Profile

Cover photo
Verified name
Najib Razak
Works at Government of Malaysia
Attended University of Nottingham
Lived in Malaysia
207,528 followers|7,765,323 views
AboutPostsPhotosYouTube+1's

Stream

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
"The people must take into account that in politics, many issues keep being played up, and this [Altantuya] is one of them. It became hot at a time when I was PM in waiting and the Opposition needed a way to prevent me from advancing." Read YAB PM Najib Razak thoughts on  various questions and issues that have been raised by certain parties  http://www.najibrazak.com/bm/tun-m-faq/ - Admin
130
12
Fatimah Ab Hamid's profile photoMadius K's profile photoNiesa nisa's profile photoJason Chee's profile photo
120 comments
 
UMNO ISLAM
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
Guru saya dahulu sangat berdedikasi dan banyak menyumbang kepada pembentukan keperibadian dan sahsiah saya kini. Saya yakin semua punyai guru sebegini. Selamat Hari Guru! http://youtu.be/Gb9ZId5jBBw
 ·  Translate
185
14
Wan Noor Islam's profile photoYusry Mokry's profile photoAnas Libas's profile photomr. durex's profile photo
66 comments
 
+Muhammad Syukor dah bang... saya dah mintak kat +KERIS BERAYON​... dia pun dah maafkan saya... dah tak gaduh dah... tapi skrg jadi geng gaduh dgn org pulak...haha... pendapat saya lain... pendapat +KERIS BERAYON​ lain, tp tujuan tetap sama... jadi x guna gaduh... 
 ·  Translate
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
Congratulations to Fatin Nurfatehah, Nor Rizah and Sarith who won a gold medal at the 2015 Archery World Cup in Shanghai!
171
9
Nana Snook's profile photoAwie Mawie's profile photoRIDERMALAYA MALAYA's profile photoDino Raj's profile photo
67 comments
 
;)
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
Awal pagi esok, saya akan merasmikan larian #9TO5RUN di Putrajaya. Berapa ramai di sini akan turut serta? Kita jumpa esok, Insya-Allah.
 ·  Translate
204
11
Wee Kuen Gan's profile photoShahuddin Md Yassin's profile photosapie sapie's profile photoziana sofea idres's profile photo
82 comments
 
Hemmm lari 2 juga gst turun kan x silap2 nnti dh penat nk beli air duit x cukup. Kami semua ni nk tegur sikit ramai dkt Malaysia miskin mcm mna nk beli air pampes ank x cukup duit . Hem kalau nk adakn gst tolong naik gaji sekali ataupun hentikan benda ni semua ........ maaf kalau ape yg sya ckp ni Datok terasa tapi saya sngat hormt kwpada pedana menteri tapi tlng rakyat skrang x bodoh mereka semua dh pandai Datok
6%pun kira gst juge.........

 ·  Translate
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 

Alhamdulillah, tahniah Datuk Hasan Arifin atas kemenangan di PRK Rompin. Walaupun majoriti kurang berbanding PRU-13 yang lalu, Barisan Nasional akan mengambil ini sebagai satu iltizam dan saya yakin Datuk Hasan Arifin akan berkhidmat dengan cemerlang untuk terus membawa kemajuan dan pembangunan di Rompin. Hidup Barisan Nasional!
 ·  Translate
231
9
RMS Tech Solution's profile photoabc def's profile photoMohd Ahmad's profile photonur duha alias's profile photo
143 comments
 
Good luck. 
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
Sempena sambutan Hari Pekerja tahun ini, saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih kepada semua pekerja yang telah menyumbang ke arah kejayaan Malaysia sepertimana yang kita kecapi kini. Saya harap semua dapat meluangkan masa berkualiti dengan ahli keluarga tersayang sempena cuti panjang hujung minggu ini. Selamat Hari Pekerja kepada semua!
 ·  Translate
250
19
gud gel's profile photoabc def's profile photoApo Kono's profile photonur duha alias's profile photo
132 comments
 
Alam pekerjaan melalui pengalaman saya terletak hak pada individu buat pilihan berasaskan ilmu atau kemahiran yg dimilikinya. Pembayar upah atau majikan pula lazimnya bayar ikut kemampuan hasil dari bidang niaga. Jika dua pihak dalam perjanjian setuju dgn syarat /peraturan tadi maka tidak timbul isu. Sekarang ini bagus kerajaan prihatin dan menetapkan gaji minima jadi itu jaminan pada pekerja swasta. Cuma persoalanya apa cara /bagaimana pekerja pula boleh sama sama sumbang utk tingkat pendapatan majikan ? tunjuk 👉 bukti hasilan kerja kepada majikan - itu pada hemat saya wassallam. 
 ·  Translate
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
Kad Laporan Tahunan yang akan saya bentangkan pada malam ini. Amalan Kerajaan yang telus dan bertanggungjawab #TransformasiUtkSemua
 ·  Translate
159
11
Nur Sa'adah's profile photoyee shin yuh's profile photohidayah marican's profile photonur duha alias's profile photo
67 comments
 
Kita suka bila dapat BRIM.
YANG TAK DAPAT BISA KOMEN MEMBAZIR. TAK KANLAH BERI MAKAN ANAK is a waste ?
 ·  Translate
Add a comment...
Have him in circles
207,528 people
Ahmad Jayadi Puatra's profile photo
saif alias's profile photo
Leo Koo's profile photo
Nabila Haiman's profile photo
Fara Farhana's profile photo
nazratul shuhada saedun's profile photo
Nyana Subashini's profile photo
RM Otomobil's profile photo
abdul haziq muhamad musri's profile photo

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
Alhamdulillah, pagi tadi saya telah merasmikan Penyerahan PPR Melana Indah Fasa 1 yang telah siap kepada Kerajaan Negeri Johor, dan seterusnya melancarkan pula Projek PPR Sungai Melana Indah Fasa 2. Sewa bagi PPR ini bermula daripada hanya RM124 sebulan bagi setiap unit, dan dijangka memanfaatkan lebih 2,600 keluarga, insya-Allah.

Saya sedar bahawa isu pemilikan rumah adalah antara isu yang dekat di hati rakyat seluruh negara. Projek Perumahan Rakyat ini adalah salah satu daripada dasar ekonomi keperluan rakyat, yang memindahkan kekayaan negara terus kepada rakyat. Saya percaya dasar ekonomi keperluan rakyat akan terus dapat diisi oleh Kerajaan untuk rakyat teramai.
 ·  Translate
226
8
Jaidi Kasim's profile photomohd Zakaria's profile photoDong Wu's profile photoFyna Syakira's profile photo
74 comments
 
Alhamdullilah.tahniah kpd krajaan johor dan kerajaan pusat dbawah (bn) pm najib empat pengal(dulu!!!!) apa yg dpt olih rayaat ? Skrng atas dasar tranfomasi dan idea2 yg baik kabinet pm sedikit sebanyak rayaat dpt pulangan nya contoh nya(brim) saya sokong penoh pm gunakanlah demi kebaikan rayaat.teruskan perjuanganmu pm.
 ·  Translate
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
Her unconditional love and sacrifices in bringing us up can only be returned with appreciation, love & care. Thank you, mummy. Happy Mother's Day to all mothers!
155
11
lee hock hin's profile photoSaifoor Safoor's profile photoVishal Parthipan's profile photoGladys FL-Lim's profile photo
28 comments
 
Hai Unique Saugat
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
Saya lihat ramai yang cuba teka umur. How-Old.net kata saya 46. Umur sebenar saya 61. #ILoveThisWebsite #HowOldRobot

 ·  Translate
360
13
Roshidi Ramli's profile photoMIFDHAL IZZAT's profile photoMaira Ilham's profile photoEvi Kartika Pitriani Ani's profile photo
316 comments
 
Assalammualaikum w.b.t...Selamat pagi Ahad Datuk Seri,saya doakan Datuk Seri dikurniakan Allah Ta'ala kesihatan yang sejahtera dan penuh komited untuk menerajui kepimpinan BN hari ke hari berlalu~Goodluck !!!.
 ·  Translate
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
"Kini kita telah menubuhkan sejumlah 307 buah Klinik 1Malaysia di seluruh negara sejak 2010, yang meliputi kawasan bandar dan luar bandar http://najibrazak.com/…/pelancaran-laporan-tahun-2014-prog…/ " ‪#‎TransformasiUtkSemua‬
 ·  Translate
261
11
Nurzengky Ibrahim's profile photoKUDIN AZIZ's profile photoAshaari Abdullah's profile photoAlfread Walter's profile photo
101 comments
 
+Sulaiman IdylliC almost welcome bro,kte sbumbung setiang seri mna mgkin kte biarkn tiang brpaut rboh brkcai akibtnya mmbwa binasa keanak cucu.adaklanya prinsip jebat prlu kte gunakn tika perlu cme bezanya kte x menyanggah dgn keris&darah tp dgn pena&kata.sory bro law madah gua mnyentik rasa tp ini lah kita bgsa mlayu yg gagah dgn taat&sumpah.kte troskn bjuang pjlnan msh pjg saudara!
 ·  Translate
Add a comment...

Najib Razak

Shared publicly  - 
 
"My father, Tun Razak, was one of the five statesmen who signed the Bangkok Declaration in 1967." http://najibrazak.com/en/blog/opening-address-by-prime-minister-of-malaysia-26th-asean-summit/ #ASEANSummit
73
3
Nick Nyut's profile photoRoyal Pekan Golf Club's profile photoGhani Ghani's profile photoakmal aizat's profile photo
18 comments
Add a comment...
People
Have him in circles
207,528 people
Ahmad Jayadi Puatra's profile photo
saif alias's profile photo
Leo Koo's profile photo
Nabila Haiman's profile photo
Fara Farhana's profile photo
nazratul shuhada saedun's profile photo
Nyana Subashini's profile photo
RM Otomobil's profile photo
abdul haziq muhamad musri's profile photo
Work
Occupation
Prime Minister of Malaysia
Employment
  • Government of Malaysia
    Prime Minister, 2009 - present
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Previously
Malaysia
Contact Information
Work
Address
Main Block, Perdana Putra Building, Federal Government Administrative Centre, 62502 Putrajaya,
Story
Tagline
The official Google+ page of the Prime Minister of Malaysia, Najib Razak.
Introduction
My life is very hectic, but I love it.

In my spare time I focus on Sunday family lunches, watching TV with my kids and going on holidays.

My greatest influence is my late father (Allahyarham Tun Abdul Razak). But I admire Sir Winston Churchill's oratory skills and never-say-die attitude, Nelson Mandela for the sacrifices he made and for never flinching in the face of adversity and JFK.

Hidup saya begitu sibuk tapi saya amat bersyukur.

Apabila saya mempunyai masa lapang, saya gemar bermakan tengahari pada hari Ahad, menonton TV dan pergi bercuti bersama keluarga.

Bapa saya Allahyarham Tun Abdul Razak merupakan seorang yang sangat berpengaruh pada diri saya, saya juga gemari skil ucapan Sir Winston Churchill dan perangai beliau yang tidak pernah berputus usaha, Nelson Mandela atas pengorbanan beliau yang tidak pernah gentar dalam menghadapi cabaran dan juga JFK.
Education
  • University of Nottingham
    Industrial Economics
  • Malvern Boys College
  • St. John's Institution
Basic Information
Gender
Male
Najib Razak's +1's are the things they like, agree with, or want to recommend.