Profile cover photo
Profile photo
Salhana Arshad
121 followers -
Owner of Cikgu Vitamin Ana & Ana Adni Collection
Owner of Cikgu Vitamin Ana & Ana Adni Collection

121 followers
About
Communities and Collections
Posts

Post has attachment
**
Kali ni tice nak kongsikan pic semasa tice buat perbentangan kertas kajian tindakan 'Membundar menggunakan kaedah bukit'. Seronok semasa membuat pembentangan... Perkongsian bersama rakan rakan pendidik...
Add a comment...

Post has attachment
Rekenrek... Alatan untuk membilang.
 Hai semua... Kali ni tice nak kongsikan cara membina rekenrek sendiri... Apa dia rekenrek.... Rekenrek ini adalah alat untuk mengira... tambah, tolak dan darab dan bahagi... Pengunaannya ikut kreativiti cikgu cikgu ye... ok, tice kongsikan caranya... :) Se...
Rekenrek... Alatan untuk membilang.
Rekenrek... Alatan untuk membilang.
cintamamaadni.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Mudahnya menjawab soalan melibatkan pertukaran unit Matematik
  Pertukaran unit... Murid suka keliru.. Nak darab atau bahagi..   Penyelesaian yg tice Ana buat... Cerita pasal pm tak mahu jadi gb dan gb yg nak jadi pm... Kaitkan dengan ~ unit besar nak tukar kepada unit kecil => tak nak = simbol x, operasi darab ~ unit...
Add a comment...

Post has attachment
Tulis sifir 9 dengan mudah...
Tulis Sifir 9 dengan Cepat
Tulis Sifir 9 dengan Cepat
cintamamaadni.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Tulis Sifir 9 dengan Cepat
 Sifir 9.... HHmmm... susuah ke nak hafal... itu yang tice tanya pada anak anak tice... Jawapan mereka... susah lah tice :( Tice kata... mana ada susah... Tengok tice tulis... sekejap je dah siap... :) Itulah cara saya nak bagi anak anak saya teruja nak tah...
Tulis Sifir 9 dengan Cepat
Tulis Sifir 9 dengan Cepat
cintamamaadni.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Membundar nombor menggunakan Kaedah Bukit
 Hai semua... Kali ni tice nak kongsikan pula bagaimana tice ajar anak anak tice membundar nombor.... Kaedah ini memudahkan mereka ingat... Tetapi sebelum terangkan kaedah ini... konsep bundar mesti diterangkan dahulu... Bila dah jelas konsep, baru perkenal...
Add a comment...

Post has attachment
Cara tulis sifir dengan cepat
Kaedah Menulis Sifir dengan Cepat
Kaedah Menulis Sifir dengan Cepat
cintamamaadni.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Kaedah Menulis Sifir dengan Cepat
 Assalamualaikum... Hari ni Tice nak berkongsi tentang kaedah menulis sifir dengan cepat. Selalu anak-anak tice di sekolah menghadapi masalah sifir ni. Budak generasi Z ni susah nak hafal sifir. Apa yang tice buat.... ini yang tice nak kongsikan... Hafal si...
Kaedah Menulis Sifir dengan Cepat
Kaedah Menulis Sifir dengan Cepat
cintamamaadni.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Tips kurus dan sihat dari tice Ana
Salam sayang semua... Entry kali ni nak kongsikan cara kurus yang Tice Ana buat. Sebabnya, ramai dah perasan perubahan fizikal tice. Ramai yang tanya... Apa yang tice Ana ambik dan buat... hehe... suspen kan... haha... Sebelum tu Tice Ana belanja pic satu y...
Add a comment...

Post has attachment
Wait while more posts are being loaded