Profile cover photo
Profile photo
yin areesa
329 followers
329 followers
About
yin's posts

Post has attachment
Mini Novel Tahun 2017
Cik Misi

Post has attachment
#isabella - BAB 23
Hujung minggu, aku di
kampung umi. Memandangkan along sudah sihat sepenuhnya, jadi umi pun
mahu pulang semula ke Taiping. Kata umi, ada kenduri kahwin jiran
sekampung. Masa tu dalam kepala aku sudah terbayang lauk pauk orang
kawin. Kecur liur terus jadi...

Post has attachment
#isabella - BAB 22
Along sudahpun sihat dan
diberikan cuti tambahan lagi dua hari. Seronoknya hidup bila dapat
cuti. Rasa nak minta sumbangsih cuti barang sehari dekat along. Tukang
jaga dekat hospital dapat cuti jugak tak? Berangan ajelah. Budak-budak
serumah pun dah mul...

Post has attachment
#isabella - BAB 21
Bawak-bawak banyak
bersabar Bella. Langau memang begitu pun kerjanya, menyakitkan hati
orang. Kalau aku hilang sabar bermakna dia dah menang. Sebenarnya dia tu
Cuma nak buat aku hilang sabar, kemudian marah-marah dan buat tindakan
yang bodoh. "Apa awak ...

Post has attachment
#isabella - BAB 20
Termenung aku kat depan
sinki dalam bilik air ini. Usai membersihkan mulut yang comot dengan air
yang bersih dan mencuci sinki supaya bersih, aku terduduk kepenatan.
Tangan mengusap perut yang terasa leper dah gara-gara muntah teruk
sebentar tadi. Apa y...

Post has attachment
#isabella - BAB 19
Jari aku bawa memicit
dahi. Sedari semalam lagi, kepala aku pening. Apa yang aku pandang
semuanya berputar-putar. Hampir sahaja aku tersungkur dalam bilik air
pagi tadi masa mahu mengambil wuduk. Terduduk sekejap aku atas tandas
duduk bagi menghalau ras...

Post has attachment
#isabella - BAB 18
Makin teruk
jadinya demam along. Jatuh kasihan pada suami sendiri. Kalaulah penyakit
demam dia tu boleh dibahagi-bahagi, aku sudi untuk ambil separuh.
Mungkin sebab aku tak pernah tengok along jatuh sakit. Selalunya sihat
walafiat. Tapi bila dia jatuh s...

Post has attachment
#isabella - BAB 17
Usai mengerjakan solat maghrib, aku meluruskan tubuh dengan bersandar
dekat tepi dinding. Dua tiga hari ni, terasa penat sangat badan.
Macamlah aku buat kerja teruk mengalahkan buruh binaan bina bangunan.
Padahal aku belajar aje kut. Eh, bukankah orang k...

Post has attachment
#isabella - BAB 16
Kepala yang mula
berdenyut-denyut aku picit perlahan-lahan sambil memejamkan mata. Ni
semua gara-gara seminggu dua yang terlalu hectic. Rasa macam nak belah
badan ni berkeping-keping. Menyiapkan tugasan, kemudian ulangkaji untuk
pop kuiz yang tahu-tahu ...

Post has attachment
#isabella - Bab 15
Usai bersalaman dengan umi dan angah Diba, aku mengambil tempat di
tempat duduk penumpang. Seperti kelaziman seorang Isabella Rose Nurani,
perasaan sayu tetap ada bila aku mahu pulang ke Shah Alam. Mungkin
kerana aku pernah merasakan peritnya bila kehila...
Wait while more posts are being loaded