Profile cover photo
Profile photo
Farahanani Amhazali
34 followers -
Bubbly. Pensive. Loud. Sensitive. Too much variation. LOL
Bubbly. Pensive. Loud. Sensitive. Too much variation. LOL

34 followers
About
Farahanani's posts

Post has attachment
Tips Pemakanan/Diet di Bulan Ramadhan
Salam Readers! [Disclaimer: Tips berikut disediakan oleh Pegawai Dietetik berdasarkan rujukan daripada sumber dan fakta yang telah disahkan dan pengalaman peribadi penulis dalam mengendalikan kaunseling pesakit] Tak lama lagi kita akan berpuasa selama sebu...

Post has attachment
Bermalam di Tanjung Piai Resort, Pontian
Salam Readers! Bagaimana hujung minggu anda? Kali ini FH nak cerita tentang percutian FH di Pontian. Well, basically Tanjung Piai which is the Southern most part of mainland Asia.   Setelah kami tetapkan yang kami mahu ke Tanjung Piai, FH mula lah mencari p...

Post has attachment
Genap 3 Dekad
Salam Readers, Sorry entri ini akan bercampur bahasanya sedikit. Kadang-kadang ada sesetengah perkataan itu, lebih selesa menuturkan nya dalam Bahasa Inggeris, jadi, FH akan guna kedua-dua bahasa. Seperti biasa, setiap tahun FH akan menulis tentang Hari Ula...

Post has attachment
Mid Night Rantings on Jodoh (Basically my failure)
Salam readers, It is getting closer to my birthday, lagi 4 hari ialah 3 Mac 2017. Bermakna genap usia FH 30 tahun. Dalam usia menjengah tiga dekad ni, nampaknya FH betul betul gagal dalam usaha mencari jodoh. Bagaimana mencari jodoh? Kadang-kadang kita hair...

Post has attachment
Imbas sejenak: Resume 2010 VS Resume 2017
Salam Readers! Baru-baru ini FH diminta menghantar resume kepada tempat FH berkhidmat sekarang (Hospital Sultan Ismail), jadi FH mengambil kesempatan ini untuk buat resume yang baru. Bila FH tengok semula, ya ampun rasa nak gelak pun ada dengan resume yang ...

Post has attachment
Kaunseling oleh Pegawai Dietetik/Dietitian
Salam Readers! FH terima banyak pertanyaan daripada adik-adik sekolah menengah yang terlibat dalam minggu kerjaya. Ataupun orang perseorangan yang bertanya: Sebenarnya apa yang Dietitian ni buat? Ouchhh soalan tu kalau di interpretasi kan secara negatif, se...

Post has attachment
10 FAQ (Frequently Asked Question) tentang Pembedahan Laparoscopy
Salam Readers, Terima kasih atas sambutan yang menggalakkan kepada entri berkaitan Laparoscopy. Selama 3 tahun lebih sejak FH menulis tentang pengalaman FH pada tahun 2013, memang ada banyak soalan yang ditanya oleh readers. Jadi FH kumpulkan di sini besert...

Post has attachment
Ulasan Novel: Rindu oleh Tere Liye
Salam Readers! Ini janji saya yang telah tertangguh hampir sebulan selepas berjaya menamatkan pembacaan novel ini. Rindu
oleh Tere Liye  (544 halaman) Credit Gambar dari Google Jarang
sekali kita menemui karya yang mampu mengelus jauh ke dalam sanubari,
men...

Post has attachment
Ulasan Novel: Rindu oleh Tere Liye
Salam Readers! Ini janji saya yang telah tertangguh hampir sebulan selepas berjaya menamatkan pembacaan novel ini. Rindu
oleh Tere Liye  (544 halaman) Credit Gambar dari Google Jarang
sekali kita menemui karya yang mampu mengelus jauh ke dalam sanubari,
men...

Post has attachment
Matlamat yang jelas dalam hidup
Salam Readers! Bagaimanakah Januari 2017 anda setakat ini? Well, lagi 2 hari sudah masuk Februari pun. Jadi azam 2017 ada yang dah mula buat? Menjengah ke 2017, FH memang akui sedikit gentar sebab rupanya banyak benda yang belum dicapai dalam hidup ini wala...
Wait while more posts are being loaded