Profile

Cover photo
al- lavendari
Attended Universiti Malaya
Lives in Kangar
1,034 followers|4,448,745 views
AboutPostsPhotos

Stream

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
TERKENANG SEMASA DULU # 118: PENGALAMAN MEMANDU KERETA MERCEDES DI AMERIKA.
Allah telah merancang hidup saya dengan baik sekali bahkan lebih baik dari apa yang saya impi dan jangkakan. Semua yang telah ditakdirkan untuk saya adalah yang terbaik. Syukur sangat-sangat kepadaNya. Menghimbau kembali kenangan lama, beberapa tahun sebelu...
 ·  Translate
Allah telah merancang hidup saya dengan baik sekali bahkan lebih baik dari apa yang saya impi dan jangkakan. Semua yang telah ditakdirkan untuk saya adalah yang terbaik. Syukur sangat-sangat kepadaNya. Menghimbau kembali kena...
2

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
NAK BACA SAIYYIDINA KE TIDAK SEMASA BERSELAWAT NABI ?
Semasa kita berselawat Nabi terutamanya semasa membaca tahiyat dalam sembahyang, ramai ustaz mengatakan tidak perlu baca saiyyidina kerana nabi Muhammad tidak mengajarkan kita demikian. Maka ramailah orang yang tidak membaca atau menyebut perkataan Saiyyidi...
 ·  Translate
Semasa kita berselawat Nabi terutamanya semasa membaca tahiyat dalam sembahyang, ramai ustaz mengatakan tidak perlu baca saiyyidina kerana nabi Muhammad tidak mengajarkan kita demikian. Maka ramailah orang yang tidak membaca ...
1

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
Kalau kita sukakan sesuatu, jangan kita ingat orang lain pun turut suka macam kita juga. Misalnya kalau kita suka yang amat sangat makan buah durian, sanggup beli walaupun di mana dan berapa harganya,  janganlah pulak kita ha...
1

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
BAHASA MELAYU TIDAK PELIK TAPI UNIK # 5 - BETUL KE BENAR ?
Kadang-kadang ada perkataan yang selama ini kita rasa sama sahaja maksudnya dengan perkataan lain. Contohnya perkataan betul dan benar .  Memang betul pada kebanyakan masa maksudnya adalah sama tetapi maknanya jadi berlainan bahkan boleh menjadi bertentanga...
 ·  Translate
Kadang-kadang ada perkataan yang selama ini kita rasa sama sahaja maksudnya dengan perkataan lain. Contohnya perkataan betul dan benar.  Memang betul pada kebanyakan masa maksudnya adalah sama tetapi maknanya jadi berlainan b...
1

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
TEKA TEKI BUDAK-BUDAK.
"Pokok apa yang boleh bertalipon ?" Jawap dulu di kotak komen. Lepas tu boleh semak jawapannya kat sini. Jangan mengelat ya. Siapa dapat jawapan yang betul ? Jangan marah. Hehehe.  
 ·  Translate
"Pokok apa yang boleh bertalipon ?" Jawap dulu di kotak komen. Lepas tu boleh semak jawapannya kat sini. Jangan mengelat ya. Siapa dapat jawapan yang betul ? Jangan marah. Hehehe.  
1
 
SEJUK DAN MENYEJUKKAN.
 Gambar hiasan dari album peribadi. Assalamualaikum. Alhamdulillah kita masih lagi diberi peluang oleh Allah SWT kita untuk hidup sehari lagi. Esok lusa belum tentu lagi. Sekarang ini di tempat saya cuaca agak sejuk walaupun hujan dah lama tak turun. Jarang...
 ·  Translate
 Gambar hiasan dari album peribadi. Assalamualaikum. Alhamdulillah kita masih lagi diberi peluang oleh Allah SWT kita untuk hidup sehari lagi. Esok lusa belum tentu lagi. Sekarang ini di tempat saya cuaca agak sejuk walau...
1

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
MANA LEBIH BETUL, HARAPKAN PAGAR KE HARAPKAN PEGAR ?
Kelmarin
tercetus perbahasan secara sihat di fesbuk salah satu grup yang saya
sertai di mana saya telah menegaskan bahawa saya
lebih selesa dengan perumpamaan 'harapkan pagar, pagar makan padi'.  Sejak lama dulu, saya telah diajar perumpamaan 'harapkan p...
 ·  Translate
Kelmarin tercetus perbahasan secara sihat di fesbuk salah satu grup yang saya sertai di mana saya telah menegaskan bahawa saya lebih selesa dengan perumpamaan 'harapkan pagar, pagar makan padi'.  Sejak lama dulu, saya telah...
1
Have him in circles
1,034 people
Wan Zawawi's profile photo
uncle gedek's profile photo
Asmar Arafad's profile photo
siti aisyah's profile photo
Singh Pierrie's profile photo
Zach Hadee Hamdan's profile photo
Syarizal Suleiman's profile photo
Nurul Imaniah Salleh's profile photo
Atyy Azmi's profile photo

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
WW # 117: MACAM NILAH RUPANYA KALAU ORANG LELAKI SIDAI KAIN.

 ·  Translate
1

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
KALAULAH KEMARAU BERPANJANGAN.
Sebelum
ini kita telah diuji dengan bencana banjir di beberapa negeri. Tidak
sedikit harta benda bahkan nyawa yang menjadi korban. Hingga ke hari ini kesannya masih kelihatan dan langkah-langkah pemulihan sedang giat dijalankan. Sekarang ini pula saya kir...
 ·  Translate
Sebelum ini kita telah diuji dengan bencana banjir di beberapa negeri. Tidak sedikit harta benda bahkan nyawa yang menjadi korban. Hingga ke hari ini kesannya masih kelihatan dan langkah-langkah pemulihan sedang giat dijalank...
1

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
WW # 115 : LAIN MACAM PULAK RUPA LAMPU TANDAS NI.

 ·  Translate
1

al- lavendari

Shared publicly  - 
 
BEGINILAH RUTIN HARIAN ORANG PENCEN.
 Berhenti kejap dari berjogging untuk berselfie dengan Haiqal Orang kata orang pencen ini hatinya tenang. Saya setuju. Saya percaya faktor utama hati tenang itu adalah kerana duit pencen yang masuk setiap bulan. Perbelanjaan pun dah kurang. Misalnya hutang ...
 ·  Translate
 Berhenti kejap dari berjogging untuk berselfie dengan Haiqal Orang kata orang pencen ini hatinya tenang. Saya setuju. Saya percaya faktor utama hati tenang itu adalah kerana duit pencen yang masuk setiap bulan. Perbelanjaan ...
1

al- lavendari

Discussion  - 
 
Kpd mereka yang sedang stress ..
 ·  Translate
 Gambar hiasan hasil carian Google. Perbualan antara Che Rus dengan Che Wel, pada suatu petang di luar masjid selepas usai sembahyang 'Asar. Che Rus: Awak datang masjid ikut jalan mana ? Che Wel: Ikut jalan besar, lepas tu be...
1
Add a comment...
People
Have him in circles
1,034 people
Wan Zawawi's profile photo
uncle gedek's profile photo
Asmar Arafad's profile photo
siti aisyah's profile photo
Singh Pierrie's profile photo
Zach Hadee Hamdan's profile photo
Syarizal Suleiman's profile photo
Nurul Imaniah Salleh's profile photo
Atyy Azmi's profile photo
Education
  • Universiti Malaya
    1974 - 1977
Basic Information
Gender
Male
Other names
Pak Ngah
Story
Tagline
Orang Kecil Yang Gemar Menulis Perkara-Perkara Kecil.
Work
Employment
  • Pesara
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
Kangar
Previously
Perlis, Malaysia