Juha Kohvakka
All in all, just another brick in the wall.

Osa 36: Viimeinen osa. Kertomus paluusta Suomeen ja yhteenveto purjehduskierroksesta.
Edellisessä osiossa lupasin tehdä loppuvedon purjehduksen loppumaileista ja paluusta Suomeen. Nyt vene on maissa ja talviteloilla.  On ollut vaikeaa saada otetta paluumatkan tapahtumiin. Tuntuu kuin tuuli olisi loppunut. Olin yhteydessä blogini ylläpitäjään...

Osa 35: Takaisin Eurooppaan
On ollut sellaista menoa ja meininkiä, että kirjoittamiseen ei ole ollut aikaa, eikä kykyä keskittyä. Toivon, että kaikki ymmärtävät paineet, mitä tälläinen valtameripurjehdus tuo mukanaan. Käyn nyt ylimalkaisesti läpi paluuta reitiltämme St Maarten - Bermu...

Vene-elämää St. Maartenilla. Marras-huhtikuun päiväkirja. Valmistautumista paluumatkaan.
Jäimme marraskuussa St. Maarteniin ankkuriin sulattelemaan viime aikojen tapahtumia. Olimme luvanneet tehdä päätöksen jatkosta pikapuoliin. Pyörimme sinne ja tänne saamatta otetta mistään. Marinassakin vierailimme ja siellä sanottiin, että tulkaa takaisin, ...

Viesti Teppo Valtosen poismenosta
Helmikuun 27. soitin Lappeenrantaan ja sain kuulla sen suru-uutisen, että Teppo Valtonen on purjehtinut pois maallisesta elämästä. Nuori mies, ikää en tiedä, mutta harrasti purjehdusta, retkiluistelua, laitesukellusta, lumilautailua, ja liitovarjoilua talvi...

Osa 33: Guardeloupe - Antigua, vierailijoita kotimaasta.
Palaan vielä edelliseen juttuun niistä kuuluisuuksista. Otin eräänä iltana puheeksi, että ketä ja kuinka kuuluisia julkkiksia Jatta oli nähnyt turvamiesten keskellä silloin siellä Bartsilla. Minulle ne nimet eivät sanoneet oikein mitään. Kuulemma toinen on ...

Osa 32: Saint Barthelemy - Antigua - Guadeloupe
Uusi vuosi on alkanut niin vauhdikkaasti, että ei ole ollut aikaa jatkaa blogin kirjoittamista, mutta nyt palataan kirjoittamisen pariin, ja yritän muistella kuukauden tapahtumia. Pahoittelut siis kaikille. Saint Martinilta palasimme Saint Bartehelemylle Uu...

Osa 31: Jolly Harbour - Anse Marcel, Sint Maarten. Hyvää uutta vuotta!
Tuli se päivä, että kaikki tuntui olevan kunnossa, ja päästiin miettimään minne lähdetään. Alustava suunnitelmahan oli, että lähdemme kohti Sint Maarten saarta. Kumiveneemme oli sanonut sopimuksen irti, ja sen uusiminen oli ensimmäisenä tehtävä. Olimme jo v...

Osa 30: Paluu veneelle
Kesä Suomessa meni perinteisessä säässä. Oli kylmää ja lämmintä, satoi ja paistoi! Oli upeaa palata valmiiseen kesään ja siihen vehreyteen, ja niihin luonnon tuoksuihin, mitä Suomessa kesäkuun alussa oli. Vantaalla oli tytär Siirin ja Saimin kanssa vastassa...
aidaswan.blogspot.com

Osa 29: Jolly Harbour - Kauden päätös
Olemme olleet Marinassa, ja aloittaneet veneen laittamisen siihen kuntoon, että sen voi jättää viideksi kuukaudeksi tänne. Varasimme asunnon tuosta läheltä kolmeksi viimeiseksi päiväksi, siksi aikaa kun venettä siivotaan ja järjestellään niin, että ilmastoi...

Osa 28: Antigualta Barbudalle ja takaisin
Olimme viisi yötä Jollyssa, ja lähdimme matkaan pohjoista kohden. Ajossa satamasta ulos koneella tuntui veneen meno tahmealta, ja akselisto antoi outoa ääntä. Arvelin heti, että pohja on krapauksen tarpeessa. Kun pääsimme Deep Bayhyn, ankkuroimme ja lähdin ...