Profile

Cover photo
Saharul Nizam
Lives in Felda Purun, Bera pahang
9 followers|1,917,740 views
AboutPostsPhotosYouTube

Stream

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Sekali lagi..
Asslam... Ptg Khamis baru ni, sekali lagi ke paya yang sama keknye kali ni pegi dengan Rizal rodong satu sekolah.. Sebelum tu ada rodong yang pegi pagi rabu tu beritahu ikan dah takde, kesnye hampir sepagi tahan jaring sambil guna serkap, toh berape ekor je...
 ·  Translate
Asslam... Ptg Khamis baru ni, sekali lagi ke paya yang sama keknye kali ni pegi dengan Rizal rodong satu sekolah.. Sebelum tu ada rodong yang pegi pagi rabu tu beritahu ikan dah takde, kesnye hampir sepagi tahan jaring...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Sekali lagi memburu terbul ...
Assalam... Salah sorang rodong yang jadi incas kome  kat situ. Memandangkan paya yang kome pegi dahulunye mewoh dengan terbul, petang tadi koi sekali lagi numpang rodong2 melaksanakan aktiviti berkubang dalam paya sambil menahan jaring.  Selepas hari ahad d...
 ·  Translate
Assalam... Salah sorang rodong yang jadi incas kome  kat situ. Memandangkan paya yang kome pegi dahulunye mewoh dengan terbul, petang tadi koi sekali lagi numpang rodong2 melaksanakan aktiviti berkubang dalam paya sambil men...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Kenapa pilih Shah Homestay .
Assalam.... Soalan Kenapa pilih Shah Homestay sebagai penginapan harian sedangkan banyak lagi homestay yang beroperasi di kawasan Temerloh ? Jawapan 1. Rumah besar ( Semi D ) 2. Parking kereta selesa dan tidak mengganggu jiran berhampiran. 3. Kelengkapan as...
 ·  Translate
Assalam.... Soalan Kenapa pilih Shah Homestay sebagai penginapan harian sedangkan banyak lagi homestay yang beroperasi di kawasan Temerloh ? Jawapan 1. Rumah besar ( Semi D ) 2. Parking kereta selesa dan tidak mengganggu jira...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Mencari barang hutan
Assalam... Kebetulan cuti sekolah ni, takde bende nak buat, rodong ngajok ke kawasan kebun getah lama keknya baru ditoreh mencari barang hutan yg bermain kat situ. Sambil2 berkhemah, jenguk2 jugak paya kat situ, popalih....banyoknye ikan paya nangkak...lalu...
 ·  Translate
Assalam... Kebetulan cuti sekolah ni, takde bende nak buat, rodong ngajok ke kawasan kebun getah lama keknya baru ditoreh mencari barang hutan yg bermain kat situ. Sambil2 berkhemah, jenguk2 jugak paya kat situ, popalih...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Mengejar seluang
Assalam... Minggu lepas, tempat yg sama kome pergi sekali lagi tahan jaring. Kali ni jaring seluang dan jaring saiz xxl. keknya kali ni kome berdua je sebab rodong lain ade hal belaka. Kawasan air yg semakin hendak kering adalah masa yg sesuai ngaruk ngalau...
 ·  Translate
Assalam... Minggu lepas, tempat yg sama kome pergi sekali lagi tahan jaring. Kali ni jaring seluang dan jaring saiz xxl. keknya kali ni kome berdua je sebab rodong lain ade hal belaka. Kawasan air yg semakin hendak ker...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Riadah hujung minggu...
Assalam... Minggu lepas, berkubang kat paya, hari ini ngaruk longkang kawasan kebun sawit di mana lokasi situ antara tempat yg kurang dikunjungi pencari ikan. Susah dah nak cari ikan sekarang ni, ramai sangat kaki ikan di sini. Nasib2lah kalao  jumpe kawasa...
 ·  Translate
Assalam... Minggu lepas, berkubang kat paya, hari ini ngaruk longkang kawasan kebun sawit di mana lokasi situ antara tempat yg kurang dikunjungi pencari ikan. Susah dah nak cari ikan sekarang ni, ramai sangat kaki ika...
1
Add a comment...
Have him in circles
9 people
Arnida Mohd Ariff's profile photo
siti eishah (homebeautyhealthtips)'s profile photo
Sinta Hwa's profile photo
angga setiawangsa's profile photo
Haris Syamil's profile photo
Resti Junior's profile photo
Live Laugh Love Garden Santai Weddings's profile photo
Puteri Mia Qalesya's profile photo
Norihan Salleh's profile photo

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Keghairahan memburu terbul sekali lagi..
Assalam... Ptg khamis baru ni, kome pegi kali kedua berkubang di paya blok D tahan jaring memburu terbul. Pagi tadi sekali lagi kome menjelajah kawasan situ dengan harapan dapat terbul yang bersaiz A++. Alhamdulillah.....memang tak menghampakan, walaupun pa...
 ·  Translate
Assalam... Ptg khamis baru ni, kome pegi kali kedua berkubang di paya blok D tahan jaring memburu terbul. Pagi tadi sekali lagi kome menjelajah kawasan situ dengan harapan dapat terbul yang bersaiz A++. Alhamdulillah...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Lubuk terbul
Assalam.. lama tak update blog..dah usang jadinya.. Cerita ptg tadi ngikut rodong2 pegi tahan jaring di lubuk terbul. Kawasan paya besar blok D Purun memang terkenal dengan isi alamnya yang pelbagai spesis. Tapi kali ini, terbul memang banyok. bapok terbul ...
 ·  Translate
Assalam.. lama tak update blog..dah usang jadinya.. Cerita ptg tadi ngikut rodong2 pegi tahan jaring di lubuk terbul. Kawasan paya besar blok D Purun memang terkenal dengan isi alamnya yang pelbagai spesis. Tapi kali ini, ter...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Kursus dan santai
Assalam.... Lama dah tak update blog...kesibukan masa ditambah dengan kemalasan berganda serta ditokok pulak takde cerite menarik untuk dipaparkan. Kebetulan minggu lepas koi ade mengikuti program Pusat Kokurikulum daerah Bera berkursus di kawasan yg langsu...
 ·  Translate
Assalam.... Lama dah tak update blog...kesibukan masa ditambah dengan kemalasan berganda serta ditokok pulak takde cerite menarik untuk dipaparkan. Kebetulan minggu lepas koi ade mengikuti program Pusat Kokurikulum daer...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Jeep Cherokee untuk dijual di daerah Bera, Pahang .
Assalam... Pemilik Jeep ini berhasrat hendak menjual Jeep Cherokee yang dibeli drpd koi dulu. Harga ditawarkan RM12000 sahaja. Semua ditanggung pembeli dan kalau betul caranya, rundingan harga boleh dibuat lagi. Tahun buatan 1996 dan regester tahun 1997. Me...
 ·  Translate
Assalam... Pemilik Jeep ini berhasrat hendak menjual Jeep Cherokee yang dibeli drpd koi dulu. Harga ditawarkan RM12000 sahaja. Semua ditanggung pembeli dan kalau betul caranya, rundingan harga boleh dibuat lagi. Tahun ...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Menjelajah I-City dan Pusat Sains Negara
Assalam... Kebetulan cuti sekoloh ni, terasa nak pegi bercuti di area KL.... Pastu diaorg nak pegi Pusat Sains Negara. Ikutkan kalo pegi KL, memang buta terus, nasib baik ade GPS tolong tunjukkan jalan. Itupun toh berape kali tersasul hingga sampai Klang.  ...
 ·  Translate
Assalam... Kebetulan cuti sekoloh ni, terasa nak pegi bercuti di area KL.... Pastu diaorg nak pegi Pusat Sains Negara. Ikutkan kalo pegi KL, memang buta terus, nasib baik ade GPS tolong tunjukkan jalan. Itupun toh bera...
1
Add a comment...

Saharul Nizam

Shared publicly  - 
 
Berkubang memburu haruan..
Assalam... Pagin tadi, rodong ngajok pegi berkubang kat satu kawasan paya yang mula nok kering akibat kemarau berpanjangan ni. Sesampai je kat situ, tengok ke paya tu dalam proses buat sawah padi, kawasan yg ade air nampak sgt dah mula mengecil. Manakala ai...
 ·  Translate
Assalam... Pagin tadi, rodong ngajok pegi berkubang kat satu kawasan paya yang mula nok kering akibat kemarau berpanjangan ni. Sesampai je kat situ, tengok ke paya tu dalam proses buat sawah padi, kawasan yg ade air n...
1
Add a comment...
People
Have him in circles
9 people
Arnida Mohd Ariff's profile photo
siti eishah (homebeautyhealthtips)'s profile photo
Sinta Hwa's profile photo
angga setiawangsa's profile photo
Haris Syamil's profile photo
Resti Junior's profile photo
Live Laugh Love Garden Santai Weddings's profile photo
Puteri Mia Qalesya's profile photo
Norihan Salleh's profile photo
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
Felda Purun, Bera pahang
Previously
Triang
Links
Contributor to
Work
Occupation
Guru di Sk Felda Purun, Triang, Pahang DM
Skills
Mengajar
Basic Information
Gender
Male