Profile

Cover photo
Siti Khadijah
172 followers|1,531,328 views
AboutPostsPhotosVideos

Stream

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
QARTAL...PEMUSNAH HATI ( Bab 5 )
“TOK, NEK, Aisy pergi
rumah Kak Mona sekejap ya? Nak ambil baju yang Aisy tempah. Esok dah nak pergi
konvo. Baju nenek, baju tok Aisy dah tempah sekali. Tak sabar Aisy nak tengok
nenek dan tok pakai baju baru.” Ucap Aisy dengan girang. Dia mendapatkan Nek
H...
 ·  Translate
“TOK, NEK, Aisy pergi rumah Kak Mona sekejap ya? Nak ambil baju yang Aisy tempah. Esok dah nak pergi konvo. Baju nenek, baju tok Aisy dah tempah sekali. Tak sabar Aisy nak tengok nenek dan tok pakai baju baru.” Ucap Aisy deng...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
QARTAL... PEMUSNAH HATI ( Bab 3 )
ASAP rokok dihembus
dengan kasar daripada mulutnya. Anak matanya tegak memandang wajah orang
suruhannya yang lebam-lebam. Malah kepala salah seorang daripada pengikutnya
turut berdarah. “Siapa punya kerja ni?”
soalnya dengan riak wajah yang tegang. “Ni semu...
 ·  Translate
ASAP rokok dihembus dengan kasar daripada mulutnya. Anak matanya tegak memandang wajah orang suruhannya yang lebam-lebam. Malah kepala salah seorang daripada pengikutnya turut berdarah. “Siapa punya kerja ni?” soalnya denga...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
QARTAL...PEMUSNAH HATI ( BAB 1 )
SUASANA Kampung Apal
yang terletak di daerah Besut, Terengganu kelihatan tenang dan damai. Udara di
waktu pagi begitu segar tanda udara di sini tidak terdedah dengan sebarang
pencemaran. Bunyi kicauan burung yang keluar mencari makan, begitu riuh namun
buny...
 ·  Translate
SUASANA Kampung Apal yang terletak di daerah Besut, Terengganu kelihatan tenang dan damai. Udara di waktu pagi begitu segar tanda udara di sini tidak terdedah dengan sebarang pencemaran. Bunyi kicauan burung yang keluar menca...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
TEMPAHAN MASIH DIBUKA!
 SEMENTARA STOK MASIH ADA! TAJUK: REBAH DI TIRAI CINTA ISBN : 978-967-14053-0-7 HARGA:  SEM. MALAYSIA: RM 36 SABAH / SARAWAK: RM 42 **harga termasuk postage** CARA TEMPAHAN: email: mujahidah_khadijah91@yahoo.com                                      facebo...
 ·  Translate
SEMENTARA STOK MASIH ADA! TAJUK: REBAH DI TIRAI CINTA ISBN : 978-967-14053-0-7 HARGA: SEM. MALAYSIA: RM 36 SABAH / SARAWAK: RM 42 ***harga termasuk postage*** CARA TEMPAHAN: email: mujahidah_khadijah91@yahoo.com...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
Rebah Di Tirai Cinta ( Bab 5 )
HAJI
AZHAR menahan tawa sebaik saja melihat
kelibat Laila yang berdiri di hadapannya dengan tepung memutih di baju dan
rambut gadis itu yang hitam pekat. Dia memandang tepat pada wajah Laila yang
masam mencuka. Malah lebih masam daripada mangga muda. “Kalau...
 ·  Translate
HAJI AZHAR menahan tawa sebaik saja melihat kelibat Laila yang berdiri di hadapannya dengan tepung memutih di baju dan rambut gadis itu yang hitam pekat. Dia memandang tepat pada wajah Laila yang masam mencuka. Malah lebih ma...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
Rebah Di Tirai Cinta ( Bab 3 )
TEPAT pukul satu pagi Laila sampai di rumahnya. Dia menghentikan keretanya di hadapan
pintu pagar. Hon dibunyikan beberapa kali sebelum pintu pagar tersebut terbuka.
Dia merengus marah. “Kenapa lambat sangat nak buka pintu
pagar, hah? Pak Man tidur ke?!” je...
 ·  Translate
TEPAT pukul satu pagi Laila sampai di rumahnya. Dia menghentikan keretanya di hadapan pintu pagar. Hon dibunyikan beberapa kali sebelum pintu pagar tersebut terbuka. Dia merengus marah. “Kenapa lambat sangat nak buka pintu ...
1
Add a comment...
Have her in circles
172 people
liza rais's profile photo
Rosnoraini Aziz's profile photo
Naya Nadia's profile photo
Zarinah Ahmad Musa's profile photo
Nurul Ain's profile photo
Ika Aily's profile photo
Azida Aqm's profile photo
Lukisan Minda's profile photo
Aimy Shazleen's profile photo

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
QARTAL...PEMUSNAH HATI ( Bab 4 )
KAYUHAN basikal Aisy
terhenti apabila tiba-tiba sebuah kereta Toyota Hilux berwarna hitam menyekat
laluannya. Aisy terpaksa berhenti di pinggir jalan. Dia mengamati kereta
tersebut. Cermin tingkap kereta itu diturunkan. Membulat biji mata Aisy melihat
pemil...
 ·  Translate
KAYUHAN basikal Aisy terhenti apabila tiba-tiba sebuah kereta Toyota Hilux berwarna hitam menyekat laluannya. Aisy terpaksa berhenti di pinggir jalan. Dia mengamati kereta tersebut. Cermin tingkap kereta itu diturunkan. Membu...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
QARTAL... PEMUSNAH HATI ( Bab 2 )
“MACAM mana boleh
mati?” bentak Tuan Zabir sambil tangannya menghentak meja Mencerun bola matanya
memandang dua lelaki yang sedang berdiri di hadapannya. “Semuanya berlaku
dengan pantas, tuan. Perempuan tu nak larikan diri daripada kurungan jadi kami
terpak...
 ·  Translate
“MACAM mana boleh mati?” bentak Tuan Zabir sambil tangannya menghentak meja Mencerun bola matanya memandang dua lelaki yang sedang berdiri di hadapannya. “Semuanya berlaku dengan pantas, tuan. Perempuan tu nak larikan diri d...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
QARTAL...PEMUSNAH HATI.
“JANGAN lari!” bunyi
jeritan yang bergema dalam hutan yang gelap pekat itu membuatkan si gadis terus
membuka langkah seribu. Dia berpaling ke belakang seketika bagi memastikan jarak
di antara dia dan orang yang mengejarnya jauh. Bertalu-talu tembakan kedeng...
 ·  Translate
“JANGAN lari!” bunyi jeritan yang bergema dalam hutan yang gelap pekat itu membuatkan si gadis terus membuka langkah seribu. Dia berpaling ke belakang seketika bagi memastikan jarak di antara dia dan orang yang mengejarnya ja...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
PENGUMUMAN!
Assalamualaikum semua... lama tak lepak kat sini... entry baru pun tak ada kan? sebenarnya SK tengah bertungkus-lumus sampai hitam lumus sebab nak settlekan process untuk terbitkan RDTC...Ingat lagi tak dengan kisah Shahid and Laila yang perasan bagus tu? N...
 ·  Translate
Assalamualaikum semua... lama tak lepak kat sini... entry baru pun tak ada kan? sebenarnya SK tengah bertungkus-lumus sampai hitam lumus sebab nak settlekan process untuk terbitkan RDTC...Ingat lagi tak dengan kisah Shahid an...
1
Siti Khadijah's profile photonurhafizah mohamad fozi's profile photo
3 comments
 
Sy dh email
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
Rebah Di Tirai Cinta ( Bab 4 )
“ KENAPA mak buat Muaz macam ni? Kenapa mak pinangkan Su tanpa pengetahuan Muaz? Nasib
baik adik yang bagitahu kalau tak sampai mati pun Muaz tak tahu yang mak
pinangkan Su untuk Muaz,” keluh Muaz sambil merenung wajah orang tuanya yang
kelihatan serba sala...
 ·  Translate
“KENAPA mak buat Muaz macam ni? Kenapa mak pinangkan Su tanpa pengetahuan Muaz? Nasib baik adik yang bagitahu kalau tak sampai mati pun Muaz tak tahu yang mak pinangkan Su untuk Muaz,” keluh Muaz sambil merenung wajah orang t...
1
Add a comment...

Siti Khadijah

Shared publicly  - 
 
Rebah Di Tirai Cinta ( Bab 2 )
INDRA Syahid tersenyum sambil membalas lambaian si gadis yang berada di tepi pantai.
Bunyi desiran ombak dan angin yang kuat menyukarkan suara gadis itu sampai ke
telinganya. Sungguh hatinya gembira apabila si pujaan hati sedang menunggunya
di kala dia pula...
 ·  Translate
INDRA Syahid tersenyum sambil membalas lambaian si gadis yang berada di tepi pantai. Bunyi desiran ombak dan angin yang kuat menyukarkan suara gadis itu sampai ke telinganya. Sungguh hatinya gembira apabila si pujaan hati sed...
1
Add a comment...
People
Have her in circles
172 people
liza rais's profile photo
Rosnoraini Aziz's profile photo
Naya Nadia's profile photo
Zarinah Ahmad Musa's profile photo
Nurul Ain's profile photo
Ika Aily's profile photo
Azida Aqm's profile photo
Lukisan Minda's profile photo
Aimy Shazleen's profile photo
Basic Information
Gender
Female
Story
Tagline
cukuplah ALLAH bagiku...
Introduction

BACALAH DENGAN NAMA TUHANMU

MENULISLAH DEMI TUHANMU

Links