Profile

Cover photo
al - lavendari
Attended Universiti Malaya
Lives in Seremban
1,204 followers|6,128,423 views
AboutPostsPhotos

Stream

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
TERKENANG SEMASA DULU - 90 : KENDURI KAWAH DI PEJABAT.
Majlis berbuka puasa di pejabat-pejabat kerajaan pada tahun-tahun 70an dahulu cukup berbeza dengan sekarang. Tidak seperti dulu, sekarang semua guna duit pejabat. Penyediaan jamuan juga diserahkan kepada katerer yang dilantik. Kalau tak sedap, salahkan kate...
 ·  Translate
Majlis berbuka puasa di pejabat-pejabat kerajaan pada tahun-tahun 70an dahulu cukup berbeza dengan sekarang. Tidak seperti dulu, sekarang semua guna duit pejabat. Penyediaan jamuan juga diserahkan kepada katerer yang dilantik...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
SONYUM SOKOJAP 80 : DIALOG BALIK RAYA.
  Che Wel: Raya ni balik mana ? Che Ngang: Balik belaka. Che Wel: Belaka tu kat mana ? Che Ngang: 😠😠😠
 ·  Translate
Che Wel: Raya ni balik mana ? Che Ngang: Balik belaka. Che Wel: Belaka tu kat mana ? Che Ngang: 😠😠😠
2

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
ADAKAH ANDA ZALIM ?
Adakah anda zalim ? Siapakah yang zalim? Siapa yang menzalimi siapa ? Mari kita lihat apa kata HAMKA ketika menafsirkan ayat al-Quran berikut:. وَإِذَا رَءَا ٱلَّذِينَ ظَلَمُواْ ٱلۡعَذَابَ فَلَا يُخَفَّفُ عَنۡہُمۡ وَلَا هُمۡ يُنظَرُونَ   " Dan
apabila oran...
 ·  Translate
Adakah anda zalim ? Siapakah yang zalim? Siapa yang menzalimi siapa ? Mari kita lihat apa kata HAMKA ketika menafsirkan ayat al-Quran berikut:. وَإِذَا رَءَا ٱلَّذِينَ ظَلَمُواْ ٱلۡعَذَابَ فَلَا يُخَفَّفُ عَنۡہُمۡ وَ...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
WW # 133: RUPANYA KENA JOGGING JUGA.

 ·  Translate
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
**
وَلَقَدۡ عَلِمۡتُمُ ٱلنَّشۡأَةَ ٱلۡأُولَىٰ فَلَوۡلَا تَذَكَّرُونَ (٦٢) أَفَرَءَيۡتُم مَّا تَحۡرُثُونَ (٦٣) ءَأَنتُمۡ تَزۡرَعُونَهُ ۥۤ أَمۡ نَحۡنُ ٱلزَّٲرِعُونَ (٦٤) لَوۡ نَشَآءُ لَجَعَلۡنَـٰهُ حُطَـٰمً۬ا فَظَلۡتُمۡ تَفَكَّهُونَ (٦٥) "Maka terangkan...
وَلَقَدۡ عَلِمۡتُمُ ٱلنَّشۡأَةَ ٱلۡأُولَىٰ فَلَوۡلَا تَذَكَّرُونَ (٦٢) أَفَرَءَيۡتُم مَّا تَحۡرُثُونَ (٦٣) ءَأَنتُمۡ تَزۡرَعُونَهُ ۥۤ أَمۡ نَحۡنُ ٱلزَّٲرِعُونَ (٦٤) لَوۡ نَشَآءُ لَجَعَلۡنَـٰهُ حُطَـٰمً۬ا فَظَلۡتُمۡ تَفَ...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
APA SALAHNYA KITA BAYAR LEBIH MAHAL ?
Gambar hiasan hasil carian Google. Lumrahnya kita sebagai pembeli mengharap dan menjangkakan harga yang lebih murah kalau kita membeli sesuatu benda atau barang dari saudara - mara kita. Betul tak ? Macam sudah menjadi norma, saudara - mara kita sebagai pen...
 ·  Translate
Gambar hiasan hasil carian Google. Lumrahnya kita sebagai pembeli mengharap dan menjangkakan harga yang lebih murah kalau kita membeli sesuatu benda atau barang dari saudara-mara kita. Betul tak ? Macam sudah menjadi n...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
WW # 132: CAK !

1
In his circles
1,807 people
Have him in circles
1,204 people
mycngnet cngnet's profile photo
irah syahirah's profile photo
Ikhsan Tenz's profile photo
Rachmat Tubagus's profile photo
Halim Rahman's profile photo
Heather Rogers's profile photo
Benjy Stanis's profile photo
Helmi Jafri's profile photo
Eellee Nana's profile photo

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
KISAH SILAP FAHAM MEMBELI GORENG PISANG.
Gambar goreng pisang yang saya beli hari tu yang saya sangkakan berharga RM5. Hari tu saya beli goreng pisang (ke pisang goreng ?) dari sebuah gerai tak jauh dari rumah saya di Senawang. Rasanya sudah lebih dua tahun saya tak beli dari gerai tersebut sejak ...
 ·  Translate
Gambar goreng pisang yang saya beli hari tu yang saya sangkakan berharga RM5. Hari tu saya beli goreng pisang (ke pisang goreng ?) dari sebuah gerai tak jauh dari rumah saya di Senawang. Rasanya sudah lebih dua tahun saya tak...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
JUGA PUN ADA CERITA.
Gambar hiasan hasil carian Google. Apa maksud perkataan 'juga'?  Mengikut kamus dewan, 'juga' bermaksud: "sama halnya dengan yang lain atau dengan yang disebut sebelumnya; pula; pun" Kalau kita tanya kawan kita .. "boleh tak aku datang rumah engkau malam ni...
 ·  Translate
Gambar hiasan hasil carian Google. Apa maksud perkataan 'juga'? Mengikut kamus dewan, 'juga' bermaksud: "sama halnya dengan yang lain atau dengan yang disebut sebelumnya; pula; pun" Kalau kita tanya kawan kita .. "boleh tak ...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
KISAH PENCURI DI KALANGAN PEMANCING.
  Papan tanda yang saya ju mpai di salah sebuah kolam memancing. Entri kali ini saya nak sambung cerita fasal memancing lagi. Entri sebelum ini tentang karenah sesetengah pemilik kolam. Kali ini saya nak cerita tentang sikap tidak beretika segelintir pemanc...
 ·  Translate
Papan tanda yang saya jumpai di salah sebuah kolam memancing. Entri kali ini saya nak sambung cerita fasal memancing lagi. Entri sebelum ini tentang karenah sesetengah pemilik kolam. Kali ini saya nak cerita tentang sikap tid...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
APA ITU PAMPERS, BUMPER, BONET DAN JAWS ?
Saya langsung t idak terniat nak tunjuk pandai, sekadar berkongsi pengetahun. Itu pun mungkin tidak berapa tepat. Dan s aya terbuka kalau ada yang ingin membetulkan. Akan tetapi kalau tiada te guran atau bantahan, anggaplah apa yang saya tuliskan ini adalah...
 ·  Translate
Saya langsung tidak terniat nak tunjuk pandai, sekadar berkongsi pengetahun. Itu pun mungkin tidak berapa tepat. Dan saya terbuka kalau ada yang ingin membetulkan. Akan tetapi kalau tiada teguran atau bantahan, anggaplah apa ...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
PEMBERIAN KU TAK DITERIMA.
                              Gambar hiasan hasil carian Google.          Beberapa tahun dulu saya pernah pergi kenduri kahwin anak kawan lama saya di sebuah taman perumahan di daerah Gombak. Macam biasa semasa bersalaman dengan tuan rumah sebaik sampai, sa...
 ·  Translate
Gambar hiasan hasil carian Google. Beberapa tahun dulu saya pernah pergi kenduri kahwin anak kawan lama saya di sebuah taman perumahan di daerah Gombak. Macam biasa semasa bersalaman dengan tuan rumah sebaik samp...
1
People
In his circles
1,807 people
Have him in circles
1,204 people
mycngnet cngnet's profile photo
irah syahirah's profile photo
Ikhsan Tenz's profile photo
Rachmat Tubagus's profile photo
Halim Rahman's profile photo
Heather Rogers's profile photo
Benjy Stanis's profile photo
Helmi Jafri's profile photo
Eellee Nana's profile photo
Education
  • Universiti Malaya
    1974 - 1977
Basic Information
Gender
Male
Other names
Pak Ngah
Story
Tagline
Orang Kecil Yang Gemar Menulis Perkara-Perkara Kecil.
Introduction
Pesara warga emas.
Bragging rights
Berblog sejak tahun 2009.
Work
Employment
  • Pesara
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
Seremban