Profile cover photo
Profile photo
eija Ija
19 followers
19 followers
About
Posts

KISAH KELAKAR...

Kat bawah nii ada satu kisah kelakor yang diciterkan oleh seorang perempuan yang hanya mengenalkan dirinya sebagai Bedah Redah! Cerita dia gini... 

Sebagai seorang kakitangan kerajaan... bila hari jemaat saja aku suka 
balik rumah.. pasal masa rehat dia panjang. Tapi hari Jemaat tu hujan 
dengan lebatnya... So. Aku tumpang officemate aku sampai depan 
rumah. Rumah aku ni berbukit sikit... Sebelum turun.. akak tu janji nak ambil aku pukul 2.30 petang... 

Hujan kat luar masih lagi lebat... jam hampir ke 2.30 petang.. aku 
mandi dan sembahyang.... lepas tu bersiap siap tunggu akak tadi datang 
ambil aku. Jam dah pukul 2.35 aku dah risau.. mana akak ni.. tak sampai 
sampai lagi...office masuk pukul 2.45 petang. 

Tunggu punya tunggu.. hah.. yang dinanti sudah pun tiba!!!! kereta 
proton warna cokelat matelik pun berenti kat depan rumah aku. Hujan 
punyerlah lebat... so aku ambil surat kabo lipat tebal tebal takut 
tudung aku basah...lepas kunci pintu.. aku terus berlari turun... 
pasal rumah aku berbukit.. aku kena berlari hati hati.. 

Sampai saja kat kereta... aku tak tunggu lagi.. terus bukak pintu dan 
duduk kat tempat sebelah pemandu.. Tapi Kenapa akak tu tak jalan. 
Aku toleh kat sebelah... lah... rupanya orang lain!!!! Aku tengok orang 
tu.. orang tu tengok aku.... Mulut orang tu siap ternganga lagi... 

Ish... siapa ni?! bagaimana aku boleh silap ni... habis tu.. kat luar 
ujan lebat.. takkan aku nak keluar.. aku dengan muka macam kerang 
busuk berkata,"Err.. bang boleh tulung hantar kat UTM tak?" 

Abang tu pun... tak jawap apa-apa agaknya pasal masih tergamam lagi.. 
terus angguk. 

Sepanjang perjalanan aku diam... abang tu pun diam... masing masing 
masih gabra lagi.. Aku lagi lah gabra. EnTah kereta sapa saja aku main 
redah. Aku malu.. bengang.. rasa muka aku dah di tepek-tepek dengan 
taik... Aku berdoa semoga aku pengsan masa tu.. tapi sayang.. aku tak 
pengsan pun. 

Bila sampai kat destinasi... aku pun turun... lepas ucap terima kasih. 
Sampai kat opis aku tunggu kakak yang sepatutnya ambil aku. Bila 
kakak tu sampai dia tanya aku, 

"Pergi naik apa? Kenapa tak tunggu?" 

Maka aku citalah peristiwa yang sadis tu.... Ya Allah.. kakak tu 
punyerlah gelak gila kat aku... Ishhh!!! Sungguh memalukan. Tapi itu 
cerita 3tahun lepas... sekarang ni... Abang yang aku tumpang tu.. dah 
jadi suami aku He..he..he.. 

Kekadang bila ingat balik.. ish.. malu sungguh. Suami aku pun kata 
masa tu dia ingat aku nak rompak dia.... he..he.he.he. Aku pun tanya 
Kenapa masa tu dia berenti kat depan rumah aku... Then.. dia kata 
dia nak ambil beg duit kat seat belakang tu pasal dia berenti. Tapi tau tau aku pulak yang masuk..... He..he..he.. sampai sekarang ni.. dia masih ejek aku lagi pasal perisitwa kurang tu... 

Tapi kalau peristiwa tu tak berlaku. Maybe aku tak jumpa lagi suami 
aku yang sowang ini? ihiks!! 

So, moral daripada cerita ni : tumpang saja mana-mana balak yang ada kereta untung2 
boleh buat laki.... miahahaaa 
 

  utk lelaki..tumpang je mana2 aweks yg berenti..kalau cun buat bini..kalau tak pun buat save duit..hehe - ni aku yg nokok tambah... 
Add a comment...

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment

Post has shared content
Add a comment...

kata emak,KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang..
kata abah,KAWAN tu umpama bunga ros,dipandang cantik,dipegang sakit...
kata atuk,KAWAN tu seperti air terus mengalir...
kata nenek,KAWAN tu bak bulan,dipuja dan disanjung tp nun jauh disana...
kata sedara,KAWAN tu mcm makanan,kawan makan kawan...
kata abang,KAWAN tu seperti lembu,mengikut saja apa yang dikata..
kata kakak,KAWAN tu tak ubah mcm durian,bau je busuk tp sedap dimakan..
kata adik,KAWAN tu mcm biskut,kejap ada..kejap tak ada...
kata aku plak.....tak kisah la KAWAN tu ibarat lebah ke,umpama bunga ros ke,seperti air ke.bak bulan ke,mcm makanan ke,seperti lembu ke,mcm durian ke,mcm biskut ke...dia tetap KAWAN ku....
nak tahu knp?????
sebab...sekali aku dah KAWAN dgn dia...selamanya dia tetap KAWAN aku....
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded