Profile cover photo
Profile photo
Nurul Syafiqah
~ Aurora Langit Biru ~
~ Aurora Langit Biru ~
About
Nurul's posts

Post has attachment
MINI NOVEL: PLUVIOPHILE (BAB 7)
“ KORANG !! Tunggu kejap.” Hail sudah tercungap-cungap mengejar Tiana dan Risha yang seolah-olah
ingin melarikan diri dari dia.             “Risha! Tiana! Sekejaplah, saya nak
tanya ni.” Akhirnya dua sekawan itu mati langkah bila Hail sudah menahan
langkah ...

Post has attachment
MINI NOVEL: PLUVIOPHILE (BAB 6)
“KAU declare dengan Hail ke babe ?”             “Mana ada declare , aku kan benci dengan lelaki.” Tiana ketawa. Hailah Aira
ini, kejam betul jawapannya.             “Bukan apa Aira, aku tengok sejak
akhir-akhir ni kau rapat semacam je dengan dia. Ke mana ka...

Post has attachment
MINI NOVEL: PLUVIOPHILE (BAB 5)
“TIANA…”             Tiana terus mendekatkan wajahnya
pada Aira saat gadis itu sudah sedar. Digenggamnya erat tangan dingin Aira
sebelum dia hadiahkan sebuah senyuman buat gadis itu. Kalau bisa, dia mahu
berkongsi kekuatannya pada gadis ini. Sungguh dia kag...

Post has attachment
MINI NOVEL: PUVIOPHILE (BAB 4)
“ALA Aira jomlah kita ikut camping ni. At least hilang juga stress kita
menghadap assignment yang berlambak
tu. Lagipun boleh juga kita tenangkan fikiran sebelum minggu exam . Yalah kan, bulan depan kan kita
dah nak exam .” Pujuk Risha pula.
Keras betul hat...

Post has attachment
MINI NOVEL: PLUVIOPHILE (BAB 3)
TINGKAP bilik dibuka. Dibiarkan angin malam menerbos masuk ke dalam kamarnya. Tiana
yang juga menjadi rakan sebiliknya sudah tidur seawal pukul 11 lagi. Katanya
penat membuat tugasan tanpa henti. Aira pandang nasi yang dibungkuskan oleh
Tiana. Masih tidak t...

Post has attachment
MINI NOVEL: PLUVIOPHILE (BAB 3)
TINGKAP bilik dibuka. Dibiarkan angin malam menerbos masuk ke dalam kamarnya. Tiana
yang juga menjadi rakan sebiliknya sudah tidur seawal pukul 11 lagi. Katanya
penat membuat tugasan tanpa henti. Aira pandang nasi yang dibungkuskan oleh
Tiana. Masih tidak b...

Post has attachment
MINI NOVEL: PLUVIOPHILE (BAB 2)
AIRA menggagau beg sandangnya mencari kalau-kalau ada payung yang disimpan di dalam
beg. Namun hampa, hanya dompet, telefon, buku latihan dan pen saja yang
disimpan di dalam beg. Sesekali dia menjeling ke kiri dan kanan sebelum dia
berlari anak menuju ke st...

Post has attachment
MINI NOVEL: PLUVIOPHILE ( BAB 1)
LARIANNYA semakin
perlahan. Sesekali matanya melilau mencari susuk tubuh yang sedang dicarinya
tika ini. Nafasnya sudah tercungap-cungap. Semput. Sesekali dia terbatuk kecil
sambil mengerutkan dahinya. Perutnya terasa senak tatkala ini. Rintik peluh
yang me...

Post has attachment
Namun Engkau Tahu
“MEMALUKAN!  Eh
kau tu cuma anak angkat aje tau dekat rumah ni dan berani-berani ya kau buat
onar dalam keluarga aku ni?! Sebab kaulah mama jatuh sakit dan sebab kau
jugalah aku ni tak ubah macam anak terbiar dekat rumah ni kau tahu?! Tak, kau
tak akan tahu...

Post has attachment
AWAK, JANGAN PERGI!
“SIAPA BAGI?” Mia tersengih padaku sambil jungkit bahu. Keluhan berat aku lepaskan, sejambak
bunga mawar merah aku pandang dengan berjuta persoalan. Memang dalam hidup, tak
semua soalan ada jawapan. Aku tak tahu tapi itulah yang sentiasa berada dalam
fikira...
Wait while more posts are being loaded