Profile

Cover photo
Detik Islam
143 followers|4,450,220 views
AboutPostsPhotosVideos

Stream

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Cium Isteri Di Khalayak Ramai Bukan Budaya Islam
  Cium dahi selepas akad nikah di masjid atau dikhalayak ramai..Macam satu dari agenda akad nikah. Boleh atau tidak? Pertama sekali kita rujuk ialah sunnah nabi, nabi tak pernah buat
begini. Nabi pernah cium pipi isteri ketika dalam rumah dan terlihat
ole...
 ·  Translate
Pertama sekali kita rujuk ialah sunnah nabi, nabi tak pernah buat begini. Nabi pernah cium pipi isteri ketika dalam rumah dan terlihat oleh sahabat, itu cerita dalam rumah. Cerita bercium lepas akad ni ada pengaruh kristian. Pengaruh ini ditiru oleh artis maka mereka yang bersunnahkan artis ...
1
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Pengasas Syiah
Syiah pula kalau kita tengok mereka ada lebih dua ratus mazhab. Kamu bayang dua ratus mazhab, tak pening kepala. Antara mazhab-mazhab Syiah yang terkenal ialah Syiah Imamiyyah Itsna Asyariah, Syiah Ja’fariyyah, Syiah Alawiyah, Syiah Ismailiyah, Syiah Zaidiy...
 ·  Translate
Syiah pula kalau kita tengok mereka ada lebih dua ratus mazhab. Kamu bayang dua ratus mazhab, tak pening kepala. Antara mazhab-mazhab Syiah yang terkenal ialah Syiah Imamiyyah Itsna Asyariah, Syiah Ja'fariyyah, Syiah Alawiyah, Syiah Ismailiyah, Syiah Zaidiyah, Syiah Kaisaniyyah, Syiah Sabariyyah ...
1
cik mat gelap Cmg's profile photo
 
ini adalah laman web wahabi yg sentiasa bermain ngan fitnah
 ·  Translate
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Al Quran Syiah
Kita balik kepada Al-Quran tadi. Syiah sebut dalam kitab dia berkenaan dengan Al-Quran. Dia kata pesanan daripada Imam, Imam Syiah lah, “Buat sementara waktu penyokong-penyokong Syiah hendaklah membaca Quran yang ada pada hari ini”. Sementara waktu Quran ya...
 ·  Translate
Kita balik kepada Al-Quran tadi. Syiah sebut dalam kitab dia berkenaan dengan Al-Quran. Dia kata pesanan daripada Imam, Imam Syiah lah, “Buat sementara waktu penyokong-penyokong Syiah hendaklah membaca Quran yang ada pada hari ini”. Sementara waktu Quran yang ada pada hari ini baca dalam ...
1
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Syiah Jatuhkan Baghdad dan Iraq
Kalau baca sejarah, yang menjatuhkan Kota Baghdad. Siapa yang menjatuhkan Kota Baghdad? Mongol kan. Siapa yang izinkan Mongol tu masuk? Menteri Syiah yang bernama al-Aqami (Muhammad bin al-Alqami). Dia mengkhianati dan dia masukkan tentera Mongol di dalam B...
 ·  Translate
Kalau baca sejarah, yang menjatuhkan Kota Baghdad. Siapa yang menjatuhkan Kota Baghdad? Mongol kan. Siapa yang izinkan Mongol tu masuk? Menteri Syiah yang bernama al-Aqami (Muhammad bin al-Alqami). Dia mengkhianati dan dia masukkan tentera Mongol di dalam Baghdad. Lalu jatuhlah Baghdad.
1
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Beza Syiah dan Sunni
Okay, apa beza Syiah dengan Ahli Sunnah Wa Jamaah? Dia berbeza dengan kita dalam segi akidah. Kalau kamu tengok, Syiah ni berbeza dengan kita dalam masalah akidah. Yang pertama masalah rukun Islam. Kita punya rukun Islam semua tahu lima kan. Pertama menguca...
 ·  Translate
Yang pertama masalah rukun Islam. Kita punya rukun Islam semua tahu lima kan. Pertama mengucap, sembahyang, puasa, berzakat, haji. Syiah punya rukun Islam, sembahyang, puasa, zakat, haji dan percaya kepada Imam Dua Belas. Dia tak ada mengucap. Dan mengucap dia pun tak sama dengan kita.
1
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Wanita Jepun Masuk Islam sambil menangis di Depan Dr Zakir Naik
Dua wanita Jepun, Shiho Yamamoto dan Ayaka Fujiwara, mengajukan soalan kepada Dr Zakir Naik dalam sebuah forum terbuka. Tak disangka, jawapan Dr Zakir Naik membuat Shiho Yamamoto masuk Islam dalam suasana yang mengharukan. "Aku punya soalan, aku ingin tahu ...
 ·  Translate
"Aku punya soalan, aku ingin tahu apa tujuannya Tuhan menciptakan manusia? Apa yang dikehendaki-Nya dari kita? Dan aku menonton salah satu ceramahmu di Youtube, kau menjawab bahawa kita semua memilih menjadi manusia. Tapi sebelum itu, kenapa Tuhan mencipta manusia sebagai pilihan bagi kita?
1
Add a comment...
Have him in circles
143 people
Sulistyo Pratomo's profile photo
Puput Puput's profile photo
news mptv's profile photo
Riff Nabil Jibril's profile photo
Khumaini Mantong's profile photo
Malihatun Wahyu Utami's profile photo
Satya Kesuma's profile photo
Cindy  Legianty's profile photo
Abu Zuhair's profile photo

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Kereta Kebal Pertama Buatan Hamas
Izzuddin Al Qassam kembali membuat kejutan. Pada peringatan syahidnya 7 warga Gaza di terowong bawah tanah, Ahad
(31/1/2016), sayap tentera Hamas itu melancarkan tank pertama
pengeluaran Gaza. Pelancaran kereta kebal itu dihelat secara terbuka dengan diha...
 ·  Translate
Izzuddin Al Qassam kembali membuat kejutan. Pada peringatan syahidnya 7 warga Gaza di terowong bawah tanah, Ahad (31/1/2016), sayap tentera Hamas itu melancarkan tank pertama pengeluaran Gaza. Pelancaran kereta kebal itu dihelat secara terbuka dengan dihadiri ribuan warga dan disiarkan oleh Aqsa ...
1
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Syiah memusuhi Sunni
Ada seorang hamba Allah cerita kat ana, mereka ajar anak-anak mereka benci dekat Sahabat Nabi daripada kecil lagi. Ada seorang datuk ni dia meniaga dekat Iran, dia kata, orang yang dah jumpa dia dia kata kau Sunni kan? Aku nasihat kau satu lah, kesian kat k...
 ·  Translate
Ada seorang hamba Allah cerita kat ana, mereka ajar anak-anak mereka benci dekat Sahabat Nabi daripada kecil lagi. Ada seorang datuk ni dia meniaga dekat Iran, dia kata, orang yang dah jumpa dia dia kata kau Sunni kan? Aku nasihat kau satu lah, kesian kat kau, jangan berniaga kat Iran, ...
1
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Kenapa Syiah pinggirkan keturunan Saidina Hassan ?
Syiah ni antara modus operandi mereka untuk menarik kita supaya minat dengan Syiah ini, mereka mendakwa mereka ini golongan yang memuliakan keluarga Nabi s.a.w. Tapi kalau korang check betul-betul ya..Syiah ini ambil keturunan Imam Dua Belas ni daripada Sai...
 ·  Translate
Syiah ni antara modus operandi mereka untuk menarik kita supaya minat dengan Syiah ini, mereka mendakwa mereka ini golongan yang memuliakan keluarga Nabi s.a.w. Tapi kalau korang check betul-betul ya..Syiah ini ambil keturunan Imam Dua Belas ni daripada Saidina Husain.
1
cik mat gelap Cmg's profile photo
 
ni  le lawan web yg paling munafik
 ·  Translate
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Akhir Zaman: Merebaknya Kebodohan & Kedustaan
Apabila kita memperhatikan hadis-hadis Nabi Muhammad S.A.W mengenai kepelbagaian fitnah yang bakal terjadi di akhir zaman, maka kita akan merasa sangat khuatir, sebab matannya menggambarkan keadaan yang sangat menakutkan.  Apatah lagi jika hadis-hadis terse...
 ·  Translate
Apatah lagi jika hadis-hadis tersebut kita kaitkan dengan situasi dan gambaran dunia moden sekarang ini, maka kekhuatiran tersebut semakin menjadi-jadi. Mengapa? Kerana sudah terlalu banyak hadis mengenai fitnah-fitnah di akhir zaman yang memperlihatkankan secara tepat situasi dan kondisi dunia ...
1
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
World Values Survey: Iran, Negara Paling Rasis Kedua di Dunia
Lembaga kajian dunia "World Values Survey" menyatakan India sebagai negara dengan tahap rasisme dan sikap diskrimitafi tertinggi di dunia pada tahun 2015. Dalam kajian yang dilakukan sekumpulan penyelidik Sweden terhadap 80 negara mengenai sikap toleransi n...
 ·  Translate
Dalam kajian yang dilakukan sekumpulan penyelidik Sweden terhadap 80 negara mengenai sikap toleransi negara-negara di dunia terhadap suatu perbezaan meletakkan India sebagai negara rasis pertama, di susul oleh Syiah Iran ditempat kedua dan Nigeria di urutan ketiga.
1
Add a comment...

Detik Islam

Shared publicly  - 
 
Kisah Benar Perempuan yang Meninggal Ketika Sujud
Kisah benar ini berlaku di sebuah negara arab. Ditulis oleh Ummu Sajid Fauziah bin Abdurrahim bin Muhammad untuk islamway. Berikut kisahnya. "Allahu Akbar, Allahu Akbar (Allah Maha Besar, Allah Maha Besar)" Lantunan suara azan sampai di telinga Habibah. Tat...
 ·  Translate
Lantunan suara azan sampai di telinga Habibah. Tatkala muazin mengumandangkan, "Hayya 'Alash-Shalah, Hayya' Alal Falah (Mari kita shalat, mari menuju kemenangan)," Habibah langsung meninggalkan pekerjaannya dan bergegas melaksanakan solat. Sungguh, nama yang sesuai dengan sifatnya, ...
1
Add a comment...
People
Have him in circles
143 people
Sulistyo Pratomo's profile photo
Puput Puput's profile photo
news mptv's profile photo
Riff Nabil Jibril's profile photo
Khumaini Mantong's profile photo
Malihatun Wahyu Utami's profile photo
Satya Kesuma's profile photo
Cindy  Legianty's profile photo
Abu Zuhair's profile photo
Links
Basic Information
Gender
Male
Apps with Google+ Sign-in
  • Clash of Clans