Profile

Cover photo
Vraiment Tredway
Works at U-Haul
1,925 followers|323,379 views
AboutPostsCollections

Stream

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
Haha, lulz!

"Don't reboot it, just patch!"
1
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
lol, gotta love Randal Monroe
 
xkcd's take on gravitational waves!

UPDATE: Joking aside, this is a big deal. For one thing it confirms Einstein's theory of general relativity in a way that was unavailable before. For another it gives us a window into the universe we never had before. Since gravitational waves penetrate everything this in theory lets us see back to the big bang. Of course perhaps the universe was such a fluid mess back then there is nothing to see, but at least it gives us something new to look at. As +Sabine Hossenfelder said (https://goo.gl/FW87Dl), it's like seeing the stars for the first time. We are seeing something we have never been able to see before.
Warning: this comic occasionally contains strong language (which may be unsuitable for children), unusual humor (which may be unsuitable for adults), and advanced mathematics (which may be unsuitable for liberal-arts majors). BTC 1FhCLQK2ZXtCUQDtG98p6fVH7S6mxAsEey ...
2 comments on original post
2
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
cool
2
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
Yeah, that's why they fought and died, yep.
1
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
Want!
 
Try wrapping your head around this one. An Etsy seller in France has somehow managed to design a remarkable 3D-printed sundial that shows the time as digital numbers that actually change as the day progresses and the sun moves across the sky.
3 comments on original post
1
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
Pretty cool, the story behind, "Christmas Wrapping" by the Waitresses. One of my "modern" (as opposed to the "classic" say by Harry Connick Jr) christmas favorites.
1
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
"A microservice is an application of the single responsibility principle at the service level."

Amen!
1
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
Lol, so true!
1
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
lol
 
Can't lie; I'd be in a chair about 20 feet away with a soda and a box of popcorn waiting for the show to start.
12 comments on original post
4
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
4
Alexander Courtness (Humanspida)'s profile photoStefan F.'s profile photo
2 comments
 
Also guaranteed to have people calling the cops on you every three minutes.
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
F# - Reasonable
[1;2;3] = [1];;
val it : bool = false

C# - Annoying, but the CLI is new.
> (new int[]{1,2,3} == new int[]{1});
(1,1): error CS0201: Only assignment, call, increment, decrement, and new object expressions can be used as a statement

PowerShell - WAT? -eq does set intersection?
PS C:\> 1,2,3 -eq 1
1
1
Add a comment...

Vraiment Tredway

Shared publicly  - 
 
Yeah, uh, please no.
4
Add a comment...
Vraiment's Collections
People
Have him in circles
1,925 people
Nasser AL's profile photo
Nicu Zecheru's profile photo
Theory Junkie's profile photo
Dirk Hoffmeister's profile photo
Ваня Пии's profile photo
Kushtrim Bunjaku's profile photo
Mursel Musa's profile photo
Erika Price's profile photo
Samuel Hassell's profile photo
Work
Occupation
Software Babysitter
Employment
  • U-Haul
    CI/CD Release Engineer, 2015 - present
Links
Story
Tagline
Programmer-at-Arms
Basic Information
Gender
Male
Apps with Google+ Sign-in
  • Catan
  • BrickBreaker Arcade
  • R-TYPE
  • PAC-MAN +Tournaments
  • Q*bert:Rebooted Free
  • NAMCO ARCADE
  • Futurama
  • Jewels 2
  • The Invaders
  • République
  • Oddworld:Stranger's Wrath
  • R-TYPE II
  • Event Horizon
  • Test Chamber
  • Word Search
  • Fallout Shelter
  • Zombie Highway 2