Profile

Cover photo
teh ramuan
Lived in Kelantan
74 followers|1,693,175 views
AboutPostsPhotosYouTube

Stream

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Kadar Zakat Fitrah Negeri Dan Wilayah 1436 / 2015 di Malaysia. Umat Islam wajib membayar zakat fitrah bagi diri, keluarga dan orang yang berada dalam
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Alhamdulillah. Kita telah pun berada di dalam bulan Ramadhan 1436H dan telah mula berpuasa pada hari Khamis 18 Jun 2015.

Blog tehramuan[dot]com mengucapkan selamat berpuasa kepada semua umat Islam di mana juga berada.
 ·  Translate
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
SAPS Ditutup Sementara Waktu
"Dimaklumkan bahawa SAPS ditutup sementara waktu sehingga  13 April 2014 jam 11 pagi  kerana masalah teknikal dan migrasi server. Sekian. Terima kasih." Sejak pagi hari Khamis lagi aku gagal untuk masuk ke laman SAPS, rupanya ada masalah teknikal yang berla...
 ·  Translate
1
1
Tay Chye Heng's profile photo
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Pantun hujung bulan khas untuk rakan-rakan. Sama ada korang ada kerja sendiri atau korang buat kerja orang atau makan gaji. Juga untuk korang yang sedang bisnes anggur atas meja.

Jual anggur atas meja,
Orang menganggur tak ada kerja.
 ·  Translate
Pantun hujung bulan khas untuk rakan-rakan. Sama ada korang ada kerja sendiri atau korang buat kerja orang atau makan gaji. Juga untuk korang yang sedang
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Kerepek Gulung Rangup Celup Air Kopi. Aku memang selalunya macam ni. Biarpun kerepek gulung ni memang dah rangup dan senang untuk dikunyah, masih juga aku seronok nak celup dalam air kopi.

Manis senyuman mahu memikat,
Balik kerudung mata menjeling;
Makanan ringan penuh khasiat,
Kerepek gulung teman blogging.
 ·  Translate
Kerepek Gulung Rangup Celup Air Kopi. Aku memang selalunya macam ni. Biarpun kerepek gulung ni memang dah rangup dan senang untuk dikunyah, masih juga aku
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Pandu kereta di awal pagi, Hari ini dah satu Januari; Kalau diikut rasa di hati, Ingin rasa disambung cuti.
1
Add a comment...
Have him in circles
74 people
Dorma johnny noakes's profile photo
Muhammad Khairuddin Lim's profile photo
Puteri Jamu's profile photo
Nadri Mohd's profile photo
Mustaffa Yasin's profile photo
Siti Norshimah Md Yasan's profile photo
Khir Khalid's profile photo
Yazid Rosmin's profile photo
aniza ghazali's profile photo

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Sempena bulan Ramadhan ni, aku tuliskan beberapa rangkap Pantun Puasa untuk pembaca yang berkunjung ke sini. Bukan semata-mata untuk berhibur tetapi juga sebagai galakan dan semangat untuk kita beramal dan beribadah di bulan yang mulia dan berkat ini.
 ·  Translate
Sempena bulan Ramadhan ni, aku tuliskan beberapa rangkap Pantun Puasa untuk pembaca yang berkunjung ke sini. Bukan semata-mata untuk berhibur tetapi juga
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Sebenarnya dah agak lama juga aku Dapat Hadiah Dari Edinburgh ini. Hadiah dari sahabat blogger, Nadot yang kini berada nun jauh di seberang laut.
 ·  Translate
Sebenarnya dah agak lama juga aku Dapat Hadiah Dari Edinburgh ini. Hadiah dari sahabat blogger, Nadot yang kini berada nun jauh di seberang laut. Ya. Admin
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Aku Tak Kena Bayar GST Hari Ini. Tapi abang ipar aku yang pulang dari pasar pagi tadi membebel dengan mulut kumat-kamit masuk pintu rumah. Malas aku nak tanya banyak sebab aku dah sayup-sayup terdengar pasal 6%. Pasal GST.

Ha ha ha…
 ·  Translate
Aku Tak Kena Bayar GST Hari Ini. Tapi abang ipar aku yang pulang dari pasar pagi tadi membebel dengan mulut kumat-kamit masuk pintu rumah. Malas aku nak tanya
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
“Pelik tak pelik pun aku malas dah nak ke laut. Malas berebut dengan geng pukat rimau.”

“Oooo pasal pukat rimau.”
 ·  Translate
"Tak turun ke hari ni?" "Taaaak!" "Aik? Bunyi macam putus cinta je." "Bukan putus cinta la." "Pukat putus tali?" "Bukan." "Dah tu?" "Pukat kena telan
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Mesti seronok kalau dapat tulis dan baca Pantun Dalam Twitter. Setuju? Kalau selama ini pengguna Twitter sering berkongsi berita, pendapat dan gambar masing-masing, apa kata kali ini kita berkongsi pantun pula.

Tulis pantun dalam Twitter,
Eh… Ada orang buat ke?
 ·  Translate
Mesti seronok kalau dapat tulis dan baca Pantun Dalam Twitter. Setuju? Kalau selama ini pengguna Twitter sering berkongsi berita, pendapat dan gambar
1
Add a comment...

teh ramuan

Shared publicly  - 
 
Cuti Peristiwa Kelantan 22 Mac 2015
Cuti Peristiwa Kelantan 22 Mac 2015. Demikian diumumkan oleh Datuk Ahmad Yakob, Menteri Besar Kelantan. Ahad 22 Mac adalah hari mengundi bagi PRK N06 Dun Chempaka. Hari Ahad adalah hari bekerja bagi negeri Kelantan. Cuti hujung minggu ialah pada hari Jumaat...
 ·  Translate
1
Add a comment...
People
Have him in circles
74 people
Dorma johnny noakes's profile photo
Muhammad Khairuddin Lim's profile photo
Puteri Jamu's profile photo
Nadri Mohd's profile photo
Mustaffa Yasin's profile photo
Siti Norshimah Md Yasan's profile photo
Khir Khalid's profile photo
Yazid Rosmin's profile photo
aniza ghazali's profile photo
Work
Occupation
cik gu
Basic Information
Gender
Male
Other names
TehR
Story
Tagline
kita belajar – kita berpantun – kita gembira bersama
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Previously
Kelantan