Profile cover photo
Profile photo
nasa mulia
199 followers -
Hidup ini indah tapi hanya sementara.....yang kekal tetap menanti di sana.....
Hidup ini indah tapi hanya sementara.....yang kekal tetap menanti di sana.....

199 followers
About
Communities and Collections
View all
Posts

Post has attachment
Muzium Kota Mat Sator, Tambunan
Assalam... Tak lengkap perjalanan sejarah tentang Mat Salleh jika tak singgah ke Muzium Kota Mat Sator.  Mat Sator tu siapa pulak?, saya pun tak tahu, sampai sini baru tahu.  Individu yang dikenali dengan nama Mat Sator itu adalah orang kanan kepada Datu Ma...
Add a comment...

Post has attachment
Tugu Peringatan Mat Saleh, Tambunan
Assalam... Akhirnya sampai juga kami ke Tugu Mat Salleh, tapi betul kah ini tugu yang kami cari?.  Tak sama pun seperti dalam gambar.  Kami ikut arah papan tanda ke Tugu Peringatan Mat Salleh yang terdapat dari simpang jalan utama masuk kampung Tibabar.  Tu...
Add a comment...

Post has attachment
Rajin Lebih Dapat Lebih
Assalam... Nilai cek tu dah lama habis, baru nak cerita.  Nak cerita awal macam tak best jer sebab macam tak percaya yang keras tu betul-betul boleh jadi duit, so tunggu dulu lah ianya bertukar jadi RM.  Dapat cheque dari Adsense, lama juga lah baru sampai ...
Add a comment...

Post has attachment
Sinurambi, Tambunan
Assalam... Selepas makan kenyang, kami bergerak ke Sinurambi (makna dalam bahasa dusun amat mempersonakan).  Memang terpesona melihat pemandangan dari tempat ini.  Sebelum sampai ke menara yang berbentuk wakid ini pun sudah terpesona.  Terpesona pada pemand...
Add a comment...

Post has attachment
Take A Break: Jalan-Jalan Ke Tambunan.
Assalam... Tercapai hajat nak menjejakkan kaki ke Tambunan, sempena tahun melawat Tambunan 2017.   Hampir 20 tahun tak melalui pekan ini, banyak perubahan, rumah-rumah penduduk dah cantik, besar dan bahan binaan daripada batu dan kayu berkualiti.  Rindu pul...
Add a comment...

Post has attachment
Nasu Palekko Ayam
Assalam... Pertama kali saya makan nasu palekko ini, ketika balik kampung kenduri anak sepupu hari itu.  Saya bertanyakan kepada mereka apa nama masakan itu, saya agak menu baru sebab baru pertama kali merasainya.  Diberitahu oleh Cik Minah itu menu lama, m...
Add a comment...

Post has attachment
Sambal Udang dan Petai
Assalam... Sesuatu yang busuk tetapi sedap.  Jika dah suka bau busuk pun boleh layan macam petai.  Bagi yang tak suka tak boleh nak paksa, pi main jauh-jauh.  Bukan sebab busuk saja yang orang suka tetapi khasiat pemakanan yang terkandung dalam petai tu san...
Add a comment...

Post has attachment
Lao Mandre - Ice Kerim Gula Apong Kota Belud
Assalam... Selalu saya dengar istilah gula apong, dituturkan oleh orang Sarawak bila merujuk kepada gula merah yang diperbuat daripada air nira pokok nipah.  Lebih mesra dengan panggilan nise bagi orang Kelantan.  Keluarga sebelah saya pula lebih banyak men...
Add a comment...

Post has attachment
Kenduri 3 Pasang Pengantin di Keratong
Assalam... Majlis menyambut menantu di rumah ayah su, berlangsung sehari sebelum majlis anak mak teh di Shah Alam.  Kami bertolak pagi dari PJ, manakala ayah dengan chek dar kampung.  Janji jumpa kat Jempol sebelum meneruskan perjalanan ke Felda Keratong 4....
Add a comment...

Post has attachment
Selamat Pengantin Baru Farid & Zulaiha.
Assalam.. Cerita hujung minggu lepas dipenuhi dengan cerita menghadiri kenduri nikah, sanding dan majlis sambut menantu  sebelah keluarga suami.  Keluarga mak teh majlis merisik dan nikah buat sekali, manakala ayah su pula buat majlis sambut menantu 3 orang...
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded