Profile

Cover photo
Saharul Nizam
Lives in Felda Purun, Bera pahang
12 followers|2,387,511 views
AboutPostsPhotosYouTube

Stream

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Bukan waktunya..
Assalam... Dah tahu musim hujan, keknya masih berharap untuk ke tepian sungai di Hulu Bera. Sebabnya jangkaan kawasan untuk tahan jaring masih boleh dilakukan . Rupa2nya sangkaan meleset, air sungai yang dah sedia besar dan ditambah dengan curahan hujan seb...
 ·  Translate
Assalam... Dah tahu musim hujan, keknya masih berharap untuk ke tepian sungai di Hulu Bera. Sebabnya jangkaan kawasan untuk tahan jaring masih boleh dilakukan . Rupa2nya sangkaan meleset, air sungai yang dah sedia besar...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Sekadar masuk dan keluar hutan aje
Aslm... Targetnya nak tahan jaring di Jeram Hulu Bera sambil memburu kijang di lokasi hutan sempadan Muadzam Shah. Mengikut pelan laluan yang ada rodong pernah pergi situ, ikan sebarau dan baung memang banyak..apatah lagi kesan tapak kaki binatang buruan. P...
 ·  Translate
Aslm... Targetnya nak tahan jaring di Jeram Hulu Bera sambil memburu kijang di lokasi hutan sempadan Muadzam Shah. Mengikut pelan laluan yang ada rodong pernah pergi situ, ikan sebarau dan baung memang banyak..apatah la...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Keghairahan memburu terbul sekali lagi..
Assalam... Ptg khamis baru ni, kome pegi kali kedua berkubang di paya blok D tahan jaring memburu terbul. Pagi tadi sekali lagi kome menjelajah kawasan situ dengan harapan dapat terbul yang bersaiz A++. Alhamdulillah.....memang tak menghampakan, walaupun pa...
 ·  Translate
Assalam... Ptg khamis baru ni, kome pegi kali kedua berkubang di paya blok D tahan jaring memburu terbul. Pagi tadi sekali lagi kome menjelajah kawasan situ dengan harapan dapat terbul yang bersaiz A++. Alhamdulillah...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Lubuk terbul
Assalam.. lama tak update blog..dah usang jadinya.. Cerita ptg tadi ngikut rodong2 pegi tahan jaring di lubuk terbul. Kawasan paya besar blok D Purun memang terkenal dengan isi alamnya yang pelbagai spesis. Tapi kali ini, terbul memang banyok. bapok terbul ...
 ·  Translate
Assalam.. lama tak update blog..dah usang jadinya.. Cerita ptg tadi ngikut rodong2 pegi tahan jaring di lubuk terbul. Kawasan paya besar blok D Purun memang terkenal dengan isi alamnya yang pelbagai spesis. Tapi kali ini, ter...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Kursus dan santai
Assalam.... Lama dah tak update blog...kesibukan masa ditambah dengan kemalasan berganda serta ditokok pulak takde cerite menarik untuk dipaparkan. Kebetulan minggu lepas koi ade mengikuti program Pusat Kokurikulum daerah Bera berkursus di kawasan yg langsu...
 ·  Translate
Assalam.... Lama dah tak update blog...kesibukan masa ditambah dengan kemalasan berganda serta ditokok pulak takde cerite menarik untuk dipaparkan. Kebetulan minggu lepas koi ade mengikuti program Pusat Kokurikulum daer...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Jeep Cherokee untuk dijual di daerah Bera, Pahang .
Assalam... Pemilik Jeep ini berhasrat hendak menjual Jeep Cherokee yang dibeli drpd koi dulu. Harga ditawarkan RM12000 sahaja. Semua ditanggung pembeli dan kalau betul caranya, rundingan harga boleh dibuat lagi. Tahun buatan 1996 dan regester tahun 1997. Me...
 ·  Translate
Assalam... Pemilik Jeep ini berhasrat hendak menjual Jeep Cherokee yang dibeli drpd koi dulu. Harga ditawarkan RM12000 sahaja. Semua ditanggung pembeli dan kalau betul caranya, rundingan harga boleh dibuat lagi. Tahun ...
1
Add a comment...
Have him in circles
12 people
strellio syde's profile photo
Arnida Mohd Ariff's profile photo
Resti Junior's profile photo
Live Laugh Love Garden Santai Weddings's profile photo
angga setiawangsa's profile photo
Sinta Hwa's profile photo
Wan Ryan's profile photo
Harys Syamiel's profile photo
ukhty dhewi's profile photo

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Kunjungan ke Jeram Terapai kali kedua
Assalam... Setelah berpakat2 dengan ahli kelab timbul, cadangan mencari ikan tengas di Jeram Terapai yang mana kome pernah pergi ke situ pada tahun 2013 lalu.. ( rujuk posting lalu) .  Harapan kome seramai 9 orang bertolak jam 2.30 petang semalam dan dijang...
 ·  Translate
Assalam... Setelah berpakat2 dengan ahli kelab timbul, cadangan mencari ikan tengas di Jeram Terapai yang mana kome pernah pergi ke situ pada tahun 2013 lalu..( rujuk posting lalu).  Harapan kome seramai 9 orang bertola...
1
Wan Ryan's profile photo
 
Rindu nak mandi air terjun terapai
 ·  Translate
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Sekali lagi..
Asslam... Ptg Khamis baru ni, sekali lagi ke paya yang sama keknye kali ni pegi dengan Rizal rodong satu sekolah.. Sebelum tu ada rodong yang pegi pagi rabu tu beritahu ikan dah takde, kesnye hampir sepagi tahan jaring sambil guna serkap, toh berape ekor je...
 ·  Translate
Asslam... Ptg Khamis baru ni, sekali lagi ke paya yang sama keknye kali ni pegi dengan Rizal rodong satu sekolah.. Sebelum tu ada rodong yang pegi pagi rabu tu beritahu ikan dah takde, kesnye hampir sepagi tahan jaring...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Sekali lagi memburu terbul ...
Assalam... Salah sorang rodong yang jadi incas kome  kat situ. Memandangkan paya yang kome pegi dahulunye mewoh dengan terbul, petang tadi koi sekali lagi numpang rodong2 melaksanakan aktiviti berkubang dalam paya sambil menahan jaring.  Selepas hari ahad d...
 ·  Translate
Assalam... Salah sorang rodong yang jadi incas kome  kat situ. Memandangkan paya yang kome pegi dahulunye mewoh dengan terbul, petang tadi koi sekali lagi numpang rodong2 melaksanakan aktiviti berkubang dalam paya sambil men...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Kenapa pilih Shah Homestay .
Assalam.... Soalan Kenapa pilih Shah Homestay sebagai penginapan harian sedangkan banyak lagi homestay yang beroperasi di kawasan Temerloh ? Jawapan 1. Rumah besar ( Semi D ) 2. Parking kereta selesa dan tidak mengganggu jiran berhampiran. 3. Kelengkapan as...
 ·  Translate
Assalam.... Soalan Kenapa pilih Shah Homestay sebagai penginapan harian sedangkan banyak lagi homestay yang beroperasi di kawasan Temerloh ? Jawapan 1. Rumah besar ( Semi D ) 2. Parking kereta selesa dan tidak mengganggu jira...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Mencari barang hutan
Assalam... Kebetulan cuti sekolah ni, takde bende nak buat, rodong ngajok ke kawasan kebun getah lama keknya baru ditoreh mencari barang hutan yg bermain kat situ. Sambil2 berkhemah, jenguk2 jugak paya kat situ, popalih....banyoknye ikan paya nangkak...lalu...
 ·  Translate
Assalam... Kebetulan cuti sekolah ni, takde bende nak buat, rodong ngajok ke kawasan kebun getah lama keknya baru ditoreh mencari barang hutan yg bermain kat situ. Sambil2 berkhemah, jenguk2 jugak paya kat situ, popalih...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Mengejar seluang
Assalam... Minggu lepas, tempat yg sama kome pergi sekali lagi tahan jaring. Kali ni jaring seluang dan jaring saiz xxl. keknya kali ni kome berdua je sebab rodong lain ade hal belaka. Kawasan air yg semakin hendak kering adalah masa yg sesuai ngaruk ngalau...
 ·  Translate
Assalam... Minggu lepas, tempat yg sama kome pergi sekali lagi tahan jaring. Kali ni jaring seluang dan jaring saiz xxl. keknya kali ni kome berdua je sebab rodong lain ade hal belaka. Kawasan air yg semakin hendak ker...
1
Add a comment...
People
Have him in circles
12 people
strellio syde's profile photo
Arnida Mohd Ariff's profile photo
Resti Junior's profile photo
Live Laugh Love Garden Santai Weddings's profile photo
angga setiawangsa's profile photo
Sinta Hwa's profile photo
Wan Ryan's profile photo
Harys Syamiel's profile photo
ukhty dhewi's profile photo
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
Felda Purun, Bera pahang
Previously
Triang
Links
Contributor to
Work
Occupation
Guru di Sk Felda Purun, Triang, Pahang DM
Skills
Mengajar
Basic Information
Gender
Male