώ
 ·  Translate
1
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
1
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
1
Add a comment...

Md Zulnazri Hamzah

Shared publicly  - 
 
Jumpa sesuatu yang menarik kat #Google. ο»Ώ
 ·  Translate
1
Add a comment...
Education
  • SK Bohor Baru
    present
  • SK Kuala Dungun
  • SMK Seri Dungun
Basic Information
Gender
Male
Work
Occupation
Teaching
Employment
  • Kementerian Pelajaran Malaysia
    Teaching, present
  • Kerajaan Malysia
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
Bandar Bera
Previously
Dungun - Bohor Baru
Links
Contributor to
Md Zulnazri Hamzah's +1's are the things they like, agree with, or want to recommend.
Kereta Mayat: Bini kita bela Hantu?
keretamayat.blogspot.com

Dari kisah β€œlaki cari barang tak jumpa” tapi β€œbila bini cari terus jumpa” tadi.. akupun share kisah tu dekat FB dengan tajuk kisah laki bini

Kereta Mayat: Apa agama Ultraman?
keretamayat.blogspot.com

Bila raksasa serang bumi (baca: Jepun) maka MAT akan guna teknologi paling canggih untuk hapuskan raksasa, tapi biasanya gagal, (buat rugi d

SkillDerby MY
market.android.com

How skilled are you? Skilled enough to master all the games? Will you let someone else beat your high score? Or will you score high enough t

Panggil Aku Kiah..Pilihan di Tangan Kita
manirabuso.blogspot.com

Mula sekali aku lihat naskhah ini di MPH Alamanda memang rasa lucu dengan kulit depannya ada lembu hitam bertompok putih. Dalam hati aku mem

PDFCrack! - Crack secured PDF files online for free.
www.pdfcrack.com

PDFCrack! is a free online PDF cracker. No installation, no registration, it's free and easy to use.

ACM Gold MTrader
market.android.com

ACM Gold is delighted to introduce an addition to its existing line of platforms. ACM Gold MTrader is an Android compatible mobile trading p

Perfectly Clear for Android
market.android.com

Intelligent Image CorrectionOnly $1.99. Optional Portrait correction pack $.99Perfectly Clear has arrived for the world’s most popular mobil

Games in Concert - Donkey Kong
www.youtube.com

The Donkey Kong Country theme, performed on 'Games in Concert 3' in 2008 in The Netherlands. Check my other videos for more Games in Concert

Cara Jawab Panggilan Pihak Insuran
www.youtube.com

meh try dngar..lawak jugak..hehehehe...

Ilmu Yang Kita Dapat Jangan Takbur (UIA Gombak) - Ustaz Azhar Idrus
www.youtube.com

Ilmu Yang Kita Dapat Jangan Takbur (UIA Gombak) - Ustaz Azhar Idrus

Suasana Gangnam Raya
www.youtube.com

On 30th Ramadhan and 1st Syawal, the clan of Anak Cucu Tok Haroon came up with the idea of spontaneous mash up music video and dance of Suas

Oh! Media
plus.google.com

Halaman Google+ Rasmi untuk sebuah jenama sosial, web & pengiklanan di Malaysia, Oh! Media Network

Bulu Kucing - Ustaz Azhar Idrus
www.youtube.com

Bulu Kucing - Ustaz Azhar Idrus

Ust Azhar Idrus- Tafsir ; " Fitnah Lebih Dahsyat Dari Membunuh "
www.youtube.com

[Tukul Keramat] . . ΩˆΩŽΨ§Ω„Ω’ΩΩΨͺΩ’Ω†ΩŽΨ©Ω Ψ£ΩŽΨ΄ΩŽΨ―Ω‘Ω Ω…ΩΩ†ΩŽ Ψ§Ω„Ω’Ω‚ΩŽΨͺْلِ : (ingatlah bahawa angkara) fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan :

Tetris Theme - London Philharmonic Orchestra
www.youtube.com

London Philharmonic Orchestra performs Tetris Theme from Tetris.

Techno Trance - Tetris Remix 10 hours
www.youtube.com

"Techno Trance - Tetris Remix 10 hours!" This song is not made by me. I take NO credits for the content of/in this video. The reason I actua

Tetris Theme Variations on Piano - ΠšΠΎΡ€ΠΎΠ±Π΅ΠΉΠ½ΠΈΠΊΠΈ (Korobeiniki)
www.youtube.com

My Website: http://kylelandry.com Enjoy! Your Pianist and Composer, Kyle Landry

Masalah parking kereta
Public - 4 years ago
reviewed 4 years ago
Kg Bohor Baru adalah penempatan semula penduduk Kg Bohor disebabkan banjir besar tahun 1971. Mempunyai kemudahan elektrik dan air yang sempurna. Mempunyai sebuah sekolah rendah, gelanggang futsal serta kedai-kedai runcit. Suasana kampung disini memang masih tidak tercemar tetapi kemudahan telefon, internet dan juga astro dapat dinikmati disini. Keadaan malam disini agak sejuk seperti berada di tanah tinggi yang mana agak dingin. Majoriti penduduk disini bekerja sendiri (kontraktor pun ada)
• • •
Public - 4 years ago
reviewed 4 years ago
Kawasan taman perumahan berbilang kaum. Majoritinya melayu
Public - 4 years ago
reviewed 4 years ago