Profile

Cover photo
Noor Yusoff
16 followers|1,964,649 views
AboutPostsPhotosYouTubeReviews

Stream

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Mee lada
Mee lada menjadi piliha di pagi hari. Terasa lapar pulak bula di waktu pagi hujan gerimis ...sejuk suasana maka perut pun terasa kosong dan nak kan sesuatu yang panas berkuah. Maka terhasilkan mee lada mengunakan apa yang ada di dapur . Alhamdulillah menjad...
 ·  Translate
Mee lada menjadi piliha di pagi hari. Terasa lapar pulak bula di waktu pagi hujan gerimis ...sejuk suasana maka perut pun terasa kosong...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Mee goreng kicap
Entri biasa biasa saja sekadar menwarnai blog saya. Apapun  status ini yang saya makan semalam .Dalam musim hujan semua jadi sedap tak sedap pon makan juga asalkan hidangan itu keluar dari dapur panas panas dapat memberi keselesaan pada tubuh yang sejuk dan...
 ·  Translate
Entri biasa biasa saja sekadar menwarnai blog saya. Apapun status ini yang saya makan semalam .Dalam musim hujan semua jadi sedap tak ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
kepak ayam pedas
  Hari ini saya letak pulak kepak ayam pedas . Saya bukan peminat kepak ayam selalunya anak yang paling suka. Sejak dia suka makan di pizza hut ...wings dia dah jatuh hati. Nak makan selalu haha memang pokai lah jawabnya . Maka dengan itu saya kena buat aga...
 ·  Translate
Hari ini saya letak pulak kepak ayam pedas . Saya bukan peminat kepak ayam selalunya anak yang paling suka. Sejak dia suka makan di ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Roti nan Kari ayam
Tiada apa yang lebih indah dari menikmati hasil buatan kita sendiri . Bermula dengan ilmu yang kosong tapi akhirnya menjadi jua. Dari segi bentuk memanglah kalah dari kedai namun dari segi kepuasan kita rasa seronok sangat berada di ruang dapur walaupun tak...
 ·  Translate
Tiada apa yang lebih indah dari menikmati hasil buatan kita sendiri . Bermula dengan ilmu yang kosong tapi akhirnya menjadi jua. Dari s...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
chocolate peanut butter in a cup
Petang tadi tergerak untuk buat benda nie. Dah lama dah teringin nak buat tapi baru terasa rajin tadi tengahari selepas zohor. Teringin nak makan coklat /Reese yang famous dan mahal tu apakan daya .harganya melambung sangat dan kita pun rasa was was juga na...
 ·  Translate
Petang tadi tergerak untuk buat benda nie. Dah lama dah teringin nak buat tapi baru terasa rajin tadi tengahari selepas zohor. Teringin nak makan coklat /Reese yang famous dan mahal tu apakan daya .harganya melambung sangat dan kita pun rasa was was juga nak makan. Jenuh cari tanda halal hehe ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Red velvet cookies
Asalamualaikum....agak lama menghilang dan sekekarang baru pulang dari bertapa. Sebenarnya masih aktif masak memasak namun di sebebkan kengkangan masa dan juga menu yang sama rasa malas juga nak letak nanti orang yang datang singgah jemu dengan  sajian me n...
 ·  Translate
Asalamualaikum....agak lama menghilang dan sekekarang baru pulang dari bertapa. Sebenarnya masih aktif masak memasak namun di sebebkan kengkangan masa dan juga menu yang sama rasa malas juga nak letak nanti orang yang datang singgah jemu dengan sajian me nu yang lebih kurang.
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Butter bun
Projek dua tiga hari lepas  sewaktu abah saya berada di rumah. Hehe agak busy sikit nak mengupdate blog. Hari ini terasa ada kelonggaran masa baru dapat menaip . Ok ...saya peminat roti juga kiranya bermacam jenis roti yang telah saya cuba . Nie jenis campu...
 ·  Translate
Projek dua tiga hari lepas sewaktu abah saya berada di rumah. Hehe agak busy sikit nak mengupdate blog. Hari ini terasa ada kelonggar...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
waffle di petang hari
Bila kita rasa sihat syukur pada Allah kita mampu berkreatif di dapur . Sukur pada Allah .Alhamdulillah dengan kesihatan yang di kurniakan kita mampu berbakti pada ahli keluarga kita selagi berterusan dengan yang tersayang.  Ini merupakan kesukaan saya yak ...
 ·  Translate
Bila kita rasa sihat syukur pada Allah kita mampu berkreatif di dapur . Sukur pada Allah .Alhamdulillah dengan kesihatan yang di kurnia...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Kerutup kambing
Hidangan berasaskan kambing sentiasa mendapat perhatian ramai. Tapi saya bukan lah pemakan daging kambing tapi saya kena masak sebab ahli keluarga saya amat suka dengan hidangan ini . Kambing dari segi penyediaan nya kena berhati hati ketika mencuci sebab j...
 ·  Translate
Hidangan berasaskan kambing sentiasa mendapat perhatian ramai. Tapi saya bukan lah pemakan daging kambin...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Beriani udang
Menu lama ....hari nie baru nak letak. . Walaupun tak sibuk tapi untuk lapangkan masa di laptop skg nampak macam malas. Sekarang pun dah banyak ratusan resepi masakan di laman cyber dan rasanya hampir serupa je . Tapi saya up kan di sini sebab ini kegemaran...
 ·  Translate
Menu lama ....hari nie baru nak letak. . Walaupun tak sibuk tapi untuk lapangkan masa di laptop skg nampak macam malas. Sekarang pun dah...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Asam rebus udang dengan tauge
Salah satu menu semalam hidangan orang kampung yang memang sedap kalah hidangan lain hehe ..jangan marah ye..saja gurau . Tapi memang terbaik pon sebab sangat senang mudah dan paling utama sedap . Tanpa lauk sampingan yang lain pun laju je makan sampai tak ...
 ·  Translate
Salah satu menu semalam hidangan orang kampung yang memang sedap kalah hidangan lain hehe ..jangan marah ye..saja gurau . Tapi memang terbaik pon sebab sangat senang mudah dan paling utama sedap . Tanpa lauk sampingan yang lain pun laju je makan sampai tak sentuh lauk lain .
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
puff sardin minum petang
Petang semalam terasa lapar sangat ....cari bihun ada tapi pelengkap kepada bihun tak berapa cukup dengan dua benda saja . Cari lagi maka terjumpa dengan puff pastry yang di beli tempohari    nun terperuk di bawah timbunan pastri popiah maka terhasil lah pu...
 ·  Translate
Petang semalam terasa lapar sangat ....cari bihun ada tapi pelengkap kepada bihun tak berapa cukup dengan dua benda saja . Cari lagi maka terjumpa dengan puff pastry yang di beli tempohari nun terperuk di bawah timbunan pastri popiah maka terhasil lah puff sardin yang kemban ini.
1
Add a comment...
Basic Information
Gender
Female
Links
1 review
Map
Map
Map