Profile

Cover photo
Noor Yusoff
16 followers|1,627,336 views
AboutPostsPhotosYouTubeReviews

Stream

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
ayam goreng kunyit
Hari ini dengan menu yang paling simple . Menu ini juga yang selalu kami makan di kedai nasi siam . Hari ini saya buat sendiri untuk makan tengahari.  Dengan lauk ini bertambah selera makan yonyon sebab fav nie hidangan berasas ayam menarik minat. Resepi da...
 ·  Translate
Hari ini dengan menu yang paling simple . Menu ini juga yang selalu kami makan di kedai nasi siam . Hari ini saya buat sendiri untuk makan tengahari. Dengan lauk ini bertambah selera makan yonyon sebab fav nie hidangan berasas ayam menarik minat. Resepi dari dapur Ibundo ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
roti butter manis
  Selamat bersua kembali setelah sekian lama bertapa. Bukan apa asyik asyik kembali dengan menu yang sama  terasa malas nak letang ulang kali sebenarnya. Tapi petang ini terasa diri free sangat nak membebel di sini dengan hidangan minum petang semalam . Cua...
 ·  Translate
Bukan apa asyik asyik kembali dengan menu yang sama terasa malas nak letang ulang kali sebenarnya. Tapi petang ini terasa diri free sangat nak membebel di sini dengan hidangan minum petang semalam . Cuaca pun panas membahang buat kerja roti nie amat menyenangkan ..semua proses menjadi cepat dan ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
nasi lemon & ayam panggang rosemary
Hidangan tengahari tadi ..nasi lemon berlaukan ayam panggang rosemary. Lama tak masak rempah western sejak tergoda dengan rempah arab.  Gabungan nasi lemon dengan ayam rosemary tidak mengecewakan ...emmm sungguh sedap di makan . Nasi lemon 4 cwn beras _ di ...
 ·  Translate
Hidangan tengahari tadi ..nasi lemon berlaukan ayam panggang rosemary. Lama tak masak rempah western sejak tergoda dengan rempah arab. Gabungan nasi lemon dengan ayam rosemary tidak mengecewakan ...emmm sungguh sedap di makan . Nasi lemon. 4 cwn beras _ di basuh dan cuci spt biasa ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
tandoori nan
 Menu dua tiga hari sudah ...sekarang baru nak update sini . Saya adalah pengemar roti tak kira roti apapun semua sedap  Apapun tak rugi mencuba jika jadi Alhamdulilah jika tak jadi pun lain kali buat lagi sampai jadi ...insya Allah mesti jadi jika kita tid...
 ·  Translate
Menu dua tiga hari sudah ...sekarang baru nak update sini . Saya adalah pengemar roti tak kira roti apapun semua sedap. Apapun tak rugi mencuba jika jadi Alhamdulilah jika tak jadi pun lain kali buat lagi sampai jadi ...insya Allah mesti jadi jika kita tidak mudah putus asa.
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
lahmacun....macam pizza
As salam semua lama sudah tidak bersiaran petang ini saya merajinkan diri untuk meletakan sesuatu yang pertama kali saya cuba. Alhamdulilah hasilnya amat memberangsangkan . Pertama kali kita nampak macam pizza namun agak kering tanpa cebisan cheese yang mel...
 ·  Translate
As salam semua lama sudah tidak bersiaran petang ini saya merajinkan diri untuk meletakan sesuatu yang pertama kali saya cuba. Alhamdulilah hasilnya amat memberangsangkan . Pertama kali kita nampak macam pizza namun agak kering tanpa cebisan cheese yang meleleh . Hanya dengan semburan minyak ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
kari ayam pedas
Kari ayam pedas satu hidangan yang enak sangat di makan bersama nasi putih panas panas . Dimakan pula di waktu hari hujan ...laju saja .  Saya mengunakan rempah yang di adun bersama dengan satu camca cili kasar bagi menghasilkan kepedasan yang berganda . Ku...
 ·  Translate
Kari ayam pedas satu hidangan yang enak sangat di makan bersama nasi putih panas panas . Dimakan pula di waktu hari hujan ...laju saja . Saya mengunakan rempah yang di adun bersama dengan satu camca cili kasar bagi menghasilkan kepedasan yang berganda . Kuah kari akan nampak sedikit kemerahan .
1
Add a comment...
Have her in circles
16 people
Nor Khairani Thiyahuddin's profile photo
Putri Eyma's profile photo
saleh somid's profile photo
liza yusoff's profile photo
Firdaus Mansor's profile photo
Suhada Nadzri's profile photo
rayhan rahman's profile photo
Musalina Ramli's profile photo
norsuhaila yusoff's profile photo

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
kek coklat moist
Kek coklat moist yang saya bakar di dalam acuan empat segi kecil nampak cute kan . Satu tray menghasilkan 8 biji kek kecil . Hanya perlu di hias secara sukahati . Kek ini saya alirkan coklat ganache dan setelah agak keras saya buat jaluran coklat agar nampa...
 ·  Translate
Kek ini saya alirkan coklat ganache dan setelah agak keras saya buat jaluran coklat agar nampak lebih kepada corat jaluran di atasnya serta sekuntum bunga kecil pink dan manik putih sebagai melengkapi kek comel ini . Maka jadilah kek sempena birthday hb pada minggu lalu. Sebenarnya ada kek besar ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
nasi lemon & ayam panggang rosemary
Hidangan tengahari tadi ..nasi lemon berlaukan ayam panggang rosemary. Lama tak masak rempah western sejak tergoda dengan rempah arab.  Gabungan nasi lemon dengan ayam rosemary tidak mengecewakan ...emmm sungguh sedap di makan . Nasi lemon 4 cwn beras _ di ...
 ·  Translate
Hidangan tengahari tadi ..nasi lemon berlaukan ayam panggang rosemary. Lama tak masak rempah western sejak tergoda dengan rempah arab. Gabungan nasi lemon dengan ayam rosemary tidak mengecewakan ...emmm sungguh sedap di makan . Nasi lemon. 4 cwn beras _ di basuh dan cuci spt biasa ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
sotong beriani
Asalamualaikum semua...catatan pertama pada tahun ini. Agak lama menghilang sekejap ada sekejap tak ada namun kita masih lagi meneliti catatan dari blogger lain. Hehe almaklum lah kita dah bertambah usia maka bertambah lah aktiviti lain. Namun pada hari ini...
 ·  Translate
Asalamualaikum semua...catatan pertama pada tahun ini. Agak lama menghilang sekejap ada sekejap tak ada namun kita masih lagi meneliti catatan dari blogger lain. Hehe almaklum lah kita dah bertambah usia maka bertambah lah aktiviti lain. Namun pada hari ini ada masa terluang jadi saya pun buka ...
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
chicken madghout
Hari ini baru nak buat posting menenai masakan, Lama juga lah kita tak posting cerita masakan. Mungkin di sebabkan lama berblog ada kala rasa bosan juga sebab memaparkan menu yang berulangkali ..tentu bosan. Namun ini lah kegiatan kita dirumah setiap hari w...
 ·  Translate
Hari ini baru nak buat posting menenai masakan, Lama juga lah kita tak posting cerita masakan. Mungkin di sebabkan lama berblog ada kala rasa bosan juga sebab memaparkan menu yang berulangkali ..tentu bosan. Namun ini lah kegiatan kita dirumah setiap hari walaupun jemu arrrr.
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
kari ayam pedas
Kari ayam pedas satu hidangan yang enak sangat di makan bersama nasi putih panas panas . Dimakan pula di waktu hari hujan ...laju saja .  Saya mengunakan rempah yang di adun bersama dengan satu camca cili kasar bagi menghasilkan kepedasan yang berganda . Ku...
 ·  Translate
Kari ayam pedas satu hidangan yang enak sangat di makan bersama nasi putih panas panas . Dimakan pula di waktu hari hujan ...laju saja . Saya mengunakan rempah yang di adun bersama dengan satu camca cili kasar bagi menghasilkan kepedasan yang berganda . Kuah kari akan nampak sedikit kemerahan .
1
Add a comment...

Noor Yusoff

Shared publicly  - 
 
kari ayam pedas
Kari ayam pedas satu hidangan yang enak sangat di makan bersama nasi putih panas panas . Dimakan pula di waktu hari hujan ...laju saja .  Saya mengunakan rempah yang di adun bersama dengan satu camca cili kasar bagi menghasilkan kepedasan yang berganda . Ku...
 ·  Translate
Kari ayam pedas satu hidangan yang enak sangat di makan bersama nasi putih panas panas . Dimakan pula di waktu hari hujan ...laju saja . Saya mengunakan rempah yang di adun bersama dengan satu camca cili kasar bagi menghasilkan kepedasan yang berganda . Kuah kari akan nampak sedikit kemerahan .
1
Add a comment...
People
Have her in circles
16 people
Nor Khairani Thiyahuddin's profile photo
Putri Eyma's profile photo
saleh somid's profile photo
liza yusoff's profile photo
Firdaus Mansor's profile photo
Suhada Nadzri's profile photo
rayhan rahman's profile photo
Musalina Ramli's profile photo
norsuhaila yusoff's profile photo
Links
Basic Information
Gender
Female
1 review
Map
Map
Map