Profile

Cover photo
al - lavendari
Attended Universiti Malaya
Lives in Seremban
1,214 followers|6,704,783 views
AboutPostsPhotos

Stream

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
DARI GRUP WASAP # 2: KERJA TAK SEMENGGAH.
Gambar hiasan hasil carian Google. Banyak anjuran atau larangan dlm al-Quran berbentuk umum. Contohnya ada ayat  larangan yg berbunyi:  "Jgnlah kamu menjatuhkan diri kamu ke dlm kebinasaan" - 1:195. Bagi kepala batu yg suka buat kerja bahaya spt panjat papa...
 ·  Translate
Gambar hiasan hasil carian Google. Banyak anjuran atau larangan dlm al-Quran berbentuk umum. Contohnya ada ayat larangan yg berbunyi: "Jgnlah kamu menjatuhkan diri kamu ke dlm kebinasaan" - 1:195. Bagi kepala batu yg su...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
DARI FESBUK # 9 : TULAR
Hari ni saya jumpa perkataan "tular" sebagai ganti perkataan "viral". Saya rasa istilah ini sangat sesuai kita gunakan. Sebenarnya kita sudah lama gunakan perkataan "menular" utk penyakit yg berjangkit atau merebak. Perkataan menular itu kata asasnya adalah...
 ·  Translate
Hari ni saya jumpa perkataan "tular" sebagai ganti perkataan "viral". Saya rasa istilah ini sangat sesuai kita gunakan. Sebenarnya kita sudah lama gunakan perkataan "menular" utk penyakit yg berjangkit atau merebak. Perkataan...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
BERBAHASA MELAYULAH DENGAN BETUL PADA SETIAP 15HB.
Pada tahun 2011 saya pernah membuat gagasan dalam entri ini menyeru para blogger agar dapat menggunakan Bahasa Melayu dengan betul pada 15hb setiap bulan. Cadangan saya itu telah mendapat sokongan yang agak menggalakkan pada awalnya tetapi setelah beberapa ...
 ·  Translate
Pada tahun 2011 saya pernah membuat gagasan dalam entri ini menyeru para blogger agar dapat menggunakan Bahasa Melayu dengan betul pada 15hb setiap bulan. Cadangan saya itu telah mendapat sokongan yang agak menggalakkan pada ...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
DARI FESBUK # 9 : PERLUKAH PERTANYAAN INI?
Pagi tadi saya buat kisah Lobai Salleh dengan tujuan menyindir wartawan yang bertanyakan soalan yang tak cerdik. Nampaknya ada yang tak berapa dapat tangkap mesejnya. Saya terus terang je lah. Kerapkali saya mendengar wartawan membuat soalan yang kita dah b...
 ·  Translate
Pagi tadi saya buat kisah Lobai Salleh dengan tujuan menyindir wartawan yang bertanyakan soalan yang tak cerdik. Nampaknya ada yang tak berapa dapat tangkap mesejnya. Saya terus terang je lah. Kerapkali saya mendengar warta...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
WAJIB BACA. PETUA NAK TAHU KESAHIHAN SESUATU BERITA.
Cuba anda baca keratan akhbar dalam talian seperti di bawah. Perasan tak ada benda yang tak kena ? Gambar saya terima dari rakan grup wasap. Baru-baru ini saya ada menerima keratan akhbar seperti di atas dari seorang kawan wasap saya. Selepas saya baca seka...
 ·  Translate
Cuba anda baca keratan akhbar dalam talian seperti di bawah. Perasan tak ada benda yang tak kena ? Gambar saya terima dari rakan grup wasap. Baru-baru ini saya ada menerima keratan akhbar seperti di atas dari seorang kawan...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
SONYUM SOKOJAP # 83 : TIGA SAHABAT TERDAMPAR DI PULAU DENGAN SETIN SARDIN.
Tersebutlah kisah seorang ahli perniagaan, seorang ahli politik dan seorang pegawai PTD, terdampar di sebuah pulau. Makanan cuma ada satu tin sardin sahaja tetapi mereka tak dapat nak buka sebab alat pembukanya tidak ada. Maka masing-masing pun mengeluarkan...
 ·  Translate
Tersebutlah kisah seorang ahli perniagaan, seorang ahli politik dan seorang pegawai PTD, terdampar di sebuah pulau. Makanan cuma ada satu tin sardin sahaja tetapi mereka tak dapat nak buka sebab alat pembukanya tidak ada. Mak...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
ENTRI SEMPENA KUNJUNGAN MELEPASI 1.3 JUTA.
 Ini bukan bilangan kunjungan ke blog saya tapi blog  Cik Epal. Petang semalam, blog saya menerima   kunjungan yang ke 1.3 juta.  Walaupun bilangan itu sangatlah kecil berbanding bilangan kunjungan yang diterima oleh Cik Epal yang sudah
hampir 38 juta (bac...
 ·  Translate
Ini bukan bilangan kunjungan ke blog saya tapi blog Cik Epal. Petang semalam, blog saya menerima kunjungan yang ke 1.3 juta. Walaupun bilangan itu sangatlah kecil berbanding bilangan kunjungan yang diterima oleh Cik Epal ...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
BERBAHASA MELAYULAH DENGAN BETUL PADA SETIAP 15HB.
Pada tahun 2011 saya pernah membuat gagasan dalam entri ini menyeru para blogger agar dapat menggunakan Bahasa Melayu dengan betul pada 15hb setiap bulan. Cadangan saya itu telah mendapat sokongan yang agak menggalakkan pada awalnya tetapi setelah beberapa ...
 ·  Translate
Pada tahun 2011 saya pernah membuat gagasan dalam entri ini menyeru para blogger agar dapat menggunakan Bahasa Melayu dengan betul pada 15hb setiap bulan. Cadangan saya itu telah mendapat sokongan yang agak menggalakkan pada ...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
BERBAHASA MELAYULAH DENGAN BETUL PADA SETIAP 15HB.
Pada tahun 2011 saya pernah membuat gagasan dalam entri ini menyeru para blogger agar dapat menggunakan Bahasa Melayu samada dari segi nahu, ejaan, istilah dan sebagainya dengan betul pada 15hb setiap bulan. Cadangan saya itu telah mendapat sokongan yang ag...
 ·  Translate
Pada tahun 2011 saya pernah membuat gagasan dalam entri ini menyeru para blogger agar dapat menggunakan Bahasa Melayu samada dari segi nahu, ejaan, istilah dan sebagainya dengan betul pada 15hb setiap bulan. Cadangan saya itu...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
WW # 146: NAMA MALAYSIA JADI PILIHAN UTAMA DI AMERIKA.

 ·  Translate
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
LOBAI SALLEH PART 8: KENA ULSER.
Haji Dahan: "Kenapa saya nampak lobai moyok je dua tiga hari ni ?" Mendengar pertanyaan itu, Lobai Salleh terus menjelirkan lidah ke arah Haji Dahan untuk seketika. Haji Dahan:  "Aik .. takkan tanya pun tak boleh?". Lobai Salleh:   "Aku kena ulser kat lidah...
 ·  Translate
Haji Dahan: "Kenapa saya nampak lobai moyok je dua tiga hari ni ?" Mendengar pertanyaan itu, Lobai Salleh terus menjelirkan lidah ke arah Haji Dahan untuk seketika. Haji Dahan: "Aik .. takkan tanya pun tak boleh?". Loba...
1

al - lavendari

Shared publicly  - 
 
WW # 145 : BIARLAH GAMBAR (UDANG) BERCERITA.

 ·  Translate
1
Story
Tagline
Orang Kecil Yang Gemar Menulis Perkara-Perkara Kecil.
Introduction
Pesara warga emas.
Bragging rights
Berblog sejak tahun 2009.
Education
  • Universiti Malaya
    1974 - 1977
Basic Information
Gender
Male
Other names
Pak Ngah