Profile cover photo
Profile photo
Dato' Rusly Abdullah
133 followers -
Amalan Kesogehan warisan Kiyai
Amalan Kesogehan warisan Kiyai

133 followers
About
Posts

Post has attachment
JOM BELAJAR URUT STROK DAN DIABETES
JOM BELAJAR URUT STROK DAN DIABETES . Persatuan pengamal Stimulaterapi Malaysia (Pestimal) telah melancarkan satu program khas 4M mulai tahun 2018 iaitu: Mendekati Mesra Membantu Memulihkan kehidupan Khusus untuk para penderita Strok dan diabetes di negara ...
Add a comment...

Post has attachment
**
SILENT MILLIONAIRE FUNNEL. . Bagaimana nak jual produk yang "ghaib" (invisible)? Misalnya khidmat urut batin. Ia harus gunakan Funnel khusus. Maka usahawan terapi kena belajar membina Funnel sendiri. Alhamdulillah dalam kelas Stimulaterapi di KB semalam par...
Add a comment...

Post has attachment
**
DATO', MACAM MANA NAK LARISKAN PERNIAGAAN NASI LEMAK SAYA? Nasi Lemak awak ada berapa pilihan lauk? 3 je Dato'. Kalau rajin sikit adalah dalam 5 lauk saya buat. Kalau macam tu jadikan 25 lauk. Eh biar betul Dato'. 5 lauk pun saya dah tak larat. Ini kan pula...
KURSUS MASAKAN CHEF LI 2016
KURSUS MASAKAN CHEF LI 2016
chefli-jutawansenyap.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
**
Suatu waktu dulu, saya pernah terpuruk ibarat kain yang buruk. Akibat dari bisnes yg gagal total. Lalu jadi seorang muflis yg dijauhi rakan dan taulan. Orang orang yang kita kenal tiba tiba menjadi sangat asing. Percakapan mereka sudah tidak lagi mesra. Bah...
KURSUS MASAKAN CHEF LI 2016
KURSUS MASAKAN CHEF LI 2016
chefli-jutawansenyap.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Suatu waktu dulu, saya pernah terpuruk ibarat kain yang buruk. Akibat dari bisnes yg gagal total. Lalu jadi seorang muflis yg dijauhi rakan dan taulan. Orang orang yang kita kenal tiba tiba menjadi sangat asing. Percakapan mereka sudah tidak lagi mesra. Bahasa tubuh mereka nampak macam nak cepat menghindar dari kita. Kita mendekati mereka bingkas pergi.

Pak guru memujuk. "Ya udah nak Rusli. Kalau manusia nggak mahu bersahabat dengan kamu lupakan dulu mereka. Bereskan dulu pekerjaan kamu. Nanti suatu waktu mereka yg tersipu sipu mencari kamu".

Sesungguhnya, mereka bukan lah sahabat yang penting. Sahabat kamu yg paling penting sekarang adalah Allah dan seluruh isi alamNya. Allah tidak pernah meninggalkan kamu. Begitu juga Alam ini.

Justeru sahabat anda yang utama adalah yg tetap bersama kamu ketika kamu bertungkus lumus mengerjakan usaha kamu sekarang ini.

Contoh, krn kamu skrg lagi ngerjain Burger maka semua mesin alatan perkakasan bahkan bahan bakunya adalah sahabat kamu yg sebenarnya. Inilah sahabat yg akan membawa kamu ke puncak sukses.

Nah! Setiap hari, kamu harus bicara dgn mereka. Bicarakan apa yang akan kamu kerjakan bersama mereka.

Setelah itu saya tidak lagi terhegeh hegeh mendatangi kawan2 yang dah tak mcm kwn, saya kini lebih banyak bercakap dgn pokok2, van, mesin, alatan pemprosesan dan bahan mentah.

Bila ada peluang saya akan memencilkan diri di masjid atau di hutan rekreasi. Berbicara dengan alam burung burung dan tumbuhan.

Dari situ, saya mendapat energy dalaman yang sangat luar biasa. Saya mendapat kata2 inspirasi dan panduan dari suara ghaib. Hubungan saya dengan alatan bisnes saya amat unik dan istimewa. Seolah olah mereka bercakap cakap dengan saya.
Sbb itu saya sering terlihat berbual-bual seorang diri. Bagi orang lain saya dianggap sudah mereng.

Akhirnya saya berjaya membayar semua hutang saya dan mula membeli properti. Rakan yang dulunya menghindar kini datang kembali dgn hamburan kata kata pujian.

Ramai yang bertanya tentang apa yang saya lakukan dalam masa era terpuruk dulu. Bila saya tulis buku dan cerita tentang energi ramai pula yang meremehkan kan cerita saya sebagai dongeng. Atau dgn istilah pseudo sciences.
Terpulanglah kau orang nak kata apa. Cerita dongeng ke pseudo sciences ke.

Saya mampu keluar dari kemelut yg dasyat itu dgn ilmu pseudo sciences inilah. Bukan add math. Bukan physic atau disiplin ilmu yang dibanggakan
oleh orang2 sains tulen yang ghairah mengecam orang.

Jangan dengar sangat motivasi Kamikaze.
Maksudnya, baru dengar motivasi dua tiga sesi, baru baca buku yg menyentap, lalu teruja dengan skema canggih (dgn janji pendapatan bulanan lima angka) terus berhenti kerja. Saya tidak pernah (dlm motivasi saya) mencadangkan sesiapa berhenti kerja. Lebih lebih lagi dua dua suami isteri berhenti serentak. Jangan mencurahkan air di tempayan hanya kerana dengar guruh di langit. Jangan yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran.
Pak guru saya bilang:
"Tidak kira bisnes apa yang anda akan ceburi, lihat sisi jeleknya dulu dong".
Tanyakan potensinya dgn yg benar benar ahli.
Kemudian siapkan 7 langkah pragmatik. Apa akan aku lakukan jika projek ini gagal total. Dan apakah 7 akibat yang mungkin terjadi kepada diri anda dan keluarga akibat kegagalan tersebut.
Jika anda tidak sanggup menerima akibatnya. Baik ambil jalan yg betul2 selamat. Iaitu ceburi bisnes yg boleh dilakukan tanpa berhenti kerja.
Menyesal dulu pendapatan menyesal kemudian tidak berguna

Sekarang saya nak tengok berapa ramai yang minat nak tahu prospek bidang bidang bisnes kearah jutawan senyap. Cer komen sikit..😉Tarikh Prebiu percuma tentang program latihan Chef usahawan.

14.7. 2017 hari jum'at di wisma Dato'Rusly wakaf Che yeh kota Bharu. Jam 8.30mlmsampai pukul 11.00 mlm

Sertai lah program Jutawan. Senyap Dato Rusly untuk kita lakukan pembedahan metafizik. Membuang bibit malas yg beralas dlm diri kita. Kemudian kita implant pula bibit rajin berani dan istiqamah dalam jiwa kita.

Tempahlah kerusi jutawan anda skrg untuk;
Kota Bharu DI Wisma Dato Rusly .

.Contact utk pendaftran,
sms/ WHATSAPP;
nama,i/c.program.dan lokasi ke 0133319624
Photo
Add a comment...

Post has attachment
Pak guru saya bilang:
"Tidak kira bisnes apa yang anda akan ceburi, lihat sisi jeleknya dulu dong".
Tanyakan potensinya dgn yg benar benar ahli.
Kemudian siapkan 7 langkah pragmatik. Apa akan aku lakukan jika projek ini gagal total. Dan apakah 7 akibat yang mungkin terjadi kepada diri anda dan keluarga akibat kegagalan tersebut.

Jika anda tidak sanggup menerima akibatnya. Baik ambil jalan yg betul2 selamat. Iaitu ceburi bisnes yg boleh dilakukan tanpa berhenti kerja.
Menyesal dulu pendapatan menyesal kemudian tidak berguna

Sekarang saya nak tengok berapa ramai yang minat nak tahu prospek bidang bidang bisnes kearah jutawan senyap. Cer komen sikit..😉Tarikh Prebiu percuma tentang program latihan Chef usahawan.

14.7. 2017 hari jum'at di wisma Dato'Rusly wakaf Che yeh kota Bharu. Jam 8.30mlmsampai pukul 11.00 mlm

Sertai lah program Jutawan. Senyap Dato Rusly untuk kita lakukan pembedahan metafizik. Membuang bibit malas yg beralas dlm diri kita. Kemudian kita implant pula bibit rajin berani dan istiqamah dalam jiwa kita.

Tempahlah kerusi jutawan anda skrg untuk;
Kota Bharu DI Wisma Dato Rusly .

.Contact utk pendaftran,
sms/ WHATSAPP;
nama,i/c.program.dan lokasi ke 0133319624 / 011-19990747
Photo
Add a comment...

Suatu waktu dulu, saya pernah terpuruk ibarat kain yang buruk. Akibat dari bisnes yg gagal total. Lalu jadi seorang muflis yg dijauhi rakan dan taulan. Orang orang yang kita kenal tiba tiba menjadi sangat asing. Percakapan mereka sudah tidak lagi mesra. Bahasa tubuh mereka nampak macam nak cepat menghindar dari kita. Kita mendekati mereka bingkas pergi.

Pak guru memujuk. "Ya udah nak Rusli. Kalau manusia nggak mahu bersahabat dengan kamu lupakan dulu mereka. Bereskan dulu pekerjaan kamu. Nanti suatu waktu mereka yg tersipu sipu mencari kamu".

Sesungguhnya, mereka bukan lah sahabat yang penting. Sahabat kamu yg paling penting sekarang adalah Allah dan seluruh isi alamNya. Allah tidak pernah meninggalkan kamu. Begitu juga Alam ini.

Justeru sahabat anda yang utama adalah yg tetap bersama kamu ketika kamu bertungkus lumus mengerjakan usaha kamu sekarang ini.

Contoh, krn kamu skrg lagi ngerjain Burger maka semua mesin alatan perkakasan bahkan bahan bakunya adalah sahabat kamu yg sebenarnya. Inilah sahabat yg akan membawa kamu ke puncak sukses.

Nah! Setiap hari, kamu harus bicara dgn mereka. Bicarakan apa yang akan kamu kerjakan bersama mereka.

Setelah itu saya tidak lagi terhegeh hegeh mendatangi kawan2 yang dah tak mcm kwn, saya kini lebih banyak bercakap dgn pokok2, van, mesin, alatan pemprosesan dan bahan mentah.

Bila ada peluang saya akan memencilkan diri di masjid atau di hutan rekreasi. Berbicara dengan alam burung burung dan tumbuhan.

Dari situ, saya mendapat energy dalaman yang sangat luar biasa. Saya mendapat kata2 inspirasi dan panduan dari suara ghaib. Hubungan saya dengan alatan bisnes saya amat unik dan istimewa. Seolah olah mereka bercakap cakap dengan saya.
Sbb itu saya sering terlihat berbual-bual seorang diri. Bagi orang lain saya dianggap sudah mereng.

Akhirnya saya berjaya membayar semua hutang saya dan mula membeli properti. Rakan yang dulunya menghindar kini datang kembali dgn hamburan kata kata pujian.

Ramai yang bertanya tentang apa yang saya lakukan dalam masa era terpuruk dulu. Bila saya tulis buku dan cerita tentang energi ramai pula yang meremehkan kan cerita saya sebagai dongeng. Atau dgn istilah pseudo sciences.
Terpulanglah kau orang nak kata apa. Cerita dongeng ke pseudo sciences ke.

Saya mampu keluar dari kemelut yg dasyat itu dgn ilmu pseudo sciences inilah. Bukan add math. Bukan physic atau disiplin ilmu yang dibanggakan
oleh orang2 sains tulen yang ghairah mengecam orang.

Jangan dengar sangat motivasi Kamikaze.
Maksudnya, baru dengar motivasi dua tiga sesi, baru baca buku yg menyentap, lalu teruja dengan skema canggih (dgn janji pendapatan bulanan lima angka) terus berhenti kerja. Saya tidak pernah (dlm motivasi saya) mencadangkan sesiapa berhenti kerja. Lebih lebih lagi dua dua suami isteri berhenti serentak. Jangan mencurahkan air di tempayan hanya kerana dengar guruh di langit. Jangan yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran.
Pak guru saya bilang:
"Tidak kira bisnes apa yang anda akan ceburi, lihat sisi jeleknya dulu dong".
Tanyakan potensinya dgn yg benar benar ahli.
Kemudian siapkan 7 langkah pragmatik. Apa akan aku lakukan jika projek ini gagal total. Dan apakah 7 akibat yang mungkin terjadi kepada diri anda dan keluarga akibat kegagalan tersebut.
Jika anda tidak sanggup menerima akibatnya. Baik ambil jalan yg betul2 selamat. Iaitu ceburi bisnes yg boleh dilakukan tanpa berhenti kerja.
Menyesal dulu pendapatan menyesal kemudian tidak berguna

Sekarang saya nak tengok berapa ramai yang minat nak tahu prospek bidang bidang bisnes kearah jutawan senyap. Cer komen sikit..😉Tarikh Prebiu percuma tentang program latihan Chef usahawan.

14.7. 2017 hari jum'at di wisma Dato'Rusly wakaf Che yeh kota Bharu. Jam 8.30mlmsampai pukul 11.00 mlm

Sertai lah program Jutawan. Senyap Dato Rusly untuk kita lakukan pembedahan metafizik. Membuang bibit malas yg beralas dlm diri kita. Kemudian kita implant pula bibit rajin berani dan istiqamah dalam jiwa kita.

Tempahlah kerusi jutawan anda skrg untuk;
Kota Bharu DI Wisma Dato Rusly .

.Contact utk pendaftran,
sms/ WHATSAPP;
nama,i/c.program.dan lokasi ke 0133319624




Add a comment...

Post has attachment
**
KURSUS PENGURUSAN RESTORAN KATERING.   Benarkah di mana lokasi restoran anda kini tidak penting? Ya! Dengan adanya teknologi GPS, Google Map Dan waze. Lokasi restoran tidak harus bertumpu di bandar. Lokasi di ceruk2 kampung, di daerah hulu dan terpencil pun...
KURSUS MASAKAN CHEF LI 2016
KURSUS MASAKAN CHEF LI 2016
chefli-jutawansenyap.blogspot.my
Add a comment...

Post has attachment
90% ANDA TIADA SIMPANAN LEBIH RM20RIBU!
90% anda tidak mempunyai simpanan kecemasan.
Segelintir yang ada buku akaun pula tidak mempunyai simpanan tidak melebihi RM20.000.00 simpanan.
Ini tidak menjadikan majority orang melayu hidup dalam keadaan amat genting dari segi kewangan. ibarat telur dihujung tanduk. mereka tidak cukup bersedia untuk menghadapi sebarang tragedi kehidupan yang membabitkan kewangan, terutama yang diluar jangka.
Selama ini hanya institusi kewangan yang berkempen "mari menabung", Kali ini sebuah gagasan iaitu MDK bebas tanpa kepentingan, mengajak rakyat menabung demi masa depan mereka sendiri.
PELAJARI DAN PRAKTIKKAN STRATEGI MENABUNG DARI KOSONG SAMPAI RM1JUTA.
Dato' Hj Rusly Mentor Jutawan Senyap telah memberikan 2 pilihan bidang business dengan strategi & rancangan yang mantap dan terbukti boleh dicontohi dan berhasil.
Ramai yang telah berjaya sehingga boleh buat tabungan yang banyak tidak di sangka-sangka, Semua strategi TABUNGAN diceritakan dlm buku-buku terbaharu ini.
Dapatkan sekarang kerana ia
TIDAK DIJUAL KEDAI BUKU. Ia boleh dibeli dari pengedar Galery Buku Motivasi Dato Rusly Abdollah.
☛ Anda yang BERMINAT untuk mendapakan 3 BUKU @ 2 BUKU Dato' Chef Li boleh hubungi kami GALERI Buku Motivasi Dato Rusly, melalui WHATSAPP. Penghantaran Seluruh Malaysia, Brunei & Singapura.
.
✆✆ UNTUK ORDER / PERTANYAAN 3 BUKU DATO' Chef Li✆✆
.
☏ WHATSAPP "Buku Dato' + Nama ANDA" ke +6013 - 3319624 ☏
.
☏ WHATSAPP "Buku Dato' + Nama ANDA" ke +6013 - 3319624 ☏
.
☏ WHATSAPP "Buku Dato'+ Nama ANDA" ke +6013 - 3319624☏
☺SIAPA ? YANG MESTI MEMILIKI BUKU TERBAHARU DATO DR HJ RUSLY @ DATO' CHEF LI
================================
.
✔ (1) ANDA yang INGIN UBAH & TRANSFORMASI DIRI pada tahun 2016 untuk DIRI SENDIRI, IBUBAPA, ISTERI, SUAMI , ANAK-ANAK TERSAYANG yang masih kecil atau untuk UBAH SENARIO EKONOMI KELUARGA ANDA.
.
✔ (2) ANDA sedang tercari-cari cara untuk memulakan BISNES? Atau Mencari Bisnes kecil boleh dimuakan dari RUMAH? Dah cuba macam-macam bisnes tetapi semua tak jadi, GAGAL dipertengahan jalan. Mencari bisnes yg MERDEKA dan SERASI dengan ANDA. Bila bisnes SERASI, Kita ASYIK lakukannya walau RIBUT melanda kita TETAP PERTAHANKAN sehingga kita.
.
✔ (3) ANDA yang SUSAH SANGAT BUAT SIMPANAN DUIT hasil bekerja atau berniaga dah lama. TETAPI TIADA SIMPANAN LANGSUNG.... walaupun dah berniaga lebih 5 - 15 tahun. BAHAYA jika anda masih belum ada SIMPANAN atau TABUNGAN sehingga kini.
Mulakan langkah anda.
Komen "saya nak inspirasi dato" kemudian whatsapp "Buku Dato' + Nama ANDA" ke +6013 - 3319624
Photo
Add a comment...

Post has attachment
**
90% ANDA TIADA SIMPANAN LEBIH RM20RIBU! 90% anda tidak mempunyai simpanan kecemasan. Segelintir yang ada buku akaun pula tidak mempunyai simpanan tidak melebihi RM20.000.00 simpanan. Ini tidak menjadikan majority orang melayu hidup dalam keadaan amat gentin...
KURSUS MASAKAN CHEF LI 2016
KURSUS MASAKAN CHEF LI 2016
chefli-jutawansenyap.blogspot.my
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded