Profile cover photo
Profile photo
Koran og Ahlulbayt
6 followers
6 followers
About
Posts

Post has attachment
Add a comment...

Post has attachment
Add a comment...

Post has attachment
Blev Profeten (fvmh&hf) gift med Aisha, da hun var 9 år?

Islam-kritiker vælger at angribe islam ved at hævde, at Den Hellige Profet (AS) giftede sig med Aisha, da hun var 9 år gammel, og at dette er pædofili.

Videoen viser at 9-årige kvinder blev ikke betragtet som børn. Videoen præsentere faste argumenter for at vise, at Aisha, (de troendes moder), var meget ældre end det var blevet foreslået.

Videoen er lavet af Islamic Pulse

#Koran_og_Ahlulbayt
#Aisha
Add a comment...

Post has attachment
I Allâhs Navn, Den Nådige Den Mest Barmhjertige

Allah (jwa) har givet nogle retningslinjer for, hvem vi kan betragte som de vindende og taberne på Dommens dag, men i sidste ende, og da vi ikke har en mulighed for at se folks indre, deres intentioner, og den viden de har om livet og om islam, så er der ingen andre end Allah (jwa), der i sidste ende ved, hvem der ender i Paradiset og, hvem der ender i Helvedet.
Mht. om kristne og jøder betragtes som vantro, så se venligst for definitionen af vantro.

Mht. hvordan gode kristne og jøder bliver betragtet i Allahs (jwa) øjne, så er det først vigtigt at påpege, at Allah (jwa) accepterer ingen anden religion end islam, som den endegyldige og fuldbyrdede religion og livsstil for mennesket. Men hvis der findes mennesker, som i deres liv har søgt efter sandheden og fulgt den del af sandheden de nåede frem til (værende en hel religion eller nogle spredte overbevisninger), og ellers har været gode og retskafne mennesker, så vil Allah (jwa) se på dem med barmhjertige øjne, da Allah (jwa) er barmhjertig imod alle Sine skabninger og vil helst se dem ende i Paradiset. Dog hvis mennesket er nået frem til islams sande essens og forstået den men med vilje har fravalgt den og ønsket at leve et liv i vildfarenhed af den ene eller den anden grund, så vil straffen være hård. Og hvis et menneske af ren dovenskab, ”mangel på interesse” eller en anden grund ikke har søgt efter sandheden men er nøjedes med dét liv han/hun levede, så vil Allah (jwa) straffe vedkommende på baggrund af dennes mangel på indsats i søgen efter sandheden.

Og Allah (jwa) ved bedst i sidste ende.
Add a comment...

Post has attachment
Koran og Ahlulbayt hjemmeside
Største islamisk hjemmeside på dansk
Vil du læse om de 25 profeter i koranen?
Vil du læse biografier om de 12 hellige imamer?
Vil du styrke din viden med, at læse islamiske bøger på dansk/engelsk?
Har du mod på at forstærke din Aqida (Islamisk teologi)?
Er du inspireret af Imam Husseins ofring i Karbala og ønsker at vide mere om Ashura?
Eller kan du bedst lide at læne dig tilbage og se indholdsrig islamiske videoer, med fabelagtige budskaber?
Så er følgende hjemmeside noget for dig.
Besøg siden og dele den med dine venner og bekendte.
God fornøjelse og husk os i jeres duaa.
Hjemmesiden vil løbende blive opdateret med div. artikler og emner.
Add a comment...

Post has attachment
O Fatima hvor er din hellige grav?
I Allahs Navn Den Nådige, Den Barmhjertige
Imam Ali (as) sagde i anledning af Sayida Fatimas (as) begravelse, mens han samtidig henvendte sig til den Hellige Profet, ved hans grav.
"Oh Allahs Profet, fred være med dig fra mig og fra din datter, der er kommet til dig, og har skyndt sig for at møde dig. Oh Allahs Profet, min tålmodighed over din udvalgte er blevet opbrugt, og min udholdenhed er svækket, bortset fra at jeg har grund til trøst i at have udholdt alle de store trængsler og den hjerteskærende begivenhed ved at skilles fra dig. Jeg lagde dig i din grav, da dit sidste åndedrag passerede mellem min hals og bryst.
"Vi tilhører Gud, og til Ham vender vi tilbage!"
Løftet er blevet returneret og det jeg var blevet skænket, har jeg givet tilbage. Hvad angår min sorg, så kender den ingen grænser, og hvad angår mine nætter, så vil de være søvnløse, indtil Allah vælger for mig det hus, hvor du nu er bosat.
Sandelig vil din datter informere dig om din nation, der havde samlet sig for at undertrykke hende. Spørg hende om detaljerne, og få alting at vide. Dette er sket, da der ikke var gået lang tid, og dit minde endnu ikke var forsvundet. Min fred over jer begge, fred fra en sorgramt men ikke en forarget eller hadefuld person, for hvis jeg går bort, så er det ikke fordi jeg er træt, og hvis jeg forbliver, så er det ikke på grund af mangel på troen på, hvad Allah har lovet de udholdende."
Kilde: Nahjul Balagha, prædiken 201.
Add a comment...

Post has attachment
Ghadir Khum del 3
Add a comment...

Post has attachment
Hvert år samles millioner af verdens muslimer i Mekka under en af verdens største pilgrimsfærd, hajj.

Etymologi:
'Hajj' eller bare 'haj' betyder pilgrimsfærd på arabisk. Den foretaget mellem den 8. og den 12. dag i den tolvte måned i den islamiske kalender, 'Dhul Hijjah'.

En islamisk grundpille:
Hajj er den femte og sidste af islams fem søjler. Alle muslimer skal, såvidt det økonomisk og fysisk for dem er muligt, foretage pilgrimsfærden til Mekka. Syge mennesker er dog undtaget.

Hajj er for alle muslimer, uanset etnicitet, social status og køn, og har man som muslim været pilgrim, 'hajji' i Mekka under hajj, berettes man til titlen 'el-Hajji' - for mænd og 'Hajjah' for kvinder.
Læs også: Ramadanen handler om at pleje sjælen

Et storslået møde:
Hvert år samles millioner af muslimer fra hele verden under pilgrimsfærden til Mekka i Saudi-Arabien, som ses som en symbolsk, rituel understregning af, at alle muslimer er lige for Allah.

Pilgrimmene kommer i busser, til fods eller med letbane til Mina, hvor de tilbringer natten i telte, som den saudiske regering har opstillet.

Religionshistorisk baggrund:
Ifølge islamisk tro stammer fejringen af hajj fra fortællingen om profeten Ibrahim (som også kaldes Abraham), som for at beskytte sin søn Is'mail og hustru Hajira fra sin første hustru, Sarah, på befaling fra Allah tager fra Palæstina til Mekka.

Her lykkes det Hajira og Is'mail med hjælp fra Allah at finde vand med kilden Zamzam og overleve i den ellers på det tidspunkt golde arabiske udørk. Allah befaler Ibrahim at bygge en helligdom på stedet, hvor troende kan tilbede guden, og Ibrahim bygger Ka'baen, 'kuben'. Mekka bliver med årene en befolket og voksende by, men polyteisme (troen på flere guder, red.) begynder at brede sig i området.
Senere åbenbarer Allah for profeten Muhammad, at han skal drage til Mekka og genrejse Ibrahims helligsted.

Ritualer:
Hajj består af en række faste ritualer.
Ritualet begynder med en bøn, 'Talbiya Du'a' ved Miqat uden for Mekka. Her ifører man sig også de hvide klæder, 'Ihram'.
Dernæst skal man gå rundt om den kubiske Ka'ba syv gange, hvorefter man drikker af Zamzam-brøndens vand og går mellem højene Safa og Marwa syv gange.
Derefter starter selve hajj på den 8. dag i den 12. måned.
Pilgrimmene begynder ved at stille sig i bøn i Arafatdalen, hvor der også samles kastesten. Disse sten kastes mod de såkaldte Jamraat-søjler, som skal repræsentere djævlen.
Dernæst slagtes et lam, og mændene barberer hovedet, mens kvinderne klipper en lok af deres hår.
Det hele slutter den 12. dag i måneden, hvor mange også besøger profet-moskéen.

Retningslinjer:
En række retningslinjer skal overholdes for at deltage i hajj.
En pilgrim skal under hajj være i et stadie af renhed, 'Ihram' og må fremsige en erklæring og i øvrigt være iklædt hvide klæder. Desuden må man ikke klippe eller barbere sig forud for hajj, ikke have sex, ikke bruge deodorant eller duftolier, slås eller skændes, slå ihjel eller jage.
Det er forbudt for kvinder at tildække ansigtet, ligesom det er forbudt for mænd at bære klæder med syninger.

Et socialt samlingspunkt:
Pilgrimsvandringen har på grund af sin evne til at forene muslimer fra hele verden inspireret mange, og den amerikanske borgerrettighedsforkæmper, Malcolm X skulle blandt andet have skrevet følgende:

"Der var tusinder af pilgrimme fra hele verden. De var af alle kulører, fra blåøjede blonde til mørkhudede afrikanere. Men vi deltog alle i det samme ritual og udviste fællesskabets ånd og et broderskab, mine erfaringer i Amerika har fået mig til at tro, aldrig kunne eksistere mellem hvide og ikke-hvide. Amerika bliver nødt til at forstå islam, fordi det er den eneste religion, som fjerner race-problemer fra sit samfund."
Add a comment...

Post has attachment
Fatimiya intro....
Kommer snart
Add a comment...

Post has attachment
Frue Fatima (AS) i Sahih Bukhari & Muslim

Fatima (as) fik sin visdom, målbevidsthed og viljestyrke, fromhed, hellighed, gavmildhed, godgørenhed, gudfrygtighed og visdommen af Allah, selvopofrelse, gæstfrihed, tålmodighed og udholdenhed, viden og ædelhedsbestemmelsen arvede hun fra hendes strålende fader, både i ord og handlinger.

”Jeg har tit været vidne til min mor” siger Imam Hussein, ”at hun var optaget i at bede fra tusmørke til daggry.” Hendes gavmildhed og medlidenhed over for de fattige, var sådan, at ingen nødlidende eller tiggere nogensinde vendte tilbage fra hendes dør forsømte!

Gennem hendes levetid, gav den Hellige Profet (sa) Vor Frue Fatima (as) en gave, som var et stort stykke land, som blev kaldt for Fadak. Det var indskrevet i hendes navn, som hendes ejendom.

Profetens død berørte hende meget, og hun var meget trist og sorgramt, og græd hele tiden. Hun blev konfronteret, efter hendes faders bortgang, med berøvelsen af hendes ægtemands retmæssige krav om lederskabet, og fratagelsen af hendes arv Fadak. Gennem hendes liv, talte hun ikke med dem som undertrykkede hende og fratog hende sine lovlige forlangende. Hun anmodede, om at hendes undertrykker skulle holdes væk, selv fra at deltage i hendes begravelse. Dem, der ønskede hende ondt, benyttede sig af fysisk vold. En dag blev døren til hendes hus sparket ind, mens hun stod bag det, og hun aborterede det barn hun bar på. Hendes hus blev brændt. Efter at have været forulempet og ramt af dyb sorg, som krydsede alle overbærenhedens og udholdenhedens grænser, gav hun udtryk for denne sorg i en elegi, som hun samlede, for at mindes og begræde den hellige Profet (sa)
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded