Profile cover photo
Profile photo
Putri Isniza
1,016 followers -
Al Quran is my friend...
Al Quran is my friend...

1,016 followers
About
Posts

Post has attachment
First time pakai tudung rekaan Rizman Ruzaini .
Photo

Post has attachment
Roti jala untuk en . Hubby .
Photo
Photo
7/21/17
2 Photos - View album

Post has attachment
Selamat menyediakan juadah berbuka puasa . Menyediakan makanan untuk orang yang berpuasa ., banyak dapat pahala .
Photo

Keluarga Sunnah - Ustaz Ebit Lew
Seorang suami mengadu rezekinya asyik sempit. Semua serba tak cukup. Terasa dunia ni sempit. Dah usaha macam2. Semua cara dah buat. Hati pun resah dan rasa nak marah jer.. kenapa ya ustaz?

Ustaz : Abang ada ibubapa ke?
Pengadu : Mak ayah saya dah tiada.
Ustaz : Abang ada isteri tak?
Pengadu : Ada ustaz. Saya ada 3 orang anak...

Ustaz : Saya beri 2 KUNCI rezeki dan ketenangan datang dalam hidup kita. Sayang dan jaga isteri dengan baik. Dan jaga solat. Sebelum mula kerja solat 2 rakaat. Nak buat apapun. Minta pada Allah dulu..
(pengadu diam termenung.)

Kemudian dia cakap, betul ke rezeki kita ada kaitan dengan isteri?
Ustaz : Bagaimana keberkatan nak datang dalam hidup kita jika menyedihkan dan menyakitkan orang yang setia dan berkorban tinggalkan keluarganya untuk bersama kita?

Sangkaan dan isi hati mereka doa yang kuat untuk kita.. Silaturrahim asbab rezeki terbesar. Allah janji rezeki dan umur berkat dengan jaga silaturrahim dan menyambungkannya. Jika kita sakitkan kucing atau tipu kucing pun kita akan rasa hidup ini tak tenang kerana kita sedang buat salah. Inikan pula isteri kita yang sanggup bersusah payah hidup bersama kita..

Saya lihat dalam hidup ini semua orang yang bahagia dan berjaya bermula bila mereka bahagia bersama isteri mereka. Saat kita mula menipu, menyakitkan, menyusahkan pasangan, hidup jadi serba tak kena...
Cuba abang mulakan dengan buat baik terhadap isteri. Mencintai dan menghargainya..

(Tak lama dia datang jumpa saya.)
Katanya, ya Allah rezeki saya bertambah. Semuanya jadi mudah dan lapang. Hati saya tenang. Bila saya betulkan silap saya. Saya jaga hatinya dan hargainya. Saya buat apa yang dia suka..

Silaturrahim membuka pintu rezeki...inikan bersama isteri kita yang tercinta..
Dulu pernah seorang pekedai dia rasa kedainya dibuat orang. Kena sihir. Dah buat macam-macam. Tapi tetap rugi. Dia jumpa saya. Saya kata padanya abang ada buat buruk kepada isteri tak?
Jawabnya ya ustaz. Saya tipu isteri saya. Insya-Allah saya betulkan. Selepas itu rezekinya mencurah-curah..☺☺☺☺

Ramai orang kaya raya hidupnya jadi sempit dan tak tenang kerana lupa diri dan menyakitkan hati orang tersayang amanah Allah.
Sebenarnya bersyukur dan menghargai ibubapa, isteri dan anak-anak itulah rezeki paling besar. Isteri yang solehah sentiasa mendoakan dan menyokong suami agar rahmat Allah mencurah-curah.

Kredit : Ustaz Ebit Lew

Post has attachment
Main2 dalam sangkar . Awak ada ?
Photo

Post has attachment
Camping dah selesai . Penat sudaaaaa!
Photo

Post has attachment
Dapat coklat sempena hari guru . Setiap hari lepas balik sekolah buka peti ais dan baring2 sambil makan coklat . Bahagianya rasa .
Photo

Post has attachment
Jangan sabotaj diri sendiri kerana setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing2 .
Photo

Ketika sedang menjemur pakaian, tetangga menyapa, ‘Sedang jemur baju kak?' Tapi kita menjawab "bukan,sedang memasak" sayang sekali, pertanyaan mesra dijawab dengan sindiran.

Tahukah? Allah SWT saja bertanya pada Nabi Musa "Wahai Musa, apa yang ada ditanganmu itu? “ Jawab Musa; "Inilah tongkatku, aku gunakan untuk berjalan dan aku gunakan untuk memukul daun2 kayu supaya gugur untuk kambing2ku".

Kenapa Allah masih bertanya pada Nabi Musa sedangkan Allah Maha Mengetahui? Karena... begitulah cara Allah bermesra dengan NabiNya, walaupun Allah Maha mengetahui.

Dalam kehidupan kita, coba bayangkan kita sedang jemur pakaian, tiba2 datang seorang kawan kita bertanya "sedang apa kak?" Kita pun menjawab " Tengah masak !" . Kawan kita yang bertanya bukan sebab dia tak tahu, tapi dia ingin bertambah akrab dengan kita. Orang yang ingin akrab dan dekat dengan kita, kita balas dia dengan sindiran. Itu tidak baik. -Tuan Guru Haron Din

Post has attachment
AMARAN KEPADA CIKGU !
OH YEAYYY
Photo
Wait while more posts are being loaded