Profile

Cover photo
Noor Yusoff
16 followers|1,944,157 views
AboutPostsPhotosYouTubeReviews

Stream

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
chocolate peanut butter in a cup
Petang tadi tergerak untuk buat benda nie. Dah lama dah teringin nak buat tapi baru terasa rajin tadi tengahari selepas zohor. Teringin nak makan coklat /Reese yang famous dan mahal tu apakan daya .harganya melambung sangat dan kita pun rasa was was juga na...
 ·  Translate
Petang tadi tergerak untuk buat benda nie. Dah lama dah teringin nak buat tapi baru terasa rajin tadi tengahari selepas zohor. Teringin nak makan coklat /Reese yang famous dan mahal tu apakan daya .harganya melambung sangat dan kita pun rasa was was juga nak makan. Jenuh cari tanda halal hehe ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Red velvet cookies
Asalamualaikum....agak lama menghilang dan sekekarang baru pulang dari bertapa. Sebenarnya masih aktif masak memasak namun di sebebkan kengkangan masa dan juga menu yang sama rasa malas juga nak letak nanti orang yang datang singgah jemu dengan  sajian me n...
 ·  Translate
Asalamualaikum....agak lama menghilang dan sekekarang baru pulang dari bertapa. Sebenarnya masih aktif masak memasak namun di sebebkan kengkangan masa dan juga menu yang sama rasa malas juga nak letak nanti orang yang datang singgah jemu dengan sajian me nu yang lebih kurang.
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Deko kek je
Kek ini saya buat sebulan yang lalu baru hari ini saya teringat nak letak di sini ..bukan apa sebagai kenangan je yang saya telah pun membuat corak begini. Corak ini nampak sangat cantik dan saya tertarik bila menyusuri blog Biscous A Toi yang sangat teliti...
 ·  Translate
Kek ini saya buat sebulan yang lalu baru hari ini saya teringat nak letak di sini ..bukan apa sebagai kenangan je yang saya telah pun membuat corak begini. Corak ini nampak sangat cantik dan saya tertarik bila menyusuri blog Biscous A Toi yang sangat teliti dan kemas serta corak yang beliau ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Bawal goreng air asam
Ikan bawal hitam yang masih segar terasa manis jika di goreng begini saja. Jadi lunch tadi saya nak makan ikan goreng dengan nasi putih macam di restoren jual.  Selalu juga saya makan di restoren yang menjual secara set ..nasi putih bawal goreng bersama sam...
 ·  Translate
Ikan bawal hitam yang masih segar terasa manis jika di goreng begini saja. Jadi lunch tadi saya nak makan ikan goreng dengan nasi putih macam di restoren jual. Selalu juga saya makan di restoren yang menjual secara set ..nasi putih bawal goreng bersama sambal kicap .
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Daging goreng kicap
Menu tengahari tadi merupakan daging goreng kicap . Salah satu hidangan saya dan amat di gemari satu masa dulu. Sekarang saya kurangkan permakanan daging untuk kesihatan ..sebulan ataupun dua minggu sekali. Daging goreng kicap walupun simple nampak tapi ken...
 ·  Translate
Menu tengahari tadi merupakan daging goreng kicap . Salah satu hidangan saya dan amat di gemari satu masa dulu. Sekarang saya kurangkan permakanan daging untuk kesihatan ..sebulan ataupun dua minggu sekali. Daging goreng kicap walupun simple nampak tapi kena dengan cara memang boleh habis dan ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Pizza
Kelmarin petang seharian mendung di sebabkan cuaca berjerebu yang agak kritikal . Memang terasa malas nak keluar rumah untuk membeli makanan untuk minum petang . Ketika itu nampak hari pun macam nak hujan dan akhirnya hujan turun juga selepas asar petang kh...
 ·  Translate
Kelmarin petang seharian mendung di sebabkan cuaca berjerebu yang agak kritikal . Memang terasa malas nak keluar rumah untuk membeli makanan untuk minum petang . Ketika itu nampak hari pun macam nak hujan dan akhirnya hujan turun juga selepas asar petang khamis . Alhamdulilah jerebu yang tebal ...
1
Add a comment...
Have her in circles
16 people
Firdaus Mansor's profile photo
Masita Eyta's profile photo
Putri Eyma's profile photo
Nor Khairani Thiyahuddin's profile photo
norsuhaila yusoff's profile photo
Noor Sazimawati Ahmad's profile photo
Musalina Ramli's profile photo
Umie Jazz's profile photo
Meks Kelate's profile photo

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Asam rebus udang dengan tauge
Salah satu menu semalam hidangan orang kampung yang memang sedap kalah hidangan lain hehe ..jangan marah ye..saja gurau . Tapi memang terbaik pon sebab sangat senang mudah dan paling utama sedap . Tanpa lauk sampingan yang lain pun laju je makan sampai tak ...
 ·  Translate
Salah satu menu semalam hidangan orang kampung yang memang sedap kalah hidangan lain hehe ..jangan marah ye..saja gurau . Tapi memang terbaik pon sebab sangat senang mudah dan paling utama sedap . Tanpa lauk sampingan yang lain pun laju je makan sampai tak sentuh lauk lain .
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
puff sardin minum petang
Petang semalam terasa lapar sangat ....cari bihun ada tapi pelengkap kepada bihun tak berapa cukup dengan dua benda saja . Cari lagi maka terjumpa dengan puff pastry yang di beli tempohari    nun terperuk di bawah timbunan pastri popiah maka terhasil lah pu...
 ·  Translate
Petang semalam terasa lapar sangat ....cari bihun ada tapi pelengkap kepada bihun tak berapa cukup dengan dua benda saja . Cari lagi maka terjumpa dengan puff pastry yang di beli tempohari nun terperuk di bawah timbunan pastri popiah maka terhasil lah puff sardin yang kemban ini.
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
chocolate cupcake
Dua tiga hari lepas dah makan kek tapi arinie nak makan coklat pulak . Jika buat saiz besar memang membazir jadi saya buat bentuk kecil senang sikit. Deco pun boleh tukar warna warni . Resepi pun biasa biasa saja namun hasilnya cantik dan sedap. Chocolate C...
 ·  Translate
Putar gula castor dengan mentega hingga kembang. Masukkan telur sebiji sebiji, pastikan dipukul hingga kembang. Kemudian masukkan tepung dan serbuk koko yang telah diayak tadi selang seli dengan susu segar, guna whisk tangan sahaja. Gaul hingga sebati. Kemudian letakkan chocolate chips dan kaup ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
kerabu kacang botol dgn tauge
Tengahari tadi teringin nak makan kerabu . Kacang botol yang mulanya di beli untuk di buat ulam sudah terfikir untuk di jadikan kerabu . Lama juga tak buat kerabu mentah . Apalagi tauge yang di beli untuk buah kue teow pun kita ambil sikit hehe asalkan dapa...
 ·  Translate
Tengahari tadi teringin nak makan kerabu . Kacang botol yang mulanya di beli untuk di buat ulam sudah terfikir untuk di jadikan kerabu . Lama juga tak buat kerabu mentah . Apalagi tauge yang di beli untuk buah kue teow pun kita ambil sikit hehe asalkan dapat semangkok jadi lah .
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Nona manis
Kuih muih amat jarang saya buat sebab ahli dalam rumah saya kurang berminat ,hanya saya seorang saja yang ada kala teringin nak merasa kuih muih . Dulu saya pernah buat kuih ini ...dah lama dah tiba tiba hari ini teringat pula pada si Nona Manis semanis nam...
 ·  Translate
Kuih muih amat jarang saya buat sebab ahli dalam rumah saya kurang berminat ,hanya saya seorang saja yang ada kala teringin nak merasa kuih muih . Dulu saya pernah buat kuih ini ...dah lama dah tiba tiba hari ini teringat pula pada si Nona Manis semanis nama yang di berikan memang sedap ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
Trifle
Puding trifle di kala panas membahang di luar rumah terasa tekak kering sangat . Disebabkan ada lebihan kek coklat basak maka saya pun guna saja apa yang terlebih itu untuk di jadikan base trifle. Apapun jika ikut resepi original ...base trifle selalu guna ...
 ·  Translate
Puding trifle di kala panas membahang di luar rumah terasa tekak kering sangat . Disebabkan ada lebihan kek coklat basak maka saya pun guna saja apa yang terlebih itu untuk di jadikan base trifle. Apapun jika ikut resepi original ...base trifle selalu guna sponge rolls yang gebu bersama jem .
1
Add a comment...
People
Have her in circles
16 people
Firdaus Mansor's profile photo
Masita Eyta's profile photo
Putri Eyma's profile photo
Nor Khairani Thiyahuddin's profile photo
norsuhaila yusoff's profile photo
Noor Sazimawati Ahmad's profile photo
Musalina Ramli's profile photo
Umie Jazz's profile photo
Meks Kelate's profile photo
Links
Basic Information
Gender
Female
1 review
Map
Map
Map