Profile cover photo
Profile photo
سعادة نور
22 followers -
MANUSIA NORMAL
MANUSIA NORMAL

22 followers
About
سعادة's posts

Post has attachment
**
Aku. Benci kebingitan! Rindu akan tiap ketenangan Izinkan aku? Izinkan aku berbicara bersama alam Menyelami tiap makna hudu' dari Sang Tuhan Sungguh. Aku benci kebingitan. 2 mei 2017 0101am

Post has attachment
Ahhh Saadah! Dibalik rungutan wujud cinta Sang Tuhan
Berbulan sudah hujan melambai pergi. Sang Tuhan membuktikan rezqi dari langit nya melalui pelbagai cara. Kau lihat  saja di kiri dan kanan kita. Indah bukan?  Hari- hari yang berlalu pergi meninggalkan diri terdiam lesu. Entah apa yang berlaku, tiada satu y...

Post has attachment
Alisya
"ibu, saya keluar dulu yerr assalamualaikumm"  yeay, melangkah di pagi hari menuju ke bandar. Sejak 3 minggu kepulangan Alisya, ini kali ketiga dia melangkah keluar ke dari kawasan. Bukan dikira perjanjian, tapi seakan sama-sama faham.Ibu berhak mendapatkan...

Post has attachment
kita menuju ke binaan masjid
Musim cuti bakal tiba. Ramai yang memilih untuk pulang tanah air termasuk lah penulis. tak kurang jua yang lebih memilih untuk menghargai waktu muda di luar negara dengan melangkah mencari secebis makna hidup ke bumi yaman, mesir mahupun UK. Walau apa pilih...

Post has attachment
**
Pertemuan hanya sekali. Tapi laju dirinya mencari. Kesemua laman mula dihantui. maaf, bukan masanya lagi. huhh alasan. atau mungkin kerna diri? bakal melangkah setapak dua setiba pulang nanti? Adahno, 1121 jordan 280716

Post has attachment
DRAFT
eheh. Draft Jujur saya katakan, masih mencari rentak dan bentuk penulisan diri ini. Timbunan dalam draft makin bertambah. Soal keyakinan dalam melepaskan penulisan. Soal merasakan penulisan saya terlalu kosong mungkin juga merupakan salah satu faktor utama....

Post has attachment
conteng1.0
Bismillah. " sis, like lha gambar saya kat IG tu " ouh, kat program haritu yer?  " dah tengok kerrr? kenapa tak like ?! " lahh takkan nak paksa orang like? ni kire batak like ker? yerp. cantik kot gambar saya tu. ada yang satu lagi gambar dengan kawan-kawan...

Post has attachment
Keropok Oh Keropok
Alkisahnya, tahun lepas. Nursaadah ni mengidam keropok lekor. Kebetulan ada seorang senior jual kilo dari malaysia -> Jordan. So nursaadah ni excited lah beli kilo kan. Ada lah ibu kirim barang. Yang nursaadah mintak masa tu, nak keropok je. So, ibu pon pos...

Post has attachment
Sungguh kematian itu menjentik jiwa
Bismillah. 3 MAY 2016. Kami kehilangan murobbi, musyrif, ustaz terbaik kami. Arwah ustaz ruhaidi. Bukanlah tuntutan Islam untuk kita melalak meratapi pemergian dan menyebut kematian si mati. Tapi sungguh, aku sendiri kelu dan sedih atas pemergian ustaz. Saa...

Post has attachment
#KENANGAN1
Hari itu, tepat jam 5. Mereka bangun. Masing-masing bangun, mengejutkan anak yang lain. "Abah nok semua anok abah praktik tahajud. Dari kecil ni lah kamu kena latih.Bangun! " yer, selimut ku direntap.  Bingkas bangun menuju ke kamar mandi, tanpa rela. Sampa...
Wait while more posts are being loaded