Profile cover photo
Profile photo
riniharani harani
About
riniharani's posts

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment
Hamba Tanpa Dosa
Bukannya aku mendukung mereka yang masih belum benar menerapkan syariat Namun aku tahu bagaimana perjuangan seorang hamba yang pernah hampir hangus dimakan api dosa, kemudian perlahan-lahan merangkak, berusaha membersihkan diri di lautan ampunan Allah. Suli...

Post has attachment
Orang orang yang menuntut dan mengajarkan ilmu
Diriwayatkan
dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah s.a.w bersabda : "Barang siapa yg
menghilangkan kesulitan seorang mukmin dari kesulitan kesulitan dunia,maka
Allah akan   menghilanhkan kesulitannya
dari kesulitan-kesulitan akhirat. Barang
siapa memudahk...

Post has attachment
Malam
Malam, Segala sedih ditidurkan, Segala sunyi dimatikan, Night, All sadness will be sleep, All lonely will be die, Please dont never come to me, Just to make A bad story, Im not perfect person, Aku bukan bidadari, Cuma sedang menuju jalan Ilahi Laila saeda M...

Post has attachment
Andai Masih Ada Cinta
Catatan : Andai Masih Ada Cinta --- Ust.Mohd Syafiee Bin Hamzah ---29April 15 -Sesetengah Mahasiswa kata couple itu haram ada juga sesetangah golongan ustaz atau ustazah dikatakan menghalang fitrah cinta.Apa pendapat ustaz? Bercakap pasal cinta ni, ketika u...

Post has attachment
Andai Masih Ada Cinta
Catatan : Andai Masih Ada Cinta --- Ust.Mohd Syafiee Bin Hamzah ---29April 15 -Sesetengah Mahasiswa kata couple itu haram ada juga sesetangah golongan ustaz atau ustazah dikatakan menghalang fitrah cinta.Apa pendapat ustaz? Bercakap pasal cinta ni, ketika u...

Post has attachment
March Already! Alhamdulillah
Bismillah Asslamualaikum sebagai pembuka bicara sepanjang penulisan ini aik acah acah formal pulak.ok tak nak formal formal aku tak minat formal formal ni.formal formal ni bagi pada pilihan raya je sebelum tu assif aku terpaksa padam semula entry aku sebelu...

Post has attachment
Hijrah Hati Itu Penting
Marilah kita sama-sama menilai diri supaya menjadi orang yang lebih baik daripada semalam dalam Islam Itu Indah. “Orang yang berjaya adalah orang yang hari ini lebih baik daripada semalam, manakala orang yang terpedaya, hari ini sama sahaja seperti semalam....

Post has attachment
sakit itu kifarat dosa
hari ini dah selasa alhamdulillah masih menikmati alam ini,Allah kurnia kan lagi nyawa yang setinggi tinggi nilai lagi beberapa hari nak balik rumah ,tapi Allahu dah beberapa hari aku terdampar sakit,serius tak tau kenapa senarai yang aku cuma makan untuk b...
Wait while more posts are being loaded