Asia Trek

White Island
Upein kokemus koko pohjoissaarella taisi olla päiväretki aktiiviselle tulivuorisaarelle. Arvoimme melko pitkään lähdemmekö kallille retkelle kun sinne pääsy vaati muutamaa tiukkaa ajopäivää. Emme kuitenkaan katuneet hetkeäkään rahojemme emmekä aikamme käytt...

Uusi-Seelanti, Pohjoissaari - osa 2
Whanganuista Aino ja Demio saivat matkamme jatkumaan aina Paraparaumu-rannalle saakka. Vietimme tuulisen iltapäivän ja illan koneella sekä tv:tä katsoessa. Koukutuimme uuteen Sherlock-sarjaan yhden jakson perusteella. Hostellin seinillä olevista kuvista ja ...

Uusi-Seelanti - Pohjoissaari, osa 1
Aika Uudessa-Seelannissa on kulunut siivillä. Pohjoissaarella vauhti oli melkoinen ja autolla (saarta jo nähnyt Mazda Demio) ajettuja kilometrejä tuli hitusen alle 3000. Kovassa vauhdissa blogin kirjoittaminen jäi pahasti jälkeen. Yritetään nyt muutamalla t...

Great Ocean Road
Loppujen lopuksi meille jäi aikaa vain kaksi päivää Great Ocean Roadin koluamiseen. Geelongin yön jälkeen lähdimme ajelemaan kohti tien aloituskohtaa Torquaita. Emme pysähtyneet kuuluisassa surffikaupungissa vaan huristelimme eteenpäin. Tien ajaminen ei tod...

Melbourne
Perinteisen 'laukkujen odotus ja miten päästä pois lentokentältä' -rumban jälkeen pääsimme hienosti julkisilla hostellillemme. Erityisesti Ainon silmää hiveli vanhan hostellin ulkonäkö, eikä huoneessa ollut kerrossänky haitannut. Illalla kävelimme South Yar...

Sydney ja Blue mountains
Kun matka Australiaan alkoi, varsinkin Ainoa jännitti hieman samalla tavalla kuin syyskuun alussa reissuun lähdettäessä. Kamalaa, siellähän on länsimaalaisittain eläviä ihmisiä joiden kanssa on yhteinen kieli. Kuulemma vielä ystävällisiä ja rentoja. Mitä tä...

Meidän matka
Kuusi maata (plus kaksi itsehallintoaluetta) ja hiukan yli viisi kuukautta reissua takana Aasiassa. Asiatrekblog ja me teemme nyt syrjähypypyn hiukan reiluksi yhdeksäksi viikoksi pois Aasian ihmeellisyyksistä. Vuorossa ovat Australia ja Uusi-Seelanti. Palaa...

Kuala Lumpur
Jätimme aamupäivällä Cameron Highlandsin taaksemme ja suuntasimme bussilla Malesian pääkaupunkiin, Kuala Lumpuriin. Täytyy muuten mainita, että malesialaiset bussit ovat mahtavia. Niissä on leveät jalkatuilla varustetut penkit. Tilaa ja mukavuutta on. Erity...

Cameron Highlands
Olimme perillä Cameron Highlandsissa muutaman tunnin myöhempään kun luulimme. Pilkkopimeässä bussilla mutkiteltu vuoristotie oli melkoisen mielenkiintoinen matkakokemus. Takana olevalle miehelle tuli paha olokin. Me emme kumpikaan onneksi matkapahoinvoinnis...

Singapore
Ainon naputtelu tuotti tulosta ja saimme Singaporesta ihka ensimmäisen couchsurfing-paikkamme. Saavuttuamme lentokentälle nostimme rahaa, hörppäsimme kahvit ja otimme taksin Andrewn ja Pelen luo. Hieman mietitytti mitä tulevan pitää. Vastassa oli ihanan yst...