Profile cover photo
Profile photo
Zubir Jamhari
307 followers
307 followers
About
Zubir's posts

Post has attachment
DIY hidroponik menggunakan bahan terbuang
Assalammualaikum.. Hari ni saya nak berkongsi dengan tuan / puan cara DIY buat hidroponik, atau hidropot menggunakan bahan-bahan terbuang. Tanaman ini sungguh jimat dan bagus untuk mereka yg suka bertanaman tetapi mempunyai ruang yang kecil seperti tinggal ...

Post has attachment
Kit Cendawan, Tuai Dirumah
Assalammualaikum.. hari ni nak memperkenalkan kit cendawan yg cukup mudah dan murah.. boleh tuai dirumah.. Boleh
campur dengan lauk sayur, buat sup cendawan, cedawan goreng pun sodap. Kalau
dah gitu apa kata beli kit tanam cendawan ni. Tak mahal, murah jer ...

Post has attachment
Kit Cendawan Tuai Dirumah
Haa.. Pengemar cendawan  dah tentu ramai yang suka cendawan. Boleh
campur dengan lauk sayur, buat sup cendawan, cedawan goreng pun sodap. Kalau
dah gitu apa kata beli kit tanam cendawan ni. Tak mahal, murah jer dan jimat
belanja beli sayur. Tak perlu ada te...

Post has attachment
Nenek 71 tahun kahwin remaja 17 tahun
LONDON – Seorang janda berusia 71 tahun ber­kahwin dengan
remaja berusia 17 tahun selepas me­reka berkenalan semasa bertemu pada majlis
pengebumian anak lelaki wanita tersebut. Daily Mirror melaporkan, Al­meda Erell yang memiliki empat
anak berkata, dia tid...

Post has attachment
Baja Ajinomoto untuk tanaman
Assalammualaikum wbt sume warga bloger sekelian. Kali ni saya nak kongsi ilmu tanaman dgn menggunakan ajinomoto yg dijadi kan baja utk tanaman anda. Tips ini saya ambil dari grup FB Kebun Bandar Jom Tanam Sendiri (KBJTM).  Bagus grup tu, bnyk ilmu berkenaan...

Post has attachment
Baja Roti
Semangat nk buat baja roti yang mudah dan menjimatkan. Bahan utama 1 kpg Roti Gardenia (biskut 4 segi keping pun boleh) air tapis, atau air hujan. (tak mau air yg berklorin spt air paip) botol atau bekas utk simpan baja roti. Cara buat dia.. Saya menggunaka...

Post has attachment
Cara Buat Baja Organik Yang Mudah.
CARA BUAT BAJA ORGANIK YANG MUDAH. Cara Buat Baja Organik Yang Mudah. Kalau dirumah kita biasa buang sahaja lebihan sayur atau buah-buahan yg dah rosak dan busuk. bahan-bahan nak buat baja ni cukup mudah, hanya perlu sisa dapur seperti buah-buahan atau sayu...

KMPP dlm kenangan.
Wait while more posts are being loaded