Profile cover photo
Profile photo
Luna Safiya
14 followers
14 followers
About
Posts

Post has attachment
**
"Macam mana oncall malam tadi? Sibuk ke? "Alhamdulillah, Allah permudahkan segala urusan. Oncall malam tadi terasa lain sangat. Entahlah..terasa segala urusan berjalan dengan lancar dan mudah. Pesakit- pesakit tidur dengan lena, ward tenang setenang-tenangn...
BaTu-BaTa KeCiL
BaTu-BaTa KeCiL
batubatakecil.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Dengan namaMu yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
Pada suatu hari di sebuah
hospital.. Doktor  : Uncle Lee,
saya nak masukkan jarum ni. Tahan sikit ye. Uncle    : OK. Tapi itu mau buat slow2 tau. Manyak sakit woo.. Setelah mencucuk jarum,
tiba2… (-_-!) (Alamak, bengkak pulak!!) Doktor  : Minta maaf uncle. ...
Add a comment...

Post has attachment
Soleh untuk Solehah
  “Suhana, kau pernah minat
pada seorang lelaki tak?” tanya kawan saya ketika kami sedang duduk berehat.   “Pernah lah,” jawab saya.
Agak segan kerana soalan sensitif yang dilontar oleh kawan.   “Kalau kau suka, kau akan
buat apa?”   “Aku akan berdoa dalam
...
Soleh untuk Solehah
Soleh untuk Solehah
batubatakecil.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
5 tips mudah memulakan perniagaan anda
5 tips mudah memulakan perniagaan Anda tahu tak sebenarnya nak bisness ni senang je? Tak perlukan modal besar pun. Mula dengan kecil-kecilan. Lepas, tu bila dah confident, barulah besarkan perniagaan. Jadi, kenapa perlunya kita mempunyai bisness? Pertama, b...
Add a comment...

Post has attachment
Pohon tak berbuah
  Suatu pagi di sebuah café bersama seorang sahabat… Kawan   :Maju nampak bisnes awak. Dah bayar zakat ke? Saya      : Zakat perniagaan? Tak payah kot.
Lagipun kita bisness kecil-kecilan je. Kawan   : Awak pasti ke? Awak ada catat ke duit keluar
masuk? Untu...
Add a comment...

Post has attachment
7 checklist
  Setiap peraturan dan hukum yang telah ditetapkan oleh Allah SWT
membawa kebaikan kepada manusia dan seluruh isi alam semesta. Begitu juga
halnya dengan menutup aurat. Di dalam Al-quran terdapat beberapa ayat yang menyentuh tentang
kewajipan menutup aurat....
7 checklist
7 checklist
batubatakecil.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Hamba Berjiwa Besar
  LUBAINA. Nama yang tercatat pada IC. Ringkas tetapi jarang
didengar. Orang selalu bertanya, "Apa maksud Lubaina?" Saya akan
menjawab, "Lubaina adalah nama seorang Sahabiyah". Jadi, apa kisah
hidup beliau? Soalan yang tidak pernah saya tahu jawapannya sehi...
Add a comment...

Post has attachment
Itu Rahsia Allah
  Suatu ketika di sebuah butik... Pelanggan : Cantik nyer baju
ni.. Penjual      : Memang cantik pun.
Sesuai untuk ke majlis perkahwinan.   Pelanggan : Eh, macam mane
awak tahu yang saya nak pergi kenduri kahwin? Penjual      : Saya agak je. Ni
muka berseri...
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded