Ayda Awie

60 followers
Ayda's posts

COLOURS OF INDIA 3-Kashmir :Srinagar
17 April 2016 New Delhi-Srinagar    Pagi lepas sarapan semua ahli rombongan pun naik bas dan bertolak ke domestic airport.Sampai airport bermulalah prosedur yang sangat renyah.Seawal masuk pintu airport lagi dah kena beratur tunggu giliran sebab hanya yang ...

COLOURS OF INDIA 2-Delhi
16 April 2016 KL-New Delhi        Tiba hari yang dinanti-nantikan...berdebar dan teruja nak berombongan ke India.Pagi-pagi sebelum subuh dah berkumpul di KLIA,mana yg sampai dulu terus ke surau untuk menunaikan solat.Kemudian SW dan aku ke tempat pertemuan ...

COLOURS OF INDIA 1- Pre Journey
Salam 2017..   Dah bertukar tahun baru barula sibuk nak merekod catatan travelog 2016,better late than never,untuk kenangan sendiri juga di hari tua.    Pembuka tirai  2016 ialah ke trip ke India pada bulan April,sebahagian besar perjalanan cover Kashmir,se...

CHASING AUTUMN 15-Finale:Back to Busan and Home
Thursday,5th November 2015   Kami kembali semula ke Busan sebelum menutup tirai perjalanan.Kali ini kami stay di Funstay Inn Guest house,Nampo.Lokasi mmg strategik,just 50m dari exit 1 Nampo station.Dari sini memang senang nak explore Busan city.Cuma yang t...

Shanghai Fridge Magnet Giveaway by Jari Manis & Scdha Sein Travel
22 November 2016    Di petang yang kedinginan saya melangkah masuk pejabat,sedikit basah dek rembesan hujan lebat ketika keluar kereta tadi.Agak lapang waktu ini saya berhasrat menyambung travelog di FB untuk trip yang terbaru,maaflah penulisan di blog agak...

CHASING AUTUMN 14: Jeonju Hanok Village
Tuesday 3rd November 2015 Kongnamul Gukbap    Kami tiba di pekan Jeongeup sekitar 8pm dan terus beli tiket bas pulang semula ke Jeonju,bas bertolak dalam masa 10minit.Pukul 9 dah sampai ke Jeonju intercity bus terminal.Dari sini kami naik teksi untuk ke seb...

CHASING AUTUMN 13-Naejangsan National Park II
Tuesday 3rd November 2015 Sambungan autumn di Naejangsan...     Seperti orang lain kami juga jalan secara santai,berhenti bergambar di mana-mana spot yang menarik.Akhirnya pukul 2.20 petang baru sampai ke kawasan stesen kereta kabel.Tengok pada queue memang...

CHASING AUTUMN 12:Trip to Naejangsan National Park I
Tuesday 3rd November 2015 Journey to Jeongeup    Kami plan nak day trip ke Naejangsan yang terletak di daerah Jeongeup.Pagi tu masa ke dapur untuk breakfast ada wife owner di dapur,kami cuba tanya dia kat mana nak ambil bas ke Jeongeup,ahjumma memang tak da...

CHASING AUTUMN 11:Journey to Jeonju & Dajeong Guest House
Monday 2 November 2015 Journey to Jeonju Jeonju    Nambu express bus terminal (Line 3,#exit 5) merupakan main bus terminal untuk laluan ke arah selatan,jadi bolehlah naik dari sini kalau hendak ke tempat-tempat yang terletak dalam wilayah Gyeongsang-do,Jeol...

CHASING AUTUMN 10 :Ewha Womans University & Autumn Shopping in Seoul
Monday,2 November 2015    Usai bersarapan ringkas roti dan tuna sandwich kami pun check out dari Philstay Economic Guest House.Hajat hati nak tinggalkan beg dulu sementara kami pergi jalan-jalan tapi tiada kelibat staf kelihatan di kaunter pagi ni.Maka kami...